Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Rengarenk Örüntüm

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Rengarenk Örüntüm (Örüntü, Mavi, Kırmızı)

Etkinlik Çeşidi : Oyun, Matematik ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K12:
Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler.)

K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (En çok üç ögeden oluşan
örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi tamamlar. Nesnelerle özgün bir
örüntü oluşturur.)

MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder.)

MATERYALLER: Çocuk sayının yarısı kadar mavi ve kırmızı
daireler, müzik CD’si, sanat merkezi materyalleri

SÖZCÜKLER:
Örüntü

KAVRAMLAR: Renk: Mavi -kırmızı

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuk sayısının yarısı kadar mavi, çocuk sayısının yarısı kadar
kırmızı daire kesilir.
• Daireler çocuklara karışık olarak dağıtılır.
• Daireleri bir süre incelemeleri sağlanır ve şeklin adını ve rengini söylemeleri istenir.
• Müzik açılır ve çocukların daireleri ile birlikte dans etmeleri istenir.
• Müzik kapatılınca mavi dairelerin bir tarafta kırmızı dairelerin
bir tarafta toplanması söylenir.
• Tekrar müzik açılır. Çocuklar daireleri ile serbest dans ederler.
• Müzik durdurulur, çocukların bir mavi bir kırmızı şeklinde sıraya geçmeleri istenir.
• Çocuklar baştan başlayarak sırayla renklerinin adını söylerler.
• Oluşan sıranın bir örüntü olduğu çocuklara fark ettirilir.
• Tekrar müzik açılır, çocuklar daireleri ile dans ederler.
• Müzik durdurulunca iki mavi iki kırmızı şeklinde sıra olmaları
istenir.
• Çocuklar yine sıranın başından başlayarak renklerinin adını
söylerler, örüntünün kuralını açıklarlar.
• Müzik olarak ritim çubuğu kullanılarak çocukların ritme eşlik
etmesi sağlanır. Birkaç denemeden sonra çocuklar verilen ritimle dans eder, ritim durdurulunca farklı örüntü çalışmaları yapılır.
• Çocukların örüntü kuralı söylemesi istenir. Tüm sınıf arkadaşlarının bulduğu örüntüyü oluşturmaya çalışır.
• Çocuklara ellerindeki daireleri kullanarak nasıl bir çalışma yapılabileceği sorulur.
• Grubun verdiği karar doğrultusunda dairelerden resimler oluşturarak çalışmalar tamamlanır

DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız geometrik şeklin adı neydi?
• Kaç farklı renkte daire vardı?
• Dairelerin renkleri neydi?
• İlk oluşturduğumuz örüntünün kuralı neydi?
• Sonra nasıl örüntüler oluşturduk?
• Etkinlikte zorlandığın bir bölüm oldu mu? Nerelerde?
• Daireleri kullanarak ne oluşturmaya çalıştık?
• Örüntü nedir?
• Başka nelerle örüntü oluşturabiliriz?
• Etrafımızda doğal örüntüler görebiliyor musunuz?

Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan örüntü ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocukları ile beraber evdeki çeşitli nesneleri kullanarak örüntü çalışmaları yapmaları önerilebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, çocuğun arkadaşlarıyla birlikte örüntü oluşturmaya katkıda bulunduktan sonra kâğıt
üzerinde özgün örüntü kuralları geliştirmesi sağlanabilir.

ÖNERİLER
• Çocuklar örüntü kuralını bulma ile ilgili ön bilgilere sahip değilse mavi ve kırmızı daireler ile masa üzerinde örneklemeler yapılmalıdır.
• Çocukların özgün örüntüleri benzer çıksa da bu konuda yüreklendirilmelidirler.
• Proje konusunda çözüme gidilememe durumunda çocuklara
rehberlik yapılmalıdır.
• Renkli daireler hazırlanamadıysa etkinlik çocukların elinin üzerine çizilen renklerle de yapılabilir.
• Boncuklarla örüntü ile kolye yapmaları istenebilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst