Ö
ğretmen hikâye kartlarını yıllık çalışmasını planlarken hazırlar. Çünkü bu teknikle
hazır hale gelmiş olur.
hikâye anlatımı çocukların çok ilgisini çeker. Hikâye kartlarındaki resimler çocukların
görebileceği büyüklükte olmalıdır. Kartların anlatım anında sağa sola eğilip bükülmemesi
için kartonlarla sertleştirilmesi gerekir. Kartlara çizilen resimler boyalarla renklendirilmeli,
resimlerin hikâyede geçen olayı ve karakterleri iyi bir şekilde yansıtmasına dikkat
edilmelidir. Eski ve kullanılmayan gazete, dergi ve broşürlerden kesilen resimler bir araya
getirilerek hikâye kartı hazırlanabilir.
Çocuklar, kartları görebilecekleri şekilde oturtulmalı, kartlar sırasıyla çocukların göz
hizalarına uygun şekilde gösterilerek hikâye anlatılmalıdır. Her kart için, çocuğun yeterince
görebileceği kadar bir süre ayrılmalıdır. Öğretmen anlatacağı hikâyeyi çok iyi bilmelidir.
Öğretmen hikâyeyi anlattıktan sonra kartları çocuklara vererek onların kendi öykülerini
yaratmalarına fırsat vermelidir.
Öğretmen hikâye kartlarının arkasına numara vererek, kartları numara sırasına göre
sıralamalı. Hikâye metni kartların arkasına ya da bir dosya kâğıdına yazılıp kartlarla birlikte
zarflara konularak saklanması uygun olur.
görebileceği büyüklükte olmalıdır. Kartların anlatım anında sağa sola eğilip bükülmemesi
için kartonlarla sertleştirilmesi gerekir. Kartlara çizilen resimler boyalarla renklendirilmeli,
resimlerin hikâyede geçen olayı ve karakterleri iyi bir şekilde yansıtmasına dikkat
edilmelidir. Eski ve kullanılmayan gazete, dergi ve broşürlerden kesilen resimler bir araya
getirilerek hikâye kartı hazırlanabilir.
Çocuklar, kartları görebilecekleri şekilde oturtulmalı, kartlar sırasıyla çocukların göz
hizalarına uygun şekilde gösterilerek hikâye anlatılmalıdır. Her kart için, çocuğun yeterince
görebileceği kadar bir süre ayrılmalıdır. Öğretmen anlatacağı hikâyeyi çok iyi bilmelidir.
Öğretmen hikâyeyi anlattıktan sonra kartları çocuklara vererek onların kendi öykülerini
yaratmalarına fırsat vermelidir.
Öğretmen hikâye kartlarının arkasına numara vererek, kartları numara sırasına göre
sıralamalı. Hikâye metni kartların arkasına ya da bir dosya kâğıdına yazılıp kartlarla birlikte
zarflara konularak saklanması uygun olur.
Resimli hikâye kitab
ı hazırlamak için önce bir öykü belirlenir. Resimli hikâye
kitabının özellikleri modül içinde yer alan hikâye seçiminde dikkat edilmesi gerekli olan tüm
özellikler ile aynı olmalıdır. Hikâye giriş, gelişme, sonuç bölümlerine ayrılır. Her bölümde
yer alacak kahramanlar ve sayfanın kompozisyonu belirlenir. Amatörce hazırlanan resimli
hikâye kitabı için çeşitli kitaplardaki çizgi ile çizilmiş figürler stilize edilerek resim
kartonuna kopyalanır. Kopyalanan resimler boyanır. Boyamak için guaj boya, ispirtolu
boyalar, pastel boya, sulu boya, kuru kalem boyalar ve artık malzemeler kullanılabilir. Her
yaprak ayrı ayrı hazırlandıktan sonra kapak sayfası karton veya ince mukavvaya yapıştırılır.
Öykü kitabın üzerine yazılır. Tüm sayfalar sıraya konur ve hepsi birden zımbalanarak,
dikilerek, spiral cilt yaptırılarak vb. birleştirilir. Böylece hikâye kitabı çocuklara anlatılmaya
kitabının özellikleri modül içinde yer alan hikâye seçiminde dikkat edilmesi gerekli olan tüm
özellikler ile aynı olmalıdır. Hikâye giriş, gelişme, sonuç bölümlerine ayrılır. Her bölümde
yer alacak kahramanlar ve sayfanın kompozisyonu belirlenir. Amatörce hazırlanan resimli
hikâye kitabı için çeşitli kitaplardaki çizgi ile çizilmiş figürler stilize edilerek resim
kartonuna kopyalanır. Kopyalanan resimler boyanır. Boyamak için guaj boya, ispirtolu
boyalar, pastel boya, sulu boya, kuru kalem boyalar ve artık malzemeler kullanılabilir. Her
yaprak ayrı ayrı hazırlandıktan sonra kapak sayfası karton veya ince mukavvaya yapıştırılır.
Öykü kitabın üzerine yazılır. Tüm sayfalar sıraya konur ve hepsi birden zımbalanarak,
dikilerek, spiral cilt yaptırılarak vb. birleştirilir. Böylece hikâye kitabı çocuklara anlatılmaya
hazır hale gelmiş olur.