Programdaki Etkinliğin Adı: Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışması
Matematik Etkinliğinin Programdaki Adı: Nesne Renk Eşleştirmesi
Kavram: Ana Renkler(mavi-kırmızı-sarı)
Yaş Grubu: 6 Yaş
Süre: 20 Dakika
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma Yöntemi
Materyaller: Çeşitli nesne şekilleri olan kağıtlar, çeşitli boyalar
Gelişim Alanı:
Psikomotor Alan
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen çocuklarla nesneler ve renkleri hakkında bir konuşma yapar. Daha sonra öğretmen çocukları sınıf mevcuduna göre üç gruba ayırır. İrinci gruba mavi, ikinci gruba sarı, üçüncü gruba kırmızı boyalar dağıtır. Sonra öğretmen masaya gruplardaki çocuk sayısına göre önlük, nazar boncuğu, muz, ayva, güneş, elma, kiraz, çilek,ve bayrak şekilleri olan kağıtları karışık olarak dizer. Çocuklardan her gruptakilerin kendi rengine uygun olan nesneyi bulup boyamasını ister. Örneğin mavi gruptaki bir öğrencinin nazar boncuğu ya da önlüğü bulup boyaması. Son olarak öğretmen çocuklarla birlikte mavi, sarı, kırmızı kaç tane nesne olduğunu sayar ve etkinliği bitirir.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Programdaki Adı: Nesne Renk Eşleştirmesi
Kavram: Ana Renkler(mavi-kırmızı-sarı)
Yaş Grubu: 6 Yaş
Süre: 20 Dakika
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma Yöntemi
Materyaller: Çeşitli nesne şekilleri olan kağıtlar, çeşitli boyalar
Gelişim Alanı:
Psikomotor Alan
Amaç 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen çocuklarla nesneler ve renkleri hakkında bir konuşma yapar. Daha sonra öğretmen çocukları sınıf mevcuduna göre üç gruba ayırır. İrinci gruba mavi, ikinci gruba sarı, üçüncü gruba kırmızı boyalar dağıtır. Sonra öğretmen masaya gruplardaki çocuk sayısına göre önlük, nazar boncuğu, muz, ayva, güneş, elma, kiraz, çilek,ve bayrak şekilleri olan kağıtları karışık olarak dizer. Çocuklardan her gruptakilerin kendi rengine uygun olan nesneyi bulup boyamasını ister. Örneğin mavi gruptaki bir öğrencinin nazar boncuğu ya da önlüğü bulup boyaması. Son olarak öğretmen çocuklarla birlikte mavi, sarı, kırmızı kaç tane nesne olduğunu sayar ve etkinliği bitirir.
Değerlendirme: