TRENCİLİK
Çocuklar birbiri arkasına sıralanır ve öndekinin bellerinden tutarlar. Bunların 8–10 adım karşısında bir oyuncu bekler. Bu istasyon şefidir.
Çocuklar (çuf çuf) diyerek istasyon şefinin önünden geçmeye başlar. Şef, trenin geçişini beğenmezse, durdurur. Başlangıç noktasına gönderir. Ama düzgün ve kopmadan geçişini izlerse, oyuncuların ellerini sıkar ve (Bilet kontrol!) der. Oyuncular avuçlarını şefe uzatarak:
— İşte biletlerimiz der. Bundan sonra şef, istediği bir arkadaşının avucuna vurur ve:
— Seni şef yaptım, öteki istasyona! Der.
Bunun üzerine yeni şef istediği bir yerde durarak oyuna yeniden başlanır.
OYUNCAK OYUNU
Bütün çocuklar bir halka üzerinde sıralanırlar. Öğretmen ortadadır. Bütün öğrencilere birden altıya kadar numaralar verilir. Sonra öğretmen numaralara isimler verir.
Örneğin;
1.ler Bebekler,
2.ler Trenler,
3.ler Toplar,
4.ler Tahta askerler,
5.ler Uçaklar,
6.lar Taksiler.
Bundan sonra öğretmen, "Trenler" diye bağırır. Tren olan ikiler, geriye doğru bir adım atarak halka etrafında koşarlar ve tekrar yerlerine gelirler. Yerine ilk gelen öğrenci elini yukarıya kaldırır ve öğretmen ile yer değiştirerek, ikinci oyunu o başlatır.
KÜMES OYUNU
Öğretmen sınıfa çocuk sayısı kadar daire çizer.
— Çocuklar bakın ben kümes yaptım herkesin bir kümesi isimlerini verir. Hadi herkes istediği kümese girsin.
— Ben şimdi size birer isim vereceğim. Tavuk, ördek, kaz, hindi.
— Herkes ismini öğrendi şimdi kimin ismini söylersem o gezintiye çıkacak der.
Önce tavuklar sonra hindiler kazlar daha sonda da tavuklar gezintiye çıkar. Öğretmen bütün hayvanlar gezintiye çıksın der ve çocuklar gezmeye başlar.
Öğretmen;
— Kurt geliyor kaçın herkes kümesine girsin der ve bir kümese de öğretmen girer ve bir çocuk dışarıda kalır dışarıda kalan çocuk öğretmenin yerine geçer ve yönergeleri o verir her öğrencinin oyunu oynatması ile oyun sona erer.
Çocuklar birbiri arkasına sıralanır ve öndekinin bellerinden tutarlar. Bunların 8–10 adım karşısında bir oyuncu bekler. Bu istasyon şefidir.
Çocuklar (çuf çuf) diyerek istasyon şefinin önünden geçmeye başlar. Şef, trenin geçişini beğenmezse, durdurur. Başlangıç noktasına gönderir. Ama düzgün ve kopmadan geçişini izlerse, oyuncuların ellerini sıkar ve (Bilet kontrol!) der. Oyuncular avuçlarını şefe uzatarak:
— İşte biletlerimiz der. Bundan sonra şef, istediği bir arkadaşının avucuna vurur ve:
— Seni şef yaptım, öteki istasyona! Der.
Bunun üzerine yeni şef istediği bir yerde durarak oyuna yeniden başlanır.
OYUNCAK OYUNU
Bütün çocuklar bir halka üzerinde sıralanırlar. Öğretmen ortadadır. Bütün öğrencilere birden altıya kadar numaralar verilir. Sonra öğretmen numaralara isimler verir.
Örneğin;
1.ler Bebekler,
2.ler Trenler,
3.ler Toplar,
4.ler Tahta askerler,
5.ler Uçaklar,
6.lar Taksiler.
Bundan sonra öğretmen, "Trenler" diye bağırır. Tren olan ikiler, geriye doğru bir adım atarak halka etrafında koşarlar ve tekrar yerlerine gelirler. Yerine ilk gelen öğrenci elini yukarıya kaldırır ve öğretmen ile yer değiştirerek, ikinci oyunu o başlatır.
KÜMES OYUNU
Öğretmen sınıfa çocuk sayısı kadar daire çizer.
— Çocuklar bakın ben kümes yaptım herkesin bir kümesi isimlerini verir. Hadi herkes istediği kümese girsin.
— Ben şimdi size birer isim vereceğim. Tavuk, ördek, kaz, hindi.
— Herkes ismini öğrendi şimdi kimin ismini söylersem o gezintiye çıkacak der.
Önce tavuklar sonra hindiler kazlar daha sonda da tavuklar gezintiye çıkar. Öğretmen bütün hayvanlar gezintiye çıksın der ve çocuklar gezmeye başlar.
Öğretmen;
— Kurt geliyor kaçın herkes kümesine girsin der ve bir kümese de öğretmen girer ve bir çocuk dışarıda kalır dışarıda kalan çocuk öğretmenin yerine geçer ve yönergeleri o verir her öğrencinin oyunu oynatması ile oyun sona erer.