- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Renkli İstasyon Oyunu (İstasyon, Küçük Grup, Uzun-Kısa)
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler, çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler,
galop yaparak belirli mesafe ileler, sekerek belirli mesafe ilerler.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Atlama ile ilgili denge
hareketlerini yapar.Başlama ile ilgili denge hareketleri yapar,
durma ile ilgili denge hareketleri yapar ,tek ayak üstünde durur,tek ayak üstünde sıçrar.)
MG: K5: Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder. (Vurmalı
çalgılar kullanarak ritm çalışması yapar.)
MATERYALLER: Çember, marakas ,bant yada tebeşir
SÖZCÜKLER: İstasyon, galop
ÖĞRENME SÜRECİ
• Yere çocukların istasyon çalışması yapacakları 8 istasyondan
oluşan (4 tanesi birinci grubu oluşturacak bir renk , 4 tanesi
ikinci grubu oluşturacak farklı bir renk) iki düz çizgi çizilir.
• Çocuklar iki gruba ayrılır.
• Çocuklar gruplarında art arda sıra olurlar.
• Her grubun rengi öğretmen tarafından belirlenir.
• Çocuklara istasyon çalışması anlatılır.
• Çocuklara istasyon çalışmasında istasyonlarda yapılacak çalışmalar öğretmen tarafından gösterilir.
• Birinci istasyonda çocuklar tek ayak üzerinde denge hareketi
yapar. Tek ayak 3 adım sıçrayarak ilerler, tek ayak üzerinde durur ve ikinci istasyona ilerler.
• İkinci istasyonda çocuklar çift ayak üzerinde çemberlerin üzerinden atlayarak belirli bir mesafe ilerler, üçüncü istasyona gider.
• Üçüncü istasyonda çocuklar marakaslara vurarak galop yapıp dördüncü istasyona ilerler.
• Dördüncü istasyonda sekerek belirli bir mesafe ilerleyip kendi
grubunun arkasına geçer.
• Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
DEĞERLENDİRME
• Bugün istasyonlarda hangi hareketleri yaptık?
• İstasyonlarda yarışma yaparken neler hisettin? Anlatır mısın?
• Nasıl galop yapıyoruz?
• Daha önce bu hareketlerin yapıldığı bir yer gördün mü? Neresi?
• En zorlandığın istasyon hangisiydi? Neden?
• Hangi hareketleri yapmak daha kolaydı? Neden?
AİLE KATILIMI
• Aileler çocuklarla birlikte doğa yürüyüşleri yapmaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Hareketleri yaparken çocukların bulundukları alanlar güvenli
hale getirilmelidir.
• Oyun bahçede de oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler, çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler,
galop yaparak belirli mesafe ileler, sekerek belirli mesafe ilerler.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Atlama ile ilgili denge
hareketlerini yapar.Başlama ile ilgili denge hareketleri yapar,
durma ile ilgili denge hareketleri yapar ,tek ayak üstünde durur,tek ayak üstünde sıçrar.)
MG: K5: Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder. (Vurmalı
çalgılar kullanarak ritm çalışması yapar.)
MATERYALLER: Çember, marakas ,bant yada tebeşir
SÖZCÜKLER: İstasyon, galop
ÖĞRENME SÜRECİ
• Yere çocukların istasyon çalışması yapacakları 8 istasyondan
oluşan (4 tanesi birinci grubu oluşturacak bir renk , 4 tanesi
ikinci grubu oluşturacak farklı bir renk) iki düz çizgi çizilir.
• Çocuklar iki gruba ayrılır.
• Çocuklar gruplarında art arda sıra olurlar.
• Her grubun rengi öğretmen tarafından belirlenir.
• Çocuklara istasyon çalışması anlatılır.
• Çocuklara istasyon çalışmasında istasyonlarda yapılacak çalışmalar öğretmen tarafından gösterilir.
• Birinci istasyonda çocuklar tek ayak üzerinde denge hareketi
yapar. Tek ayak 3 adım sıçrayarak ilerler, tek ayak üzerinde durur ve ikinci istasyona ilerler.
• İkinci istasyonda çocuklar çift ayak üzerinde çemberlerin üzerinden atlayarak belirli bir mesafe ilerler, üçüncü istasyona gider.
• Üçüncü istasyonda çocuklar marakaslara vurarak galop yapıp dördüncü istasyona ilerler.
• Dördüncü istasyonda sekerek belirli bir mesafe ilerleyip kendi
grubunun arkasına geçer.
• Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
DEĞERLENDİRME
• Bugün istasyonlarda hangi hareketleri yaptık?
• İstasyonlarda yarışma yaparken neler hisettin? Anlatır mısın?
• Nasıl galop yapıyoruz?
• Daha önce bu hareketlerin yapıldığı bir yer gördün mü? Neresi?
• En zorlandığın istasyon hangisiydi? Neden?
• Hangi hareketleri yapmak daha kolaydı? Neden?
AİLE KATILIMI
• Aileler çocuklarla birlikte doğa yürüyüşleri yapmaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Hareketleri yaparken çocukların bulundukları alanlar güvenli
hale getirilmelidir.
• Oyun bahçede de oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."