Merhaba arkadaşlar dergimizle gelen günlük plan örneklerinin içinde 'cin' kavramı var.Gördüklerime inanamadım.Herşeyi çocuklara öğrettikde sanki bi bu kalmıştı. Biz daha somut, kavram ve varlıkları öğrencilere anlatmaya çalışırken nerden çıkıyor değil mi? Bence böyle cin, peri, hayalet gibi varlıkları planımıza almamız gerekiyor. Özelliklede planda '' öğretmen cinlerin özellikleri ile ilgili çocuklarla sohbet edilir'' diye yazmış ya.Deli oldum bu cümleye. Sanki ağaçtan, kuştan bahsediyormuş gibi.Hikaye gibi etkinliklerde mutlaka karşımıza çıkabiliyor böyle kelimeler ama şu plandaki yazılanları okuyarak lütfen yorum yapabilirmisiniz? Acaba şaşırmakta haksızmıyım. Hazır planları uygularken lütfen bu gibi yanlışlara TAVİZ VERMEYİN. İşte planın cümlesi:
Öğretmen çocuklara boş olan kavanozlar dağıtır. “Bu kavanozun içine bir cin koyacağız. Bu cinin özelliklerin sizler belirleyeceksiniz.”
•Çocuklar öğretmenin verdiği yönergelerle beyaz kağıtlara istedikleri bir cinin resmini yaparlar. Oluşturulan cinler kavanozun içine yerleştirilir.
• Çocuklar kurdukları cin hayalleri ile ilgili hikayeleri arkadaşlarına anlatırlar.
• Çalışma sırasında rehberliğini sürdüren öğretmen cinlerin özellikleri ile ilgili çocuklarla sohbet eder.
Öğretmen çocuklara boş olan kavanozlar dağıtır. “Bu kavanozun içine bir cin koyacağız. Bu cinin özelliklerin sizler belirleyeceksiniz.”
•Çocuklar öğretmenin verdiği yönergelerle beyaz kağıtlara istedikleri bir cinin resmini yaparlar. Oluşturulan cinler kavanozun içine yerleştirilir.
• Çocuklar kurdukları cin hayalleri ile ilgili hikayeleri arkadaşlarına anlatırlar.
• Çalışma sırasında rehberliğini sürdüren öğretmen cinlerin özellikleri ile ilgili çocuklarla sohbet eder.