- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Renkli Hamurlar Yapalım (Sarı, Mavi, Kırmızı, Ana Renkler)
Etkinlik Çeşidi : Sanat (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce
ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç
kullanarak şekil verir.)
ÖBB: K6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri
kullanır. (Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.)
MATERYALLER: Büyük plastik kap, iki su bardağı un, bir su bardağı tuz, bir su bardağı su, badana boyası-toz boya veya parmak boyası, tuz seramiğine şekil vermek için mandallar
SÖZCÜKLER: Mandal
KAVRAMLAR: Renk: Sarı, mavi, kırmızı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar bir masanın etrafında toplanır. Masanın üzerine
plastik kap konur. İçine iki su bardağı un ve bir su bardağı tuz
konur.
• Her çocuk sıra ile hamuru yoğurmaya çalışır. Ele yapışmayacak kıvama gelince üç parçaya ayrılır.
• Parçalardan birisine kırmızı, birisine mavi, birsine sarı boya
katılarak yoğrulur. Her çocuğa küçük birer parça verilerek renkleri sorulur.
• Daha sonra çocuklara tuz seramiği ve çeşitli şekillerde mandallar dağıtılır.
• Mandallar hakkında sohbet edilir (Mandal nedir? Ne işe yarar?
• Mandalla neler yapabiliriz? Kaç çeşit mandal vardır? Çamaşırlar mandala ne söyleyebilir? Mandal olmasa çamaşırları ne ile
tuttururduk?).
• “Mandalları bugün hamurları şekillendirmek için kullansak
nasıl olur?” denilerek çocukların mandalları kullanarak hamura
istedikleri şekilleri verebilecekleri söylenir.
• Etkinliğin ardından bir köşede sergi oluşturulur ve yapılan çalışmalar sergilenir.
• Etkinliğin sonunda sınıf toplanır ve temizlenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Hamuru hazırlarken hangi malzemeleri kullandık?
• Hamurlara hangi renkleri verdik?
• Hamur ve mandallarla neler yaptın? Başka neler yapılabilirdik?
• Çevremizdeki her şey tek bir renk olsaydı nasıl olurdu?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evdeki mandalları kullanarak
1’den 9’a kadar sayı çalışması, şekil çalışması yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
konuşma esnasında daha fazla zaman verilir.
ÖNERİLER
• 3 yaş için hazırlanan hamurlar içerisine mandallar gizlenir ve
çocukların dokunarak bulmaları desteklenebilir.
Mandallarla ilgili bir köşe oluşturulup incelemelerine fırsat tanınabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce
ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç
kullanarak şekil verir.)
ÖBB: K6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri
kullanır. (Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.)
MATERYALLER: Büyük plastik kap, iki su bardağı un, bir su bardağı tuz, bir su bardağı su, badana boyası-toz boya veya parmak boyası, tuz seramiğine şekil vermek için mandallar
SÖZCÜKLER: Mandal
KAVRAMLAR: Renk: Sarı, mavi, kırmızı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar bir masanın etrafında toplanır. Masanın üzerine
plastik kap konur. İçine iki su bardağı un ve bir su bardağı tuz
konur.
• Her çocuk sıra ile hamuru yoğurmaya çalışır. Ele yapışmayacak kıvama gelince üç parçaya ayrılır.
• Parçalardan birisine kırmızı, birisine mavi, birsine sarı boya
katılarak yoğrulur. Her çocuğa küçük birer parça verilerek renkleri sorulur.
• Daha sonra çocuklara tuz seramiği ve çeşitli şekillerde mandallar dağıtılır.
• Mandallar hakkında sohbet edilir (Mandal nedir? Ne işe yarar?
• Mandalla neler yapabiliriz? Kaç çeşit mandal vardır? Çamaşırlar mandala ne söyleyebilir? Mandal olmasa çamaşırları ne ile
tuttururduk?).
• “Mandalları bugün hamurları şekillendirmek için kullansak
nasıl olur?” denilerek çocukların mandalları kullanarak hamura
istedikleri şekilleri verebilecekleri söylenir.
• Etkinliğin ardından bir köşede sergi oluşturulur ve yapılan çalışmalar sergilenir.
• Etkinliğin sonunda sınıf toplanır ve temizlenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Hamuru hazırlarken hangi malzemeleri kullandık?
• Hamurlara hangi renkleri verdik?
• Hamur ve mandallarla neler yaptın? Başka neler yapılabilirdik?
• Çevremizdeki her şey tek bir renk olsaydı nasıl olurdu?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evdeki mandalları kullanarak
1’den 9’a kadar sayı çalışması, şekil çalışması yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
konuşma esnasında daha fazla zaman verilir.
ÖNERİLER
• 3 yaş için hazırlanan hamurlar içerisine mandallar gizlenir ve
çocukların dokunarak bulmaları desteklenebilir.
Mandallarla ilgili bir köşe oluşturulup incelemelerine fırsat tanınabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."