Değerli meslektaşlarım forumda dikkatimi çeken bir konu var acaba yanlış mı düşünüyorum diye fikrinizi de almak istedim.Konu proje olduğu için buraya açmak daha uygundur diye düşündüm.
Proje denilince neden okullardaki öğretmenler de dahil biz bir sanat etkinliği anlıyoruz.Proje yaklaşımı Reggio Emilia Yaklaşımına benzer bir yaklaşım,proje sürecinde öğretmen sadece rehberdir.Çocuk ne öğrenmek istediğine ne araştıracağına kendisi karar verir,gerekli araştırmalar yapar bunları toplar ve sunar sonra ne yapacağını tasarlar 3 boyutlu çalışmalardan başlayıp kağıt kalem çalışmalarına kadar uzanan çocuğa özgürlük tanıyan bir süreçtir.Fulya Temel in kitabında da bu tarz sözcükler yer alır,ancak bizim anladığımız proje bu değil mi yoksa herçekten öğretmenlerim bir hazırlık projeyi gerçekleştirme ve değerlendirme aşamalarına yer veriyor da bunu iletilerinde belirtmiyor?
Bunu öğrenmeyi çok istedim çünkü eğer yanlış öğrendiğimiz bişey varda bu bilginin düzeltilme maliyeti çok fazla,umarım yanlış anlaşılmam ve bilgilerinizle beni aydınlatırsınız.
Teşekkürler.
Pnar.
Proje denilince neden okullardaki öğretmenler de dahil biz bir sanat etkinliği anlıyoruz.Proje yaklaşımı Reggio Emilia Yaklaşımına benzer bir yaklaşım,proje sürecinde öğretmen sadece rehberdir.Çocuk ne öğrenmek istediğine ne araştıracağına kendisi karar verir,gerekli araştırmalar yapar bunları toplar ve sunar sonra ne yapacağını tasarlar 3 boyutlu çalışmalardan başlayıp kağıt kalem çalışmalarına kadar uzanan çocuğa özgürlük tanıyan bir süreçtir.Fulya Temel in kitabında da bu tarz sözcükler yer alır,ancak bizim anladığımız proje bu değil mi yoksa herçekten öğretmenlerim bir hazırlık projeyi gerçekleştirme ve değerlendirme aşamalarına yer veriyor da bunu iletilerinde belirtmiyor?
Bunu öğrenmeyi çok istedim çünkü eğer yanlış öğrendiğimiz bişey varda bu bilginin düzeltilme maliyeti çok fazla,umarım yanlış anlaşılmam ve bilgilerinizle beni aydınlatırsınız.
Teşekkürler.
Pnar.