PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Anadili Etkinliği( Hikaye sonrası drama)
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Gün’ün arkadaşları
KAVRAM: Sabah-Öğle-Akşam
YAŞ GRUBU: 5-6
SÜRE: 30 dk.
MATERYALLER: Fon kartonundan yapılmış güneş, Gün, sabah, öğle, akşam resimleri
UYGULANACAK YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatıp uygulama
GELİŞİM ALANI: Dil Alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar 1: Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
2: Sohbete Katılır.
Amaç5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar3: Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5: Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir,öykü vb. yollarla sergiler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde düzenlenmiş sandalyelere yönlendirir.’’ Gün’ün arkadaşları’’adlı hikayeyi anlatır. Hikaye bittikten sonra çocuklara hikaye ile ilgili sorular sorar. Daha sonra da çocukları gruplara ayırarak sırası ile hikayenin dramatizasyonunu yaptırır.
DEĞERLENDİRME:
GÜN’ÜN ARKADAŞLARI
Güneş muhteşem parlaklığıyla doğarken hava aydınlık olmuş ve gün doğmuş. Gün yalnız olduğunu düşünüyormuş. Çünkü hiç arkadaşı yokmuş. Bunu gören güneş dayanamamış ve günle konuşmak istemiş. Güneş tekrar sabah olduğunda doğmuş ve gün’e:
-Neden yalnız olduğunu düşünüyorsun? Demiş.Gün:
-Çünkü hiç arkadaşım yok kimse benle konuşmuyor, oynamıyor demiş.Güneş:
-Ama aslında senin çok arkadaşın var demiş.
-Nasıl? demiş gün.Güneş devam etmiş:
-Yani kendini yalnız hissetme ben, sabah, öğle ve akşam senin arkadaşlarınız sırası ile onlarla da tanışacaksın demiş.
Gün yeni arkadaşları ile tanışmak için sabırsızlanıyormuş.Güneş bulutların arasından çıktığında sabah olmuş ve
-Merhaba ! demiş Gün’e. Gün de - Merhaba ! sen yeni arkadaşlarımdan olmalısın.
-evet ben sabahım Güneş doğduğunda ben de doğarım demiş.Gün çok sevinmiş. Ve sabahı tanımak istemiş.
-Peki sabah olunca insanlar ne yapar ? demiş Gün. Sabah anlatmış :
-İnsanlar uykularından uyanır,kahvaltı yaparlar ve okullarına giderler.Anneleri, babaları da işlerine giderler. Ve insanlar birbirlerini gördüklerinde ‘Günaydın’ derler demiş. Ve sabahla gün arkadaş olmuşlar. Sabahla gün tanışırken Güneş yavaş yavaş tepeye kadar çıkmış ve en tepeye geldiğinde sabahla gün tekrar buluşmak üzere vedalaşmışlar.Gün yine yalnız kaldığını düşünürken birden öğlen gelmiş ve gün’e:
-Merhaba ben öğlen arkadaş olabilir miyiz ? demiş.Gün çok sevinmiş ve tanışmaya başlamışlar. Gün merakla sormuş.
-Öğlen olunca insanlar ne yaparlar ? demiş.Öğlen cevaplamış:
-Herkes öğle vakti için yemeklerini yer,dışarıda ip atlar,top oynarlar eğlenirler demiş.
-Yani sende sabah gibi eğlencelisin demiş gün.Bu sırada Güneş tepeden yavaş yavaş iniyor, doğduğu yerden uzaklaşıyor ve hava da yavaş yavaş kararmaya başlıyormuş. Ve öğlende günle vedalaştıktan sonra yerini akşama bırakmış.Hava artık çok karanlıkmış. Çünkü Güneş de tekrar doğmak üzere ortalıktan kaybolmuş. Gün akşamla tanışmış ve ona da merakla sormuş:-Sen benim yeni arkadaşım olmalısın.Evet demiş akşam. Gün :
-Sen varken Güneş olmuyor mu?diye sormuş.
-Evet olmuyor çünkü ben karanlığım güneş ise aydınlatıyor o olursa ben olamam demiş akşam. Gün buna çok şaşırmış ve sormuş :
-Peki sen varken insanlar ne yapıyor?
-Herkes evinde oluyor, sabah evinden ayrılan anneler , babalar, çocuklar evlerine geliyorlar, çocuklarıyla yemek yiyorlar, eğleniyorlar, birlikte zaman geçiriyorlar demiş. Gün bütün arkadaşları ile tanıştığı için çok mutluymuş. Güneş’in sayesinde bir sürü arkadaşı olmuş. Ve mutlu bir şekilde o da başlamak üzere bitmiş.
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Gün’ün arkadaşları
KAVRAM: Sabah-Öğle-Akşam
YAŞ GRUBU: 5-6
SÜRE: 30 dk.
MATERYALLER: Fon kartonundan yapılmış güneş, Gün, sabah, öğle, akşam resimleri
UYGULANACAK YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatıp uygulama
GELİŞİM ALANI: Dil Alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar 1: Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
2: Sohbete Katılır.
Amaç5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar3: Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
5: Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir,öykü vb. yollarla sergiler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde düzenlenmiş sandalyelere yönlendirir.’’ Gün’ün arkadaşları’’adlı hikayeyi anlatır. Hikaye bittikten sonra çocuklara hikaye ile ilgili sorular sorar. Daha sonra da çocukları gruplara ayırarak sırası ile hikayenin dramatizasyonunu yaptırır.
DEĞERLENDİRME:
GÜN’ÜN ARKADAŞLARI
Güneş muhteşem parlaklığıyla doğarken hava aydınlık olmuş ve gün doğmuş. Gün yalnız olduğunu düşünüyormuş. Çünkü hiç arkadaşı yokmuş. Bunu gören güneş dayanamamış ve günle konuşmak istemiş. Güneş tekrar sabah olduğunda doğmuş ve gün’e:
-Neden yalnız olduğunu düşünüyorsun? Demiş.Gün:
-Çünkü hiç arkadaşım yok kimse benle konuşmuyor, oynamıyor demiş.Güneş:
-Ama aslında senin çok arkadaşın var demiş.
-Nasıl? demiş gün.Güneş devam etmiş:
-Yani kendini yalnız hissetme ben, sabah, öğle ve akşam senin arkadaşlarınız sırası ile onlarla da tanışacaksın demiş.
Gün yeni arkadaşları ile tanışmak için sabırsızlanıyormuş.Güneş bulutların arasından çıktığında sabah olmuş ve
-Merhaba ! demiş Gün’e. Gün de - Merhaba ! sen yeni arkadaşlarımdan olmalısın.
-evet ben sabahım Güneş doğduğunda ben de doğarım demiş.Gün çok sevinmiş. Ve sabahı tanımak istemiş.
-Peki sabah olunca insanlar ne yapar ? demiş Gün. Sabah anlatmış :
-İnsanlar uykularından uyanır,kahvaltı yaparlar ve okullarına giderler.Anneleri, babaları da işlerine giderler. Ve insanlar birbirlerini gördüklerinde ‘Günaydın’ derler demiş. Ve sabahla gün arkadaş olmuşlar. Sabahla gün tanışırken Güneş yavaş yavaş tepeye kadar çıkmış ve en tepeye geldiğinde sabahla gün tekrar buluşmak üzere vedalaşmışlar.Gün yine yalnız kaldığını düşünürken birden öğlen gelmiş ve gün’e:
-Merhaba ben öğlen arkadaş olabilir miyiz ? demiş.Gün çok sevinmiş ve tanışmaya başlamışlar. Gün merakla sormuş.
-Öğlen olunca insanlar ne yaparlar ? demiş.Öğlen cevaplamış:
-Herkes öğle vakti için yemeklerini yer,dışarıda ip atlar,top oynarlar eğlenirler demiş.
-Yani sende sabah gibi eğlencelisin demiş gün.Bu sırada Güneş tepeden yavaş yavaş iniyor, doğduğu yerden uzaklaşıyor ve hava da yavaş yavaş kararmaya başlıyormuş. Ve öğlende günle vedalaştıktan sonra yerini akşama bırakmış.Hava artık çok karanlıkmış. Çünkü Güneş de tekrar doğmak üzere ortalıktan kaybolmuş. Gün akşamla tanışmış ve ona da merakla sormuş:-Sen benim yeni arkadaşım olmalısın.Evet demiş akşam. Gün :
-Sen varken Güneş olmuyor mu?diye sormuş.
-Evet olmuyor çünkü ben karanlığım güneş ise aydınlatıyor o olursa ben olamam demiş akşam. Gün buna çok şaşırmış ve sormuş :
-Peki sen varken insanlar ne yapıyor?
-Herkes evinde oluyor, sabah evinden ayrılan anneler , babalar, çocuklar evlerine geliyorlar, çocuklarıyla yemek yiyorlar, eğleniyorlar, birlikte zaman geçiriyorlar demiş. Gün bütün arkadaşları ile tanıştığı için çok mutluymuş. Güneş’in sayesinde bir sürü arkadaşı olmuş. Ve mutlu bir şekilde o da başlamak üzere bitmiş.