- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Portakal Sıkalım (Turuncu, Deney)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkların gözlemler. (Nesne/varlıkların adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlıkların kokusunu söyler. Nesne/varlıkların tadını söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Nesneleri sıkar.)
ÖBB: K4: Yeterli ve dengeli beslenir. (Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınır.)
MATERYALLER: Sarı, kırmızı renkte toz boyalar, portakal, meyve sıkacağı, sürahi, bardaklar, kavanoz.
SÖZCÜKLER: Meyve suyu, taze, sıkmak
KAVRAMLAR: Renk, turuncu
ÖĞRENME SÜRECİ
Masaya portakallar koyulur ve çocukların dikkati çekilir.
• Portakalların rengi, dokusu, kokusu incelenir. Turuncu renkte
başka hangi meyve sebzeler olduğu konuşulur (havuç, mandalina, yenidünya vb.)
• ”Bu portakallar ile neler yapabiliriz?” diye sorularak çocukların tahminde bulunmaları istenir.
• Portakalların sıkılacağı ve portakal suyu yapılacağı söylenir.
• Portakallar yıkanır, ortadan ikiye kesilir. Çocukların meyve sıkacağında portakalın suyunu çıkarması sağlanır. Portakal suyu
sıkılırken yorulan çocuklar dinlenir ve diğer çocuklar devam
edebilir. Sıkma işlemi bittikten sonra portakal suyu bir sürahide
biriktirilir.
• Ardından bardaklara doldurularak tadına bakılır ve tadı hakkında çocukların yorum yapmasına fırsat verilir.
• Çocuklarla portakal ve portakal suyunun sağlımız için yararları üzerine sohbet edilir.
• Taze sıkılmış meyve sularının paketlerde satılan meyve sularından çok daha yararlı olduğuna dikkat çekilir.
• ”Portakal Rengi” deneyi yapılacağı söylenir.
• Masaya 3 tane cam kavanoz konur. Birinci kavanoza su ve
kırmızı toz boya , ikinci kavanoza su ve sarı toz boya dökülerek
karıştırılır. Üçüncü kavanoza ise hazırlanan renkli sulardan biraz
kırmızı, biraz da sarı renk koyulur ve karıştırılır. Oluşan yeni renk
hakkında konuşulur. Turuncu rengin nasıl oluştuğu tartışılır.
• Çocuklara sulu boyalar ve portakal resmi çizili kâğıtlar
dağıtılır. Sarı ve kırmızı renklerini karıştırarak portakal resmini
boyamaları istenir.
• Boyanan portakal çalışmaları panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Taze sıkılmış meyve sularının faydaları nelerdir?
• Turuncu renk hangi renklerin karışımdan oluştu?
• Portakalı başka nasıl tüketebiliriz?
• Başka hangi meyveleri kullanarak meyve suyu yapılabilir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, turuncu
rengi ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocuklarıyla birlikte çeşitli meyvelerin suyunu sıkarak
doğal meyve suyu yapmaları önerilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Portakal suyu sıkılırken yorulan çocuklara dinlenme fırsatı verilip işe diğer çocukların devam etmesinden hareketle iş birliği
değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Aynı etkinlik farklı ara renkler için de yapılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkların gözlemler. (Nesne/varlıkların adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlıkların kokusunu söyler. Nesne/varlıkların tadını söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Nesneleri sıkar.)
ÖBB: K4: Yeterli ve dengeli beslenir. (Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınır.)
MATERYALLER: Sarı, kırmızı renkte toz boyalar, portakal, meyve sıkacağı, sürahi, bardaklar, kavanoz.
SÖZCÜKLER: Meyve suyu, taze, sıkmak
KAVRAMLAR: Renk, turuncu
ÖĞRENME SÜRECİ
Masaya portakallar koyulur ve çocukların dikkati çekilir.
• Portakalların rengi, dokusu, kokusu incelenir. Turuncu renkte
başka hangi meyve sebzeler olduğu konuşulur (havuç, mandalina, yenidünya vb.)
• ”Bu portakallar ile neler yapabiliriz?” diye sorularak çocukların tahminde bulunmaları istenir.
• Portakalların sıkılacağı ve portakal suyu yapılacağı söylenir.
• Portakallar yıkanır, ortadan ikiye kesilir. Çocukların meyve sıkacağında portakalın suyunu çıkarması sağlanır. Portakal suyu
sıkılırken yorulan çocuklar dinlenir ve diğer çocuklar devam
edebilir. Sıkma işlemi bittikten sonra portakal suyu bir sürahide
biriktirilir.
• Ardından bardaklara doldurularak tadına bakılır ve tadı hakkında çocukların yorum yapmasına fırsat verilir.
• Çocuklarla portakal ve portakal suyunun sağlımız için yararları üzerine sohbet edilir.
• Taze sıkılmış meyve sularının paketlerde satılan meyve sularından çok daha yararlı olduğuna dikkat çekilir.
• ”Portakal Rengi” deneyi yapılacağı söylenir.
• Masaya 3 tane cam kavanoz konur. Birinci kavanoza su ve
kırmızı toz boya , ikinci kavanoza su ve sarı toz boya dökülerek
karıştırılır. Üçüncü kavanoza ise hazırlanan renkli sulardan biraz
kırmızı, biraz da sarı renk koyulur ve karıştırılır. Oluşan yeni renk
hakkında konuşulur. Turuncu rengin nasıl oluştuğu tartışılır.
• Çocuklara sulu boyalar ve portakal resmi çizili kâğıtlar
dağıtılır. Sarı ve kırmızı renklerini karıştırarak portakal resmini
boyamaları istenir.
• Boyanan portakal çalışmaları panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Taze sıkılmış meyve sularının faydaları nelerdir?
• Turuncu renk hangi renklerin karışımdan oluştu?
• Portakalı başka nasıl tüketebiliriz?
• Başka hangi meyveleri kullanarak meyve suyu yapılabilir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, turuncu
rengi ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocuklarıyla birlikte çeşitli meyvelerin suyunu sıkarak
doğal meyve suyu yapmaları önerilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Portakal suyu sıkılırken yorulan çocuklara dinlenme fırsatı verilip işe diğer çocukların devam etmesinden hareketle iş birliği
değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Aynı etkinlik farklı ara renkler için de yapılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: