Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Reggio emilio yaklaşimi

Katılım
13 Ara 2010
Mesajlar
10
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Reggio Emilia, İtalya’nın kuzeyindeki bir yerleşim biriminin adıdır. Bu bölge, eğitim dalında “Reggio
Emilia Yaklaşımı” ile adını duyurmuştur. Bölgenin bir başka özelliği ise düşük işsizlik ve suç oranı, yüksek
refah düzeyi ve etkin yerel yönetimlere sahip olmasıdır. Belediye gelirlerinin %10’u Reggio Emilia
okullarına ayrılmaktadır. Bu okullar önce aileler tarafından kurulmuş, sonra yerel yönetim destekleriyle
yaygınlaşmıştır.


Reggio Emilia yaklaşımı genel olarak çocuk merkezli olma, aile ve öğretmen katılımlı olma, 4-36 ay ile
3-6 yaş okulları olarak iki farklı yaş grubuna hitap etme özelliklerini bünyesinde barındırır.


Reggio Emilia Yaklaşımının Amacı ve Programları


Yaklaşımın çocuk yetiştirmedeki amacı şu şekilde belirlenebilir: Büyüme sürecinde çocuk, gelişimini
engelleyen bir “duvar” la karşı karşıyadır. Basmakalıp, eski ve katı kurallar, güncelliğini yitirmiş kavramlar,
yetişkinlerce benimsenmiş ancak anlaşılması, kavranması zor ve geçerliliğini kaybetmiş davranış ve
tutumlar, geleneksel eğitim metotları bu “duvar”ı oluşturmaktadır. Gelişim sürecinde çocuk önce yaşayan
toplumdaki yeni kültürel değerler ve rolleri öğrenmesi için desteklenmelidir. Daha sonra çocuk, gelişimini
engelleyen ve eski değer yargılarından oluşan “duvar”la karşılaştığında bu “duvar”ı kendi kendine aşmayı
başarmalıdır. Çocuk eğitiminde amaç çocuğun kendi kendine yeterli hale gelmesi ve karşılaştığı engellerle
başa çıkmasıdır (Temel, 2005).


Reggio Emilia yaklaşımına göre bu amaca ulaşmak için aşağıdaki şartlar yerine getirilmelidir:


• Çocuğun gelişiminde birçok probleme sebep olan mevcut pedagojik, toplumsal ve kültürel politikanın
çocuk üzerindeki örseleyici etkisi engellenmelidir.
• Gözlem, işitme, bellek, hayal gücü, sebep bulma, kavramsallaştırma ve daha bir çok zihinsel süreç
yardımı çocukların kendi fiziksel ve sosyal çevrelerinin etkilerine ve yetişkinlerin baskılarına karşı koyacak
şekilde kapasitelerini kullanmalarını sağlamak gerekir.
• Çocuklara kendini ifade etme özgürlüğü ve dünyayı değerlendirme özgürlüğü tanınmalı ve özerklik
teşvik edilmelidir.
• Çocukların özgürlük, merak ve hayal güçlerini geliştirmeleri için öğrenme ve bilgi edinme sürecinde
onlara fırsatlar sağlanmalıdır.
• Derinlemesine düşünme, yorum yapma, nesneler ve olaylar hakkında özümsemeler yapabilmesi
amacıyla çocuğun potansiyelini kullanması için onun aktif olmasını sağlamak gerekir. Çocukların
aktivitelere katılmaları, hata yapmaları ve sonra hatalarını düzeltmeleri önemlidir. Bu yaklaşım, problem
çözümünde etkin olmayı destekler. Öğretmenler çocukların bu konuda özgür iradelerini kullanmalarına
müsaade etmeli ve saygı duymalı, çocukları bu konuda yeterli olmaya yönlendirmelidirler. Reggio
öğretmenleri, problemlere çözüm üretmek yerine çocukların uygun çözümlere kendi kendilerine ulaşmaları
için yönlendirirler. Öğretmenlerin çalışmaları pedagojik koordinatörler tarafından geliştirilir.
Reggio Emilia okullarında öğrenme etkinlikleri projelerle öğrenme esasına dayanır. Projeler,
birbirleriyle alakalı konularla gerçekleştirilir.


Projeler:
• Konu seçimi, çocukların ilgilerine ve deneyimlerine göre yapılır.
• Proje içeriği öğrenciler tarafından belirlenir.
• Projeler genellikle küçük gruplarla uygulanır.
• Projeler matematik, fen, yazı, müzik ve sosyal çalışmaları içerir.
• Projeler için gerekli dokümanlar öğretmenler tarafından sağlanır.


Öğretmenlerin seçtiği en iyi öğrenme yolu soru sormadır. Öğretmenler konular ile ilgili olarak
çocukların ilgi kurarak öğrenmelerini sağlayacak kitaplar ve diğer malzemeleri sağlarlar. Proje
çalışmalarının dokümanları, fotoğrafları ve çocukların çalışmaları Reggio okullarının duvarlarında
sergilenir.(Feride)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst