- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Penguenler Yarışıyor (Siyah, Beyaz, Başlangıç-Bitiş)
Etkinlik Çeşidi : Sanat ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/
varlıkların rengini ayırt eder karşılaştırır. Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder karşılaştırır. Nesne/varlıkların sesini ayırt eder
karşılaştırır.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketi yapar(Yönergeler doğrultusunda
yürür.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar (Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri kopartır/yırtar.)
MATERYALLER: Siyah ve beyaz el işi kağıdı, top, yapıştırıcı,
penguen görselinin olduğu çalışma sayfası, hayvan görselleri
SÖZCÜKLER: Penguen, panda, zebra
KAVRAMLAR: Renk: Siyah-beyaz Zıt: Başlangıç-bitiş
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara, farklı hayvanların bulunduğu görseller dağıtılır.
• Hayvanların özellikleri incelenir, sesleri taklit edilir.
• Renkleri, büyüklükleri ve sesleri karşılaştırılır.
• Penguen, panda ve zebra ile ilgili görseller panoya asılır.
• Renkleri ve diğer özellikleri ile ilgili sohbet edilir.
• Penguenlerin renklerinin siyah-beyaz olduğuna vurgu yapılır
ve siyah beyaz bölgeleri incelenir.
• Ardından çocuklara siyah ve beyaz el işi kağıdı verilir ve çalışma kağıdındaki penguenin siyah olması gereken bölgelerini yırtma yapıştırma tekniği kullanılarak tamamlamaları istenir. Yapılan
çalışmalar panoda sergilenir.
• Sonrasında “Penguenler Yarışıyor” adlı oyunun oynanacağı
söylenir.
• Sınıfın iki ucuna başlangıç ve bitiş çizgisi çizilir.
• Çocuklar iki takıma ayrılır, sıranın başındaki çocuktan başlayarak sonundaki çocuğa kadar isimlerini söylemeleri istenir.
• Öğretmen, çocuk sayısı kadar hazırladığı penguen tacını çocukların başına takar ve “Simdi hepiniz birer yavru penguen
oldunuz.” der.
• İlk oyuncuların bacaklarının arasına bir adet top sıkıştırılır.
• Çocuklara topu bacağının arasından düşürmeden başlangıç
çizgisinden bitiş çizgisine kadar yürümesi gerektiği söylenir.
• Bitiş çizgisine ulaşan oyuncu topu eline alır, geri dönerek koşar adımlarla sıradaki arkadaşına verir.
• Oyun son oyuncu oyunu tamamlayıncaya kadar devam eder.
DEĞERLENDİRME
• Hangi hayvanları inceledik?
• Hayvanların sesleri nasıldı?
• Hayvanlar hangi renkti?
• Hayvanların hangileri siyah beyazdı?
• Penguenlerin özellikleri nelerdi?
• Penguen yürüyüşü yaparken neler hissettin?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan siyah veya
beyaz renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla çevrelerindeki siyah- beyaz nesneleri
bulmaları ve gruplamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk
varsa; oyunun kuralları açıklanırken basit ve net yönergeler kullanılmalı ve çocuğun anladığından emin olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Siyah el işi kağıdı yerine siyah renkte farklı kâğıtlar kullanılabilir. Top yerine pelüş oyuncak kullanılabilir.
• Topun uygun büyüklükte olmasına dikkat edilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/
varlıkların rengini ayırt eder karşılaştırır. Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder karşılaştırır. Nesne/varlıkların sesini ayırt eder
karşılaştırır.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketi yapar(Yönergeler doğrultusunda
yürür.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar (Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri kopartır/yırtar.)
MATERYALLER: Siyah ve beyaz el işi kağıdı, top, yapıştırıcı,
penguen görselinin olduğu çalışma sayfası, hayvan görselleri
SÖZCÜKLER: Penguen, panda, zebra
KAVRAMLAR: Renk: Siyah-beyaz Zıt: Başlangıç-bitiş
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara, farklı hayvanların bulunduğu görseller dağıtılır.
• Hayvanların özellikleri incelenir, sesleri taklit edilir.
• Renkleri, büyüklükleri ve sesleri karşılaştırılır.
• Penguen, panda ve zebra ile ilgili görseller panoya asılır.
• Renkleri ve diğer özellikleri ile ilgili sohbet edilir.
• Penguenlerin renklerinin siyah-beyaz olduğuna vurgu yapılır
ve siyah beyaz bölgeleri incelenir.
• Ardından çocuklara siyah ve beyaz el işi kağıdı verilir ve çalışma kağıdındaki penguenin siyah olması gereken bölgelerini yırtma yapıştırma tekniği kullanılarak tamamlamaları istenir. Yapılan
çalışmalar panoda sergilenir.
• Sonrasında “Penguenler Yarışıyor” adlı oyunun oynanacağı
söylenir.
• Sınıfın iki ucuna başlangıç ve bitiş çizgisi çizilir.
• Çocuklar iki takıma ayrılır, sıranın başındaki çocuktan başlayarak sonundaki çocuğa kadar isimlerini söylemeleri istenir.
• Öğretmen, çocuk sayısı kadar hazırladığı penguen tacını çocukların başına takar ve “Simdi hepiniz birer yavru penguen
oldunuz.” der.
• İlk oyuncuların bacaklarının arasına bir adet top sıkıştırılır.
• Çocuklara topu bacağının arasından düşürmeden başlangıç
çizgisinden bitiş çizgisine kadar yürümesi gerektiği söylenir.
• Bitiş çizgisine ulaşan oyuncu topu eline alır, geri dönerek koşar adımlarla sıradaki arkadaşına verir.
• Oyun son oyuncu oyunu tamamlayıncaya kadar devam eder.
DEĞERLENDİRME
• Hangi hayvanları inceledik?
• Hayvanların sesleri nasıldı?
• Hayvanlar hangi renkti?
• Hayvanların hangileri siyah beyazdı?
• Penguenlerin özellikleri nelerdi?
• Penguen yürüyüşü yaparken neler hissettin?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan siyah veya
beyaz renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla çevrelerindeki siyah- beyaz nesneleri
bulmaları ve gruplamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk
varsa; oyunun kuralları açıklanırken basit ve net yönergeler kullanılmalı ve çocuğun anladığından emin olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Siyah el işi kağıdı yerine siyah renkte farklı kâğıtlar kullanılabilir. Top yerine pelüş oyuncak kullanılabilir.
• Topun uygun büyüklükte olmasına dikkat edilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."