Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Sanat etkinliği-fen ve matematik etkinliği vb. olarak ayrılıyo ya

Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
günlük plan hazırlanırken;;oyun etkinliği-sanat etkinliği-fen ve matematik etkinliği vb. olarak ayrılıyo ya..işte bunların hepsi lazım BANA:(:(:( ben biliyorum ama bildiklerim eski proğramdan mış..son değişen proğramdaki başlıKları söylebilirmisiniz bana LÜTFENNNNNNNN :):):)

ÖDEVİM BU BENİM :(
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
1,596
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
canım öncelikle yıllık planda kullandığımz hedef ve davranşlar AMAÇ VE KAZANIMLAR olarak değişti.sonra serbest zaman aynı oyun;OYUN VE HAREKET fen ve doğa;FEN VE MATEMATİK oldu pek değişen bişey yok aslında sanat müzik yine aynı bide aile katılımına daha çok önem weren ve öğretmen açısından çok esnek bi program yeni program aslında okul kapanalı iki aydır plan hazırlamıyorum unutuwermişim :)aklımda kalanlar bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
1,596
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
ha bak bide şu vareskiden etkinlik arası geçişler falan ayrıntılı yazılıyordu ama artık öyle deil. drama önem kazandı bide türkçe dil etkinliği die geçerdi önceden şimdi sadece TÜRKÇE etkinliği yazıyorz. PLAN BİTİMİNDE DE ayrı bir sayfaya ETKİNLİK FORMATI diye bi başlık atıp serbest zaman sanat türkçevs... bunlarda hangi amaç ve kazanımları verdiysen kodluyorsun ÖRNEĞİN ;SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ:[pma a2 k 8)psikomotor alan amaç 2 kazanım 8 bu şekilde kodla.sonra oyun müzik türkçe etkinliğinde yaptırdığın şeylerin açılımını yazıp planını bitiriyorsun
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
çok sağolun hocam:):):)
çok teşekkür ederim..elinizde plan örneği varsa paylaşırmısınız???çünkü etkinlik formatını ilk sizde duydum
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
1,596
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
cnım plan örneği var hemde bir sürü ama köyde oturduğum lojmanda kaldı :(en kısa zamanda gidip getiririm inş. umarım werdiğim bildiler azda olsa işine yaramıştr
 
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
6,954
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
46
hocam serbest zaman etkinliği farklılaştı daha önce çocuklar sadece gözlemleniyordu şu anda serbest zaman da köşeler oluşturuluyor sanat etkinliği de yapılıyor öncelikle sınıfa köşeler hazırlanır mesela suluboya baskı köşesi 6 kişi, kesme ile ilgili bir köşe 6 kişi, evcilik köşesi 5 kişi... sınıfın durumuna göre sayı artırılır. ve bunlar planda belirtilir. bunlarla ilgili plan örnekleri yanımda mevcut değil ama yayınevlerinin sitelerinde bulabilirsiniz... bu arada forumda da olabilir
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
çok teşekkür ederim hocalarım ilginizden dolayı...semoş hocam sizde örnek bekliyorum :)):):):)
 
Katılım
2 Ocak 2007
Mesajlar
3,307
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
41
nevrişcim sema hocamın açıklamasında bi hata var sanırım çünkü...
önce o gün almak istediğin bütün kazanımları gelişim alanlarına göre bölerek yazıyorsun. sonra etkinlikleri öğrenme sürecinde açıklıyosun ama her etkinliğin yanına bi sütun ayırıp oraya o etkinliğe ait kazanımları yazıyorsun.
biz öyle gördük valla ayrıca program kitabındaki örneklerde de öyle.
bide seminerde söylendiğine göre serbest zamanda amaç ve kazanım alınmıyormuş. nedenide çocuğun hangi köşede faaliyet göstereceği belli olmadığı için. sınav sorusu olarak bile çıktı: "hangi etkinlikte amaç ve kazanım alınmaz?" diye.
canım var mı bilmiyorum ama yeni program kitabıyla öğrtemen kılavuz kitabını alırsan sana daha yararlı olur bence.
umarım anlatabilmişimdir.
serbest zaman,sanat, türkçe, oyun ve hareket, fen ve matematik, drama, okuma-yazmaya hazırlık
 
Katılım
28 Haz 2007
Mesajlar
747
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
bende bir örnek var ama buraya başlıklar halinde kısaca yazıyorum..

günlük plan
amaçlar ve kazanımlar
1-psiko_motor alan:
amaç1:.....
kazanım2:..........
kazanım5:........
amaç3:.........
kazanım1:.........
kazanım4:........
2-sosyal duygusal alan
amaç4:......
kazanım1:.......
amaç5:.......
kazanım3:.....
amaç9:.......
kazanım4:.....
3-dil alanı
amaç4:......
kazanım4:...
kazanım8:......
4-bilişsel alan
amaç2:....
kazanım2:......
amaç19:......
kazanım1,5:.......
özbakım becerileri:
amaç2:.....
kazanım2,3,6,:.........

etkinliklerr
sanat ve türkçe etkinliği:
sosyal duygusal alan A2 K1,2 ;A6 K2,5
PSİKO-motor alan A4 K2,4
bilişsel alan A2 K2; A19 k1,5
dil alanı A4 k4,8

oyun etkinliği
özbakım becerileri A2 K2,3,6

serbest zaman ve gezi gözlem etkinliği
dil alanı A2 K4
sosyal duygusal alan A9 k4; a12 k1,2,3 ;a13 k1,2
psikomotor alan a2 k1

oyun ve müzik etkinliği
psiko-motor alan A1 K2,5

(sayfayı 2ye bölüyoruz etkinliklerin yanına şimdi yazacagım konuyu yazıyoruz..)

eğitim durumu ve öğrenme süreci

burada amaç ve kazanımlara uygun yapılacak etkinlikler yazılır ve varsa ekler ek1 şeklinde gösterilir ve son sayfada bu ekler yer alır.


degerlendirme
öğretmen planı uyguladıktan sonra yazar.

aile katılımı
......

ekler:......


umarım işinize yarar.......
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
nevrişcim sema hocamın açıklamasında bi hata var sanırım çünkü...
önce o gün almak istediğin bütün kazanımları gelişim alanlarına göre bölerek yazıyorsun. sonra etkinlikleri öğrenme sürecinde açıklıyosun ama her etkinliğin yanına bi sütun ayırıp oraya o etkinliğe ait kazanımları yazıyorsun.
biz öyle gördük valla ayrıca program kitabındaki örneklerde de öyle.
bide seminerde söylendiğine göre serbest zamanda amaç ve kazanım alınmıyormuş. nedenide çocuğun hangi köşede faaliyet göstereceği belli olmadığı için. sınav sorusu olarak bile çıktı: "hangi etkinlikte amaç ve kazanım alınmaz?" diye.
canım var mı bilmiyorum ama yeni program kitabıyla öğrtemen kılavuz kitabını alırsan sana daha yararlı olur bence.
umarım anlatabilmişimdir.
serbest zaman,sanat, türkçe, oyun ve hareket, fen ve matematik, drama, okuma-yazmaya hazırlık
ÇOK SAOLUN HOCAM YENİ PROĞRAM KİTABI ALDIM AMA ÖĞRETMEN EL KLAVUZU BİLMİYODUM ONUDA TEMİN EDEYİM HEMEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ):):):):) ÇOK GÜZEL AÇIKLADINIZ
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
bende bir örnek var ama buraya başlıklar halinde kısaca yazıyorum..

günlük plan
amaçlar ve kazanımlar
1-psiko_motor alan:
amaç1:.....
kazanım2:..........
kazanım5:........
amaç3:.........
kazanım1:.........
kazanım4:........
2-sosyal duygusal alan
amaç4:......
kazanım1:.......
amaç5:.......
kazanım3:.....
amaç9:.......
kazanım4:.....
3-dil alanı
amaç4:......
kazanım4:...
kazanım8:......
4-bilişsel alan
amaç2:....
kazanım2:......
amaç19:......
kazanım1,5:.......
özbakım becerileri:
amaç2:.....
kazanım2,3,6,:.........

etkinliklerr
sanat ve türkçe etkinliği:
sosyal duygusal alan A2 K1,2 ;A6 K2,5
PSİKO-motor alan A4 K2,4
bilişsel alan A2 K2; A19 k1,5
dil alanı A4 k4,8

oyun etkinliği
özbakım becerileri A2 K2,3,6

serbest zaman ve gezi gözlem etkinliği
dil alanı A2 K4
sosyal duygusal alan A9 k4; a12 k1,2,3 ;a13 k1,2
psikomotor alan a2 k1

oyun ve müzik etkinliği
psiko-motor alan A1 K2,5

(sayfayı 2ye bölüyoruz etkinliklerin yanına şimdi yazacagım konuyu yazıyoruz..)

eğitim durumu ve öğrenme süreci

burada amaç ve kazanımlara uygun yapılacak etkinlikler yazılır ve varsa ekler ek1 şeklinde gösterilir ve son sayfada bu ekler yer alır.


degerlendirme
öğretmen planı uyguladıktan sonra yazar.

aile katılımı
......

ekler:......


umarım işinize yarar.......
ÇOK SAOLUN HOCAM ZAMAN AYIRIP YARDIM ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM :):):):)
 
Katılım
2 Ocak 2007
Mesajlar
3,307
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
41
ÇOK SAOLUN HOCAM YENİ PROĞRAM KİTABI ALDIM AMA ÖĞRETMEN EL KLAVUZU BİLMİYODUM ONUDA TEMİN EDEYİM HEMEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ):):):):) ÇOK GÜZEL AÇIKLADINIZ
kılavuz kitabında da gelişim alanlarına göre plan örnekleri ile yardımcı olması açısından 53 etkinlik örneği var. amaç ve kazanımlarıyla birlikte. hatta aile katılımları, etkilik ipuçları ve benzer etkiliklerde var.
anlattıklarım işe yaradıysa bne mutlu bana canım benim... :)
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
var ama okumakla bişi anlaşılmıyoki hocam şimdi elimde bakıyorum :) uygulamasını bilmediğim için :( bizi böyle yetiştriyolar işte !!!!!!bişi öğretmeden uygulama yaptırmadan,okuyun öğrenin hadiiiii salıyolar sınıfa :(:(:( oooffff offffff
 
Katılım
28 Haz 2007
Mesajlar
747
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
nevriyecim çok doğru söylüyorsun ...:(
hadi bakalım kolay gelsin...:)
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
1,596
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
nuray hocam ben sizin dediğinz gibi tablo şeklinde plan hazırlamıyorum usta öğretici olduğum için koordinatör müdürüm ayrıntılı plan istiyo yani benim anlattığım planda yanlışlık yok sizin anlattığınızla aynı kapıya çıkıyo
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
semoş hocam haklısınız bizim bu sistem değişimediği sürece herkez farklı plan yapıcak,kimse belirli bir plan üzerinde çalışamıycak.kaçtane yeni proğramın plan kitabına baktım,hepsi farklı:(:(:(:(( anlaymadım ki hangisi doğru!!!!!!
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
1,596
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
ewet canım malesef dediğin gibi plan olayı karıştı iice herkes farklı hazırlıyooo
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
:):):)) çok Saolun Hocam Gerçekten Bana Vakit Ayirip Yorum Yazdiniz çok Saolun :)):)
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
yaa ben meslek lisesi 3sınıf ögrencisiyim ögretmen ödev verdi serbest zamn etkinlik planı yapmam lazım sadece serbest zzamn bana yardımcı olun ögretmenlerim lütfen...
 
Katılım
15 Nis 2010
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
öğretmen bize sınıfta uygulama yaptıracak ve bir etkinlikten diğer etkiliğe geçerken geçişler oluyor ve bu geçişlere çok önem veriyo nasıl geçiş yapıcam yardım eder misinizz
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst