Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Müzik Eğitimi

Katılım
7 May 2006
Mesajlar
273
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
kulak gebeliğin yedinci ayından itibaren çok iyi gelişmektedir.Doüum öncesinde fötüsün müzikal seslerden hoşlandığı ve ritmik hareketler yaptığı araştırmalarla belirlenmiştir.Doğum sonrasında bebek ani seslerden ürker bu durumda yumuşak ses tonu bebeği sakinleştirir.Düşük frekanslı sesler bebeği rahatlatır:Eğere ilk 6 ay içerisinde ani seslerb karşısında hiçbir tepki vermiyorsa bebekte ürkme davranışı gözlenmiyorsa 3.cü ayda annenin sesine çıngırak sesine yada bazı gürültülü olaylara tepki vermiyorsa 4.cü ayda arkasında 20-30 cm kadar y-uzaklıkta kağıt hışırtısına (sessiz bir odada ) başını çevirip bakmıyorsa 5.ci ayda hiç ses çıkarmıyorsa 6.cı 7.ci aylarda ba ma da de gbi heceleri yada ma-ma da-da seslerini çıkarmıyorsa bebekte bir problem olabileceği düşünülerek ve bu aylar içreisinde bebekte problem fark edildiği anda doktora başvurulmalıdır.Çocukta pek çok problem olabileceği gibi seslere hiçbir tepki vermiyorsa işitme kaybıda olabilir.Eğer çocuğa işitme kaybı teşhisi konmuşsa teşhis konulan anı eğitime başlama zamanı olarak kabul etmek gerekir.Eğitime erken aylarda başlamak kadar işitme aletinin de zamanında kullanılmaya başlanması gerekmektedir.İşitme engelli çocuğa tüm gelişim alanlarına yönelik ayrıca işitsel algı gelişimini destekleyici eğitim verilmelidir.Çocuğun dikkati farklı seslere yoğunlaştırılmalı ve bu sesleri dinlemesi için teşvik edilmelidir.Sesleri tanıması ve ayırt edebilmesi için normal gelişim gösteren çocuğa seslerle ilgili tanınan tüm deneyim ve fırsatlar işitme engelli çocuğa da tanınmalıdır.Çocuğun gelişim belirlemek çok önemlidir.Örneğin çocuk bir ses duyduğu zaman tepki verdiğinde bu hareket sadece refleksmi yoksa o sesin nereden geldiğini ve sesin kaynağını bulmak için bilinçli bir şekildemi tepki veriyor ayırt etmek gerekir.Eğer çocuk refleksif olarak tepki veriyorsa yapılacak etkinlik çocuğu sesin yanına yaklaştırmak ve sık sık tekrarlamaktır:bu etkinliğe çocuk ses kaynağını tanıyıp ayırt edinceye kadar devam edilmelidir.Unutulmamalıdır ki,çocuğun zihin gelişimi dil gelişimi ve diğer alanlardaki gelişimi onun işitme yeteneğinden çok fazla etkilenir.İşitsel ne kadar çok ağırlık verilirse özel gereksinimi olan çocuğun fonksiyonları o kadar iyi gelişir.
Normal gelişim gösteren çocukları eğitiminde olduğu gibi özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitiminde de müzik çok önemli yer tutmaktadır.Tüm çocuklar müziğe karşı duyarlıdırlar.Müziği severek dinlerler ve müzikle uğraşmaktan zevk alırlar.Eğitimciler ve aileler müzik aracılığı ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişim ve eğitimlerini destekleyebilirler.Müzik eğitimi zihinsel engelli işitme engelli ortopedik engelli görme engelli konuşma bozukluğu öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve hastanede yatan çocukların eğitimlerinde kullanılabilir.Müzik engelli çocuklarla iletişim kurmada yaralanabilecek çok etkili bir tekniktir.İletişimde dinlenme ve dikkatini yoğunlaştırabilme becerilerinin gelişimi önem kazanmaktadır.Bu becerilerin gelişiminde ritmik etkinliklerin çok önemli katkıları vardır.Eğitimle bu çocuklar ritim tutabilir işittikleri sesin ritmine uygun vuruş yapabilirler.Ayrıca kendilerine özgü vücut hareketleri ile işittikleri ritimleri yorumlayabilirler.Eğitimdeki amaçlar ve eğitim hedefleri normal gelişim gösteren çocuklar için müzik eğitim programları hazırlanırken aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir.
1.Özürün tanısının konması
2.Özürün derecesinin belirlenmesi
3.Çocukta çift engellilik durumu varsa bu durum dikkate alınarak uygun programların yapılması gerekmektedir
4.Müzik eğitiminin hangi eğitim modeli içerisinde verileceğine karar vermek çok önemli bir noktadır.Örneğin şarkı söyleme müzik eşliğinde
dans hareket kavramların müzik aracılığı ile kazandırılması küçük entegre gruplar içerisinde gerçekleştirilebilir.Ancak ses ayırt edebilme ses ile kaynağı eşleştirebilme gibi etkinlikler başlangıçta bireysel eğitim şeklinde yürütülmelidir.
5.Müzik çalışmalarının sıklığı ve süresi üzerinde önemle durulması gereken noktalardır.Haftada 2-3 kez yada haftanın her günü müzik çalışması yapılabilir.Her bir çalışmanın süresi engelli çocuğun ilgisine ve dikkatini yoğunlaştırabilmesine göre değişebilir.
6.Çocukların gelişim düzeyine uygun etkinlikler belirlenmelidir.Bu etkinlikler arasında ritim ses çalışmalarışarkı söyleme dans hareket müzikli öykü-drama kavramların müzikle verilmesi yer almalıdır.
7.Çalışma için uygun fiziksel şartların belirlenmesi gerekmektedir.
8.Çalışma materyallerinin ve kaynak kişi/yayınların belirlenmesi gerekmektedir
 
Katılım
8 Ağu 2006
Mesajlar
4
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Osmanlı döneminde akıl hastalıkları müzik ve su sesiyle tedavi edilirdi. Bu çok önemli bir ayrıntı. müziğin insan ruhu üzerinde önemli etkileri var. hem olumlu hem de olumsuz
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
23
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
öncelikle tebrikler araştırmanı beğendim
ben özel eğitim rehabilitasyon merkezinde çalışıyorum
her engel grubunda müzik çok önemli
özellikle otistik çocuklar üzerinde klasik müzik çok işe yarıyo
mentali ağır olan çocuklarda da ritm duygusunu geliştirmek için önemli
ben müzik konusuna çok önem veriyorum
grup derslerimin bazılarına gitar eğitimi ekledim ve de çok başarılı oldular.
3aralık dünya engelliler gününde gösterimiz oldu mesela.
ama okul öncesi çağına gelmiş ve fark edilmemiş işitme kaybını anlamakta biz öğretmenlere düşüyo.bize böyle yönlendirmeler çok oldu.eminim sizin başınıza da gelmiştir ama aile kabullenmez tabikide onun için rehberlik öğretmenleriyle ortak çalışılmalı.gerekirse kaynaştırma eğitime alınmalı.
duyarlılığın için teşekkür ederim. Başarılarının devamını dilerim
:36_7_8::36_7_8::36_7_8:[/font]
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst