- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Renkli Balonlar (Deney, Hava)
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne /
durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini
söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
MATERYALLER: Pet şişe, huni, karbonat, sirke, renkli balonlar
SÖZCÜKLER: Sirke, hava, huni
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen önceden şişirilmiş farklı renk ve boyutlardaki balonlarla sınıfa gelir.
• Çocukların balonları incelemeleri (renkleri, şekilleri, büyüklükleri vb.) sağlanır.
• Şişirilmiş olan balonlardan bir tanesinin ağzı açılarak havası indirilir. Balonun içinden çıkan havaya dikkat çekilir. Çocukların düşünceleri alınır.
• Havanın başka nasıl hissedilebileceği konusunda çocukların görüşleri alınarak sohbete devam edilir.
• Daha sonra çocuklara “Balonu nasıl şişirmiş olabilirim?” sorusu yöneltilerek cevapları alınır. Yapılacak bir deneyle balonun farklı yollarla da şişirebileceği söylenerek deney için kullanılacak malzemeler masaya koyulur.
• Nesnelerle ilgili bilmeceler sorulabilir. Sirke ve karbonatın günlük hayatta nerelerde kullanıldığıyla ilgili konuşulur. Daha sonra iki materyal karıştırıldığında ne olabileceğini ilişkin çocukların tahminleri alınır.
• 0.5 lt pet şişenin içine huni aracılığıyla 1/3’ü kadar sirke konur. Pet şişeye bir kaşık karbonat eklenir ve hızlı bir şekilde balon pet şişenin ağzına geçirilir.
• Deney aralıklı zamanlarda gözlemlenerek çocukların balondaki değişimi fark etmelerine fırsat verilir.
• Bu karışımın oluşturduğu hava kabarcıkları sayesinde balonun şiştiğine dikkat çekilir. Tahminlerle sonuç hakkında konuşulur.
• Ardından çocuklara balonlar verilir, şişirmeleri istenir.
• Hareketli bir müzik açılır ve balonlarla oynanabilecek herhangi
bir oyun oynanır.
DEĞERLENDİRME
• Balonlar ne renkti?
• Şişenin içine neler koyduk?
• Balonları başka hangi yollarla şişirebilirdik?
AİLE KATILIMI
• Okuldaki haberleşme panosuna sınıfta yapılan etkinlikle ilgili
fotoğraflar eklenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan
deney ile ilgili sohbet edilirken basit ve kısa cevaplı sorular sorulmalıdır.
ÖNERİLER
• Deney malzemesi olarak sirke ve karbonat yerine limon ve
soda da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne /
durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini
söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
MATERYALLER: Pet şişe, huni, karbonat, sirke, renkli balonlar
SÖZCÜKLER: Sirke, hava, huni
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen önceden şişirilmiş farklı renk ve boyutlardaki balonlarla sınıfa gelir.
• Çocukların balonları incelemeleri (renkleri, şekilleri, büyüklükleri vb.) sağlanır.
• Şişirilmiş olan balonlardan bir tanesinin ağzı açılarak havası indirilir. Balonun içinden çıkan havaya dikkat çekilir. Çocukların düşünceleri alınır.
• Havanın başka nasıl hissedilebileceği konusunda çocukların görüşleri alınarak sohbete devam edilir.
• Daha sonra çocuklara “Balonu nasıl şişirmiş olabilirim?” sorusu yöneltilerek cevapları alınır. Yapılacak bir deneyle balonun farklı yollarla da şişirebileceği söylenerek deney için kullanılacak malzemeler masaya koyulur.
• Nesnelerle ilgili bilmeceler sorulabilir. Sirke ve karbonatın günlük hayatta nerelerde kullanıldığıyla ilgili konuşulur. Daha sonra iki materyal karıştırıldığında ne olabileceğini ilişkin çocukların tahminleri alınır.
• 0.5 lt pet şişenin içine huni aracılığıyla 1/3’ü kadar sirke konur. Pet şişeye bir kaşık karbonat eklenir ve hızlı bir şekilde balon pet şişenin ağzına geçirilir.
• Deney aralıklı zamanlarda gözlemlenerek çocukların balondaki değişimi fark etmelerine fırsat verilir.
• Bu karışımın oluşturduğu hava kabarcıkları sayesinde balonun şiştiğine dikkat çekilir. Tahminlerle sonuç hakkında konuşulur.
• Ardından çocuklara balonlar verilir, şişirmeleri istenir.
• Hareketli bir müzik açılır ve balonlarla oynanabilecek herhangi
bir oyun oynanır.
DEĞERLENDİRME
• Balonlar ne renkti?
• Şişenin içine neler koyduk?
• Balonları başka hangi yollarla şişirebilirdik?
AİLE KATILIMI
• Okuldaki haberleşme panosuna sınıfta yapılan etkinlikle ilgili
fotoğraflar eklenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan
deney ile ilgili sohbet edilirken basit ve kısa cevaplı sorular sorulmalıdır.
ÖNERİLER
• Deney malzemesi olarak sirke ve karbonat yerine limon ve
soda da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: