Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Program kitabı

Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
Meb Sitesinde Var Proğram Kitabi Fakat**adobe Reader**adli Proğram Pc'de Yüklü Değilse Açilmaz Hocam...

Yorum Yazmak Paylaşmak Kadar önemlidir......

Eğitimcilerin Sitesindeyiz Ve Emeğe Saygisizlik Yapiyoruz....yetişen çocuklar Saygisiz Olmasin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
ne demek :):):):) yardımcı olduysam ne mutlu bana


Yorum Yazmak Paylaşmak Kadar önemlidir......

Eğitimcilerin Sitesindeyiz Ve Emeğe Saygisizlik Yapiyoruz....yetişen çocuklar Saygisiz Olmasin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
47
meraba ben yeni müfredatın değerlendirilmesiiçin hazırlanan raporlardan istiyorum ilginize teşekkürler
 
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
24
Tepki Skoru
0
Puanları
0
slm ben okulum daistendiği doğrultuda şu şekilde hazırladım umarım yararlı olur
MESLEKİ ÇALIŞMALAR

GÜNDEM MADDELERİ
1. Yenilenen ve uygulanan okul öncesi programlarının uygulamasında karşılaşacak olan sorunlar
2. Proje ve performans ödevleri
3. Ölçme ve değerlendirmelerin genel esasları( yeni program anlayışı doğrultusunda ölçme ve değerlendirme)
4. iletişim( öğrenci-öğretmen –veli)
5. okul öncesi eğitim ve branş bazında yenilenen okul öncesi eğitim programları
6. okul-veli-toplum işbirliği
7. öğrenme stilleri(modelleri)




1. Etkinlikler çocukların aktif katılımını sağlayacak ,bireysel ve grup çalışmalarını destekleyecek yönde gerçekleştirildiğinden dolayı çocukların öze dönük ve bireysel zekalarının gelişimlerine ve yaratıcılıklarına daha çok katkı sağlanabilmektedir.

Aile katılım etkinlikleri aileyi eğitim sürecine katmak , ailelerin çocuklarının gelişimlerini yakından takip edebilmelerini sağlaması açısından faydalıdır;fakat okulun bulunduğu çevreye göre bu katılım isteğinde farklılıklar görülebilmektedir.

Yaklaşık olarak aynı kriterlere göre belirlenen kazanım değerlendirme formları ve gelişim raporları gibi hem doldurma şeklinde hem de normal yazıyla yapılması kırtasiyeciliği arttırmaktadır.

2. Proje ödevleri aile katılımlarını arttıracak şekilde değerlendirildiğinde aile de eğitim ortamı ve etkinliklerine daha çok katkı sağlayabilecek ve eğitim sürecini birebir takip edecek boyuta gelmiştir.
3. Gelişim raporları, kazanım değerlendirme formları somut örneklere dayandırılarak
her dönemde ailelere verildiğinden çocuğun gelişimi daha etkili bir biçimde takip edilebilmektedir.
Program değerlendirilirken programın tüm boyutları ele alınarak,bunlar arasındaki tutarlılık, planlanan ile uygulanan arasındaki durum,uygulamada ortaya çıkan yeni gereksinimler belirlenmektedir.öğretmen kendini değerlendirirken programın ve çocukların değerlendirilmesi sonucunda elde edilen verileri analiz ederek bu değerlendirmeler sonucunda hazırladığı planı, eğitim ortamını ve kullandığı materyallerini gözden geçirme fırsatı bulur.
4. Ev ziyaretlerinde yapılan çeşitli etkinliklerle ve yapılan veli toplantıları ile, aile ihtiyaç belirleme formları, ailenin okuldaki etkinliklere katılımını sağlayarak öğrenci-öğretmen-veli üçgeni en iyi biçimde çalıştırılmaktadır.
5. Program çocukların kendi ilgi alanlarının farkına varmalarına ,beceriler geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Bunun yanı sıra ilgi ve motivasyonları birbirinden farklı olan çocukların bireysel özelliklerinin göz önüne alınmasına olanak sağlar.
6. Eğitim ortamı oluşturulurken , çevrede bulunan artık materyallerden ,günlük yaşamda kullanılan gerçek materyallerden ve kaynak kişilerden yaralanarak aile ve toplumun katkısı sağlanmaktadır.
7. Yeni öğrenme modelleri(stilleri) çocukları araştırmaya, incelemeye ,denemeye , yaparak yaşayarak öğrenmeye yönlendirerek ilk elden kalıcı öğrenmeleri sağlamaktadır. Ayrıca yeni öğrenme modellerinde her çocuğun ayrı bir birey olarak kabul görülmesi ile çocukların bireysel özellikleri göz önüne alınarak etkinlikler uygulanmakta ve daha verimli sonuçlar alınmaktadır.




















Ana sınıfı öğretmeni Okul müdürü
ŞİRİN AKYOL KEMAL CEYLAN
 
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
106
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
teşekkürler hoocam
benim seminer konum buydu bir de benimkine bakın isterseniz


YENİLENEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GETİRİLEN YENİLİKLER
PROGRAMIN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ

I.BÖLÜM
PROGRAMIN TANITIMI
Programla İlgili Genel Açıklama
Bu program, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 36–72 aylık çocukların psikomotor, sosyal-duygusal, dil ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesini, özbakım becerilerinin kazandırılmasını ve ilköğretime hazır bulunuşluklarının sağlanmasını amaçlamaktadır.
2002–2003 eğitim-öğretim yılından bu yana uygulanan önceki program; uzmanlardan ve uygulamacılardan alınan geri bildirimlerin, çağdaş program geliştirme, gelişim ve öğrenme kuramlarının, toplumun değişen eğitim gereksinimlerinin ve yeni ilköğretim programlarında benimsenen ilke, yaklaşım ve özelliklerin doğrultusunda gözden geçirilmiş, gerekli düzeltmeler yapılmış ve geliştirilmiştir.
Geliştirme çalışmaları sırasında farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları analiz edilmiş,çeşitli program yaklaşım ve modelleri incelenmiş, bunlardan elde edilen veriler, çocuklarımızın özellikleri, toplumumuzun yapısı ve kültürel değerleri ile 21. yüzyılda eğitimli bireylerde olması gereken niteliklerle bütünleştirilmiştir.
36-72 aylık çocuklara yönelik olan bu program “gelişimsel” bir programdır. Yani çocuğun tüm gelişim alanlarının geliştirilmesini esas almaktadır. Program anlayışı olarak bütüncül, programlama yaklaşımı olarak da sarmal bir programdır.
Şu anda uygulanmakta olan ilköğretim programlarında yalnızca kazanımlara yer verilmiş olmasına karşın, okul öncesi eğitim programının yukarıda açıklanan özellikleri nedeniyle, bu programda gelişim alanları dikkate alınarak 2002 programındaki ana yapıya bağlı kalınmış amaçlar ve kazanımlara yer verilmiştir. Bu durum,öğretim kademesinin özelliğinden ve programın gelişimsel bir program olmasından kaynaklanmaktadır.
Bu programda yer alan kazanımlar ilköğretim programlarında benimsenen ortak becerilerin tümünü kapsamaktadır. Problem çözme, iletişim, akıl yürütme, ilişkilendirme, karar verme, sorumluluk alma ve yerine getirme, araştırma, girişimcilik, bilinçli tüketicilik, çevre bilinci, yaratıcılık ve diğer pek çok beceri, programdaki kazanımlar doğrultusunda hazırlanan öğrenme durumları ve öğrenme ortamları aracılığıyla, oyun merkezli etkinliklerle, çocuğun aktif katılımı ve bilgiyi kendisinin yapılandırması yoluyla çocuk tarafından kolay ve doğal bir biçimde kazanılacaktır.
Geliştirilen bu program, gelişimsel gereksinimleri karşılarken, gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkileşimini destekleyerek çocuğun bütün gelişim alanlarındaki davranışlarını daha üst düzeye çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi hedeflemektedir. Bu özelliği ile “Çoklu Zekâ Kuramı”nın savunu ve vurgularıyla da tutarlıdır.









Programın Temel Özellikleri

1. 36–72 Aylık Çocuklara Yöneliktir Bu yaş grubunun tümü için tek bir okul öncesi eğitim programı hazırlanmıştır.
Öğretmenin bu programdan kendi grubundaki çocuklar için, onlara uygun olan amaç ve
Kazanımları seçmesi gerekmektedir. Bu nedenle farklı yörelerde aynı yaş grubu için ele alınan amaçlar ve kazanımlarla bu amaçlara ve kazanımlara yapılan vurgular birbirinden farkı olabilir.

2. Çocuk Merkezlidir
Amaçların ve kazanımların seçiminde, etkinliklerin düzenlenmesinde, değerlendirme esasların belirlenmesinde çocuğun yaşı, gelişim özellikleri, ilgi ve gereksinimleri, bireysel özellikleri ve farklılıkları ile yakın çevre ile ilgili özellikler dikkate alınmalıdır. Her öğretmen kendi grubu için plan hazırlarken amaçlar ve kazanımlar listesinden hangi amaçları ve kazanımları seçeceğini, kendi çocuklarının gelişim özelliklerini temel alarak karar vermelidir.

3. Amaçlar ve Kazanımlar Esastır
Programda amaç ve kazanımlar gelişim alanlarına göre gruplandırılmıştır. Dil becerileri ile özbakım becerileri ayrı gelişim alanları olmamalarına rağmen bu yaş grubu için taşıdıkları kritik önem nedeniyle ayrı gruplar olarak ele alınmıştır. Gelişim alanlarından amaç ve kazanımlar seçilirken, bir amacın tüm kazanımların birlikte ele alınması gerekmemektedir.

4. Gelişim Özellikleri Her Yaş Grubu İçin Ayrı Olarak Düzenlenmiştir
Öğretmenlerin kendi gruplarındaki çocukların gelişim düzeylerini daha kolay belirlemeleri, gözlemler sırasında dayanak oluşturması ve çocuk gelişim değerlendirme form ve raporlarını daha kolay hazırlayabilmeleri için 36–72 aylık çocukların gelişim özellikleri;36- 48 ay, 48–60 ay, 60–72 ay şeklinde ayrı başlıklar halinde hazırlanmıştır.

5. Konular Amaç Değil Araçtır
Okul öncesi eğitimde, amaçların ve kazanımların geliştirilmesinde hiçbir zaman konu ya da tema merkezli eğitim söz konusu olmamalıdır.

6. Üniteler Yer Almamaktadır
Bu programda ünitelere yer verilmemiştir.


7. Esnektir
Esnek olduğu için her grupta uygulanabilir bir programdır. Bu özelliği nedeniyle bireyselleştirmeye uygundur.


8. Öğretmene Özgürlük Tanır
Bu programda öğretmen belli kalıplar içine sokulmaya çalışılmamıştır.


9. Yaratıcılık Ön Plandadır
Bu programda yaratıcılık programın temel özelliği olarak benimsenmiştir. O nedenle “yaratıcılık” ya da “yaratıcılığın geliştirilmesi” gibi ayrı bir alan ya da amaç belirlenmemiştir.


10. Öğretmenlerin Planlı Çalışmasını Gerektirir
Öğretim planlı, programlı ve güdümlü bir çalışmadır. Bu nedenle öğretmen yıllık ve günlük planlar hazırlamalıdır.


11. Çocuğun Özgürce Deneyimler Kazanabilmesine Olanak Tanıyan Ortamlar Önemlidir
Çocuk özgürce deneyimlerde bulunup rahatça hareket edebildiği ortamlarda daha iyi gelişir, becerilerini daha güzel sergileyebilir. Bu nedenle program doğrultusunda öğretmenlerden eğitim ortamlarını iç ve dış mekânlar olarak bir bütün şeklinde ele almaları beklenmektedir.


12. Problem Çözme ve Oyun Temel Etkinliklerdir
Problem çözme becerisi, çocuklara kazandırılması gereken en temel becerilerden biridir.
Kazandırılacak bu beceri onun yaşamı boyunca kullanabileceği kritik bir beceridir.
Çeşitli etkinlikler düzenlenirken çocukların problem çözme becerilerinin geliştirilmesi öne
Çıkarılmalıdır. Bu amaçla çocuklara seçenekler sunulması, yaratıcı problem çözümlerinin teşvik edilmesi önem taşımaktadır. Oyun, okul öncesi çocuğunun günlük yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır. Diğer bir deyişle oyun, çocuğun işidir. Bu gerçekten hareketle, programda her türlü amaç ve kazanımlar ele alınırken oyunun temel etkinlik olarak kullanılması özellikle önerilmektedir. Bu durum, problem çözme becerisinin kazandırılması süreci için de geçerlidir.


13. Günlük Yaşam Deneyimlerinin Ve Yakın Çevre Olanaklarının Eğitim Amaçlı Kullanılması Teşvik Edilmektedir
Programda hem yaşam deneyimlerinin hem de yakın çevrenin eğitim amaçlı kullanılması
Önerilmektedir.


14. Öğrenme Yaşantılarının Çeşitlendirilmesi Önemsenmektedir
Çocuk ne kadar zengin bir uyarıcı çevre içinde bulunursa o kadar çok gelişir. O nedenle
Öğretmenlerin öğretme-öğrenme yaşantılarını farklı ortamlar, farklı materyaller ve farklı etkinliklerle zenginleştirmeye önem vermeleri gerekmektedir.


15. Aile Katılımı Önemlidir
Okul öncesi eğitimde okul-aile işbirliğinin önemi dikkate alınarak bu programda aile katılımı öne çıkartılmış ve çeşitlendirilmiştir.


16. Değerlendirme Süreci Çok Yönlüdür
Okul öncesi eğitimde sonuç değil süreç önemli olduğundan sürecin çok yönlü olarak
değerlendirilmesi yaklaşımı öne çıkmaktadır.
Okul Öncesi Eğitim Programının değerlendirme süreci:
1. Çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi,
2. Programın değerlendirilmesi,
3. Öğretmenin kendini değerlendirmesi
olarak üç farklı boyutta ele alınmaktadır.


17. Belirli Gün ve Haftalar Yaş Grubunun Çeşitli Özellikleri Dikkate Alınarak Belirlenmiştir
Programda yer alan belirli gün ve haftalar 36–72 Aylık çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilmiş ve kapsamı önceki programlara kıyasla daraltılmıştır.


18. Eklerde Yer Alan Çizelgeler / Formlar Yalnızca Birer Örnektir
Öğretmenler aynı amaca hizmet eden farklı çizelgeler / formlar geliştirebilirler. Burada önemli olan niteliğinin yeterli olup olmadığıdır.


19. Program Geliştirilmeye Açıktır
Değişimin ve program geliştirmenin dinamik bir süreç olduğu gerçeğinden hareketle bu
programın da zaman içinde geliştirilmesi gerekecektir.




11.BÖLÜM
PROGRAMDA GETİRİLEN YENİLİKLER

• Yenilenen okul öncesi eğitim programında 36–72 aylık çocuklar için amaç ve kazanımlar ortak verilmiştir. Bu yaş grubunun tümü için tek bir okul öncesi eğitim programı hazırlanmıştır. Öğretmenin bu programdan kendi grubundaki çocuklar için, onlara uygun olan amaç ve kazanımları seçmesi gerekmektedir. Bu nedenle farklı yörelerde aynı yaş grubu için ele alınan amaçlar ve kazanımlarla bu amaçlara ve kazanımlara yapılan vurgular birbirinden farklı olabilir

• Programda öğretmene kodlama kolaylığı getirilmiştir. Kodlama kolaylığı öğretmenlere pratiklik sağlamıştır. Alanlarla ilgili kodlama şu şekilde olmalıdır.
Psikomotor Alan: PMA
Sosyal-Duygusal Alan: SDA
Dil Alanı: DA
Bilişsel Alan: BA
Özbakım Becerileri: ÖB
Örneğin günlük plandaki bir etkinlik bilişsel alanın 5. amacını, 5. amacın 1,2 ve 4. kazanımlarını karşılıyorsa etkinliğin karşısına yapacağımız kodlama şu şekilde olmalıdır: BA A5: K 1.2.4

• Okul öncesi eğitimde okul-aile işbirliğinin önemi dikkate alınarak bu programda aile katılımı öne çıkartılmış ve çeşitlendirilmiştir. Aile katılımı farklı biçimlerde düzenlenebilir. Programda aile katılımının,
Veli toplantıları (yarıyılda en az bir kez),
Velilerle bireysel görüşmeler (öğretmen ve / veya veli gereksinim duydukça),
Ev ziyaretleri (yarıyılda her çocuğun evine en az bir kez)
şeklinde sürdürülmesi beklenmektedir. Öğretmenler istedikleri takdirde aile katılımını çeşitlendirebilirler.

• Programda• 36–60 aylık ve 60–72 aylık çocukların gelişimsel özellikleri ayrılarak verilmiştir. Hedef ve hedef davranışların 36–72 ay aralığında alınmasındaki amaç ise eğitimciye esneklik ve serbestlik kazandırmaktır. Eğitimci, bu hedef ve hedef davranışları seçerken kendi çocuklarını dikkatle gözlemlemeli, verilen maddelerden uygun olanını seçmelidir.
• Programda psikomotor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişim alanlarına ilişkin hedeflere ayrı başlıklar altında yer verilmiştir. Ancak özbakıma yönelik davranışlar bir gelişim alanı olmamakla birlikte bu dönemdeki çocukların mutlaka kazanması gereken temel becerileri kapsadığından ayrı bir başlık altında (özbakım becerileri) yer almıştır.

• Yenilenen programda drama çalışmalarına önem verilmiştir.
• Yaratıcılık, tüm gelişim alanları ile ilişkili olduğundan ayrıca ele alınmamış, ancak plânlanan tüm etkinliklerde yer alması gerektiği öngörülmüştür.
• Çocuğun yaratıcılığını destekleme, problem çözme becerisini geliştirmenin önemi dikkate alınmıştır.
• ‘’36–72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı’’ ı tamamlayıcı olarak Öğretmen Kılavuz Kitabı yayınlanmıştır.
• Yenilenen programda grafik okuma ve örüntü oluşturma gibi ağır hedefler eklenmiştir.
• Programda konular amaç değil araç halini almıştır. Amaç ele alınan konunun öğretimi değil o konu yardımıyla amaç ve kazanımların ortaya çıkarılmasıdır.
• Bu programda ünitelere yer verilmemiştir. Böylece okul öncesi eğitimin özünde var olan “eğitim” vurgusu öne çıkarılmaya çalışılmıştır. Çünkü okul öncesinde önemli olan, çocuklara bazı temel davranış ve alışkanlıkların kazandırılmasıdır. Belli ünitelerin ve bu ünitelerdeki konuların öğretilmesi gerekli ve önemli de¤ildir.






111.BÖLÜM
YENİLENEN PROGRAMIN GÜÇLÜ-ZAYIF YÖNLERİ
Temel Eğitimi Destekleme Projesi çerçevesinde, uluslararası uzmandan, üniversitelerin ilgili
bölümlerinden akademisyenlerden, öğretmenlerden ve Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü
yetkililerinden oluşan bir komisyon tarafından, çağdaş program geliştirme yaklaşımları ve
Günümüzde kabul gören psikoloji kuramları dikkate alınarak “36–72 Aylık Çocuklar için Okulöncesi Eğitim Programı” yeniden düzenlenmiş ve bu doğrultuda Öğretmen Kılavuz Kitabı hazırlanmıştır.

Programın şüphesiz en güçlü yönlerinden biri aile katılım çalışmalarına daha fazla ağırlık vermesidir. Ailenin eğitime katılımı, aile bireylerinin okul öncesi eğitim hakkında görüş sahibi olmaları ve çalışmaların evde pekiştirilmesini desteklemeleri ve böylece eğitimde devamlılığın sağlanması için gereklidir. E¤itimde sürekliğin sağlanması ise eğitimdeki başarıyı artırır. Ailenin eğitime katılımı, ebeveynlerin çocuk yetiştirme konusundaki bilgi ve becerilerini artırmakta ve daha etkili ebeveynler olmalarını sağlamaktadır.

Programın diğer bir güçlü yönü de drama çalışmalarına, problem çözme ve yaratıcı düşünmeye ağırlık vermesidir.Eleştirel düşünmeyi, araştırmayı ve yaratıcılığı ortaya çıkarmasıdır.

Programın bir güçlü yönü de Çoklu Zeka ve bireysel farklılıkları öne çıkarmasıdır.

Programda öğretmen rollerinin değişmesi programın güçlü yönlerindendir.

Programda güçlü yönlerden biri de etkinlik ve insan merkezli ve yaşam merkezli olmasıdır.

Öğrencilerin kendilerine güven duymasını sağlaması programın en önemli yönlerinden birisidir.

Değişmeye ve yenileşmeye açık olması uygulayıcılara kolaylık sağlamaktadır.

Problem çözen birey yetiştirmesi programın bir diğer güçlü yönüdür.

Yenilenen programda öğretmenlere sağlanan en önemli kolaylık kodlama kolaylığıdır. Bu kolaylığın günlük planı uygulama konusunda uygulayıcıların gün içinde sık sık yılık plana bakma zorunluluğu getirmektedir.

Bilindiği gibi okul öncesi eğitimde konuların öğretiminden çok öğrencilerin etkinliklere katılımına önem verilmektedir. Bu nedenle günlük planlarda kullanılan ‘’öğrenme süreci’’ ifadesinin yerine ‘’katılım’’ ifadesinin kullanılması yerinde olur.

Yenilenen programı tanıtım amacıyla il ve ilçe merkezlerinde seminerler düzenlenmesi uygulayıcılar açısından oldukça faydalı olacaktır. Programın 2006 yılında yenilenmesine rağmen uygulama yönünde uygulayıcıların eksiklerinin devam ettiği açıkça görülüyor.

















YENİLENEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GETİRİLEN YENİLİKLER

PROGRAMIN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ























KONU: YENİLENEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA GETİRİLEN YENİLİKLER;
PROGRAMIN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ



HAZIRLAYAN: SİBEL AKÇA
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
597
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
45
Bİzİmde Tam AradiĞimiz Gİbİ Çookk TeŞekkÜrler SÜpersİn
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
318
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
51
TeŞekkÜrler Hocam Banada Çok Lazimdi Semİner Konusun Olarak VermİŞlerdİ Bende AraŞtiriyordum.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
12
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
okul öncesi kılavuz kitabı varmı?bu konuda bilgisi olan vrmı?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
12
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
gönderdiginiz linkte kitabın icerigini göremiyorum nerden temin etcem bilmiyorum yardımlarınız için simdiden tşk
 

hfz

Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
148
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşlar bu kitabın 4 . senesi usta öğretiçi dersleri bu kitaplar üzerinden veriliyor zaten yeni değilki bi çok sitede de var yayınlanıyor .meb in kitabı olmasına karşın çeşitli basım evleride bu kitabı satıyor 4 senedir
 
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
54
düzenleme ve dağınık olmayla ilgili kaynak nerden bulabilirim bana yardımcı olur musunuz
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst