- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Sanat Atölyesi (Daire, Parça- Bütün, Yarım-Tam)
Etkinlik Çeşidi : Sanat Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.)
K15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünü parçalara böler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri
keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER: Beyaz fon kartonu, sulu boya, parmak boya, keçeli boyalar, ip, merdane, kâğıt bant (maskeleme bandı), makas, yapıştırıcı.
SÖZCÜKLER: Atölye, sanat
KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Daire Miktar: Parça- bütün, yarım-tam
ÖĞRENME SÜRECİ
Birinci masaya büyük boy beyaz fon kartonu, kâğıt bant, sulu
boya ve fırçalar, ikinci masaya ise daire şekli çizilmiş renkli kâğıtlar ve kare şablonlar çizilmiş beyaz fon kartonu, keçeli kalemler, makas ve yapıştırıcı yerleştirilir. Üçüncü masaya ise merdane, ip, parmak boyası ve beyaz fon kartonu yerleştirilir.
• Sözsüz müzik açılır ve sınıfa gelen çocuklara “Sınıfımızı sanat
atölyesi gibi kullanacağız” denir. Yapılacak etkinlikler çocuklara
anlatılır. Çocuklar ilgi ve istekleri doğrultusunda masalara geçerler.
• Birinci masa, fon kartonunun üzerinde kâğıt bant ile şeritler
oluşturup sulu boya ile boyar ve çalışma kurumaya bırakılır. Ardından bantlar dikkatli bir şekilde çıkarılır.
• İkinci masada çocuklar daireleri kesip tam ortadan ikiye katlar. Oluşan yarım daire tekrar ikiye katlanır ve daire yeniden açılır. Kat izleri dikkate alınarak dairenin her bir dilimine farklı bir
desen çalışılır.
• Ardından daire kat izlerinden kesilir. Çocuklara kare şablonları dağıtılır. Çocuklar kestikleri dairenin dörtte birinin merkezi kare
şablonunun köşelerine gelecek şekilde yapıştırır. Kareler büyük
fon kartonuna yan yana, üst üste gelecek şekilde yerleştirilerek
özgün sanat ürünü oluşturulur.
• Üçüncü masada merdanelere ipler gelişigüzel sarılır. Ardından parmak boya yardımı ile ipler renklendirilir ve merdane kâğıt
üzerinde hareket ettirilerek şekiller oluşturulur.
• Ardından yapılan sanat çalışmaları ile ilgili çocukların duygu
ve düşünceleri alınır.
• Yapılan çalışmalar okulun uygun bir yerinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Merdane yerine başka hangi malzemeleri kullanabilirdik?
• Farklı malzemelerle resim yaparken ne hissettiniz? Neden?
• Başka neleri kullanarak resimler yapabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte farklı malzemeler kullanarak resim yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlik sırasında çocuğun ihtiyacı düzeyinde yönlendirme yapılarak oyuna
aktif katılımı sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Merdane yerine havlu kağıdı ruloları da kullanılabilir.
• Çocukların ilgi ve istekleri doğrultusunda farklı masalarda çalışmalarına fırsat verilebilir.
• Çalışma istasyon tekniği uygulanarak da yapılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat Etkinliği (Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.)
K15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünü parçalara böler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri
keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER: Beyaz fon kartonu, sulu boya, parmak boya, keçeli boyalar, ip, merdane, kâğıt bant (maskeleme bandı), makas, yapıştırıcı.
SÖZCÜKLER: Atölye, sanat
KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Daire Miktar: Parça- bütün, yarım-tam
ÖĞRENME SÜRECİ
Birinci masaya büyük boy beyaz fon kartonu, kâğıt bant, sulu
boya ve fırçalar, ikinci masaya ise daire şekli çizilmiş renkli kâğıtlar ve kare şablonlar çizilmiş beyaz fon kartonu, keçeli kalemler, makas ve yapıştırıcı yerleştirilir. Üçüncü masaya ise merdane, ip, parmak boyası ve beyaz fon kartonu yerleştirilir.
• Sözsüz müzik açılır ve sınıfa gelen çocuklara “Sınıfımızı sanat
atölyesi gibi kullanacağız” denir. Yapılacak etkinlikler çocuklara
anlatılır. Çocuklar ilgi ve istekleri doğrultusunda masalara geçerler.
• Birinci masa, fon kartonunun üzerinde kâğıt bant ile şeritler
oluşturup sulu boya ile boyar ve çalışma kurumaya bırakılır. Ardından bantlar dikkatli bir şekilde çıkarılır.
• İkinci masada çocuklar daireleri kesip tam ortadan ikiye katlar. Oluşan yarım daire tekrar ikiye katlanır ve daire yeniden açılır. Kat izleri dikkate alınarak dairenin her bir dilimine farklı bir
desen çalışılır.
• Ardından daire kat izlerinden kesilir. Çocuklara kare şablonları dağıtılır. Çocuklar kestikleri dairenin dörtte birinin merkezi kare
şablonunun köşelerine gelecek şekilde yapıştırır. Kareler büyük
fon kartonuna yan yana, üst üste gelecek şekilde yerleştirilerek
özgün sanat ürünü oluşturulur.
• Üçüncü masada merdanelere ipler gelişigüzel sarılır. Ardından parmak boya yardımı ile ipler renklendirilir ve merdane kâğıt
üzerinde hareket ettirilerek şekiller oluşturulur.
• Ardından yapılan sanat çalışmaları ile ilgili çocukların duygu
ve düşünceleri alınır.
• Yapılan çalışmalar okulun uygun bir yerinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Merdane yerine başka hangi malzemeleri kullanabilirdik?
• Farklı malzemelerle resim yaparken ne hissettiniz? Neden?
• Başka neleri kullanarak resimler yapabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte farklı malzemeler kullanarak resim yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlik sırasında çocuğun ihtiyacı düzeyinde yönlendirme yapılarak oyuna
aktif katılımı sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Merdane yerine havlu kağıdı ruloları da kullanılabilir.
• Çocukların ilgi ve istekleri doğrultusunda farklı masalarda çalışmalarına fırsat verilebilir.
• Çalışma istasyon tekniği uygulanarak da yapılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."