Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

OYUN ÖRNEĞİ

Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
7
Tepki Skoru
0
Puanları
0
pamukkale üni:
OYUN ÖRNEĞİ
Oyunun Adı: Kuklalarla matematik
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan ve Dil Alan
Hedef: Hedef 6: verilen nesneleri sayabilme, Hedef 8:Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.

Hedef Davranışlar: K.B.D1: Gösterilen sayı kadar nesneyi gösterme. K.B.D2: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterme( sayı, geometrik şekil, logo, vb.)
Yaş Grubu: 5-6 yaş

Oyun faaliyetleri için gerekli araç-gereçler: Resim kâğıtları, boya kalemleri, pipetler, zar, makas ve yapıştırıcı, bant

Oyuna giriş ve tanıtım: Çocuklara oyunda neler yapılacağı hakkında kısa bilgileri verilir. Yapılacak etkinlik için kullanılacak malzemeler tanıtılır ve bunları nasıl kullanılacağı anlatılır.

Oyunun adının verilmesi ve çocukları oyuna hazırlama: * Etkinlik öncesi, A4 boyutundaki resim kâğıtlarına çocukların kendi resimlerini yapmaları istenir. Resimleri keserek çıkartmalarını ve dikdörtgen şeklindeki kartonlara yapıştırmaları istenir. Resim kartlarının alt kısmına pipetleri yapıştırmalarını ve el kuklası haline getirmeleri istenir. Kuklaların üstüne 1 den 10 a kadar kartondan hazırlanmış rakamları yapıştırmaları istenir.
*Çocukların birbirlerine ve kendilerini tanıtmaları için sohbet toplantıları yapılır. “en çok hangi oyunu, oyuncağı, yiyeceği, hayvanı seversin?” şeklindeki sorularla kendilerini daha ayrıntılı tanıtmalarına yardımcı olunur.

Oyunun kurallarını açıklama: Çocuklara kendilerini temsil eden ve üzerinde rakam olan kuklaları ellerine aldıktan sonra sıra ile zarı yuvarlamaları ve zarın üst kısmındaki sayı kime aitse, o çocukla birlikte kuklalarını kullanarak birbirlerine kendilerini tanıtmaları istenir.
Oyunun uygulanması: Daha önceden hazırladığımız kuklalar ile yere daire şeklinde oturulur. Çocuklara kendilerini temsil eden ve üzerinde rakam olan kuklaları ellerine aldıktan sonra sıra ile zarı yuvarlamaları ve zarın üst kısmındaki sayı kime aitse, o çocukla birlikte kuklalarını kullanarak birbirlerine
kendilerini tanıtmaları istenir. Çocukların birbirlerine sorular sorarak yardımcı olunur.

 Benzer şekilde havanları, sevdikleri yiyecekleri, nesneleri, kişileri tanıtmaları istenebilir.
 Çocuklardan kendilerini tanıttıktan sonra bir öykü oluşturmalarını isteyerek kuklalar aracılığıyla canlandırmalarını isteyebiliriz
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
PARMAK OYUNU

Parmaklarım

Bir elimde beş parmak (Sağ el açılarak gösterilir).

İnanmazsan say da bak, say da bak.

Bir, iki, üç, dört, beş (Sağ elin parmakları sayılır).

Beş de öteki elimde (Sol el gösterilir).

On etmez mi kardeşim (İki elin parmakları gösterilir).
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
ALFABE YARIŞI:



Yürüyüş esnasında, arabada veya dükkanda beklerken, alfabenin harflerini sırayla sergileyebileceğiniz nesneler bulun. Araba, bahçe, cam, çam ağacı, dükkan,... vb. İsterseniz bunu bir yarışma şekline de sokabilirsiniz. Alfabenin sonuna ilk ulaşan yarışmayı kazanır.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
BENZER HARFİ BULMA OYUNU

Bir kağıdın üst kısmına bir harf yazın. Sonra alfabedeki tüm harfleri karışık olarak kağıdın alt kısmına yazın. Aralarına üstteki harfi muhtelif defalar serpiştirin. Çocuğunuzdan üstteki harfin benzerlerini yuvarlak içine almasını, harfe benzemeyenlerin üzerine çarpı koymasını söyleyin.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
HANGİSİ DAHA FAZLA?
Bu çocuğunuzun ölçü kavramıyla başa çıkabilme becerisini anlayabileceğiniz bir oyun. 16 tane şekeri, aynı boy ve şekilde parçalara ayırın. Bunları, her sıraya sekiz tane olacak şekilde, iki sıra halinde dizin. Her iki sıradaki parçaların birbirleriyle bir sıra yağmasına dikkat edin.

Çocuğunuz miktar kavramını algılayabiliyor mu? Her iki sırada da aynı sayıda şekerin olup olmadığını sorun. Eğer evet yanıtın alırsanız , üst sıradakilerin aralarını açarak bir kez daha aynı soruyu sorun. Daha sonra da üst ve alt sıradaki şekerlerin sayısını değiştirebilirsiniz.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
HAFIZA TESTİ

Gerekli Olanlar:

Ev eşyaları ya da birkaç oyuncak ve bir mendil



Bakalım çocuğunuzun hafızası ne durumda!.. Önüne evinizin küçük eşyalarından veya onun oyuncaklarından bazılarını getirin. Bunları görmesine izin verin. Sonra gözlerini bir mendille kapatın ve önüne koyduğunuz eşyalardan bir tanesini saklayın. Hangisini sakladığınızı, diğerlerini eliyle yoklayarak bulmasını isteyin.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
EVİN İÇİNDE HAZİNE AVI



Gerekli Olanlar:

Küçük oyuncaklar, hazine haritası



Çocuğunuzun küçük oyuncaklarını, kitaplarını ve küçük

şekerleri saklayarak, bunların yerlerini bir kağıda işaretleyin ve bir hazine haritası oluşturun. Çocuğunuz bu haritayı kullanarak sakladıklarınızı bulsun.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
ZIT ANLAMLI KELİMELER



Bu oyun için bir de top ya da balon gerekli. Çocuğunuzla karşılıklı oturun.

Oyunu başlatan oyuncu topu karşısındakine atarken bir kelime söyler. Topu tutan oyuncu, topu tutarken söylenen kelimenin zıddını söyler. O da topu atarken bir kelime söyler. Oyun böylece devam eder. Yanılan, kelime bulamayan oyuncu eksi alır. En az eksi alan oyuncu oyunu kazanır. Bu oyunu çocuğunuz arkadaşlarıyla da oynayabilir. Oyuncular fazla olursa eksi vermek yerine bilemiyen oyuncu oyundan çıkarılır. En sona kalan oyuncu oyunu kazanır.



ÖR: beyaz - siyah

üzgün - neşeli

altında- üstünde

ıslak - kuru .... gibi
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
AÇIK KAPA



Açık kapa, açık kapa, (Avuçlar dışa dönük eller açılıp kapanır)

El çırpalım oy. (El çırpılır)

Açık kapa, açık kapa, kucağına koy. (Kucakta kavuşturulur)

Yavaş, yavaş, parmakların tırmansın. (Parmaklar göğüsten yukarı doğru yürütülür.)

Ağzını da aç ama, (Ağız açılır)

Sakın elini koyma. (Eller arkaya saklanır.)



parmak oyunu..
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
SAAT:



Bir saat var. (Elde saat tutuluyor gibi yapılır)

Kulağıma koydum. (Kulağa götürülür.)

Tik tak, tik tak! (Dinliyormuş gibi yapılır.)

Şimdi oyun başlayacak, (Avuç içindeki saat yavaşça bir kenara bırakılır.)

Şip şak, şip şak!
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
GÖRDÜĞÜMÜ BUL

Oyun sınıf içinde oynanabileceği gibi çocuğunuzla birlikte de oynayabilirsiniz. Öncelikle

siz oyun yöneticisi olun. Oyun yöneticisi bir nesne seçip onun bir özelliğini söyleyerek

oyuna başlar. Örneğin "yeşil görüyorum" der. Çocuğunuz o şeyi bulmaya çalışır. Bulunca

çocuğunuz başka bir cismin başka bir özelliğini söyleyerek oyuna devam eder. Bu sefer

siz bulmaya çalışırsınız.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
DEDEMİN GÖZLÜKLERİ



Dedem uyurken, (Baş ve işaret parmakları ile gözlük yapılır)

Gözlüklerini kaybetmiş. (Gözlükler arkaya saklanır)

Aramış taramış, (Sağa sola bakılır)

Bir de bakmış, başının üstünde. (Saklanmış olan gözlük yuvarlakları, gözlük gibi başının üstüne konur)


parmak oyunu
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
SAYILAR:



Gürbüz bir parmak, (Baş parmak gösterilir)

Ne hoştur sayı saymak.

İşte bunlardan iki. (İki parmak gösterilir ve 10 parmağa kadar aynı hareketler yapılır.)

Şimdi de üç oldular,

Azıcık çoğaldılar.

Dört oldu bunlar bakın,

Şaşmayın siz sakın.

Beş kardeş ne güzeldir,

Hepsi de bir eldedir. (Bir el gösterilir.)

Bunlar da oldu altı,

Parmaklar ne çoğaldı.

Altı, bir daha yedi,

Daha sayma bitmedi.

Bunlarda sekiz kardeş,

Hepsi ikiz kardeş. (Parmaklar ikişer ikişer gösterilir.)

Şimdi dokuz oldular,

Ne kadar çoğaldılar.

Parmaklarım on oldu,

Eller parmakla doldu.(İki el birlikte gösterilir.)

parmak oyunu....
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
DÖRT KERE ZIPLA, ÜÇ KERE EL ÇIRP !



Oyuncular, ayakta daire şeklinde dururlar. Oyun yöneticisi elinde tuttuğu cisimleri öğrencilere göstererek, gösterdiği eşyaların sayısı kadar el çırpmalarını ister. Oyuncular gösterilen eşya miktarı kadar el çırpar ve hiç konuşmazlar. Oyunun ikinci turunda gösterilen iki eşyadan birincisinde zıplanması, ikincisinde el çırpılması istenir. Daha ileri aşamalarda " el çırp, zıpla, ayağını yere vur, çömel" gibi komutlarla oyuna devam edilir.



Daha önce de söylediğim gibi toplu halde oynanabildiği gibi çocuğunuzla birlikte de oynayabilirsiniz. Yeter ki isteyin... Ayrıca küçük çocuklara sayı saymayı öğretirken de oynayabileceğiniz bir oyun.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
HER ŞEYDEN BİR HİKAYE



Gerekli olanlar: Değişik ev eşyası, büyük bir torba



Kitap, anahtar, oyuncak hayvan gibi hikaye oluşturmaya uygun altı-yedi tane ev eşyasını büyük bir torbaya koyun. Her bir nesneyi teker teker torbadan çıkarıp onlarla başlayan küçük hikayecikler oluşturun. "Bir zamanlar küçük bir tavşancık yaşarmış, bu tavşancık bir gün anahtarıyla oynarken..." Çocuğunuzun da bu oyuna katılmasını hikayeyi oluşturmasını teşvik edin.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
PARMAK OYUNu



Benim bir küçük bahçem var, (iki el birleştirilip yuvarlak bahçe yapılır)

Onu çok dikkatli kazarım. (parmaklar tırmık gibi yapılır.)

Çiçek tohumlarını buraya ekerim. (El ile tohum ekme hareketi yapılır)

Yağmur yağacak, (Ellerle yağmur hareketi yapılır)

Yağmur yağacak.

Çiçekler büyüyecek.(Ellerle büyüme hareketi yapılır.)
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
BANA RENK BUL:



Evde, otobüs durağında, lokantada, parkta vs. oturuken, çocuğunuzdan etrafınızda gördüğü kırmızı renkli, sarı renkli, turuncu renkli... nesneleri saymasını isteyebilirsiniz. Bu arada henüz bilmediği renkleri öğrenme fırsatı bulacaktır. Her bulduğu renkte kendisini tebri etmeyi unutmayın. Sizin mutlu yüz ifadeniz onu yeni şeyler öğrenmeye teşvik edecektir.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
BASKET OYUNU:



Gerekli olanlar: Çoraplar yada yumuşak toplar, çamaşır sepeti.



Çocuğunuzun bütün çoraplarını dışarı çıkarın. Birlikte bunları top şeklinde katlayın. Odanın diğer tarafına boş bir çamaşır sepeti koyun. Çocuğunuz çorap toplarını tek tek atarak sepete koymaya çalışsın. Sepete giren her çorapta bir puan kazansın. Oyunun sonunda sepete giren toplarla dışarıda kala topları saysın. Eğer sayı saymayı bilmiyorsa birlikte sayın, böylece öğrenir. İçerideki topların sayısı aldığı puanı gösterecektir. Çocuğunuz, bu aktivite ile hem basket oyununun ne olduğunu, hem de sayıların ne anlama geldiğini kolayca kavrayacaktır.
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
BAŞ PARMAKÇIK



Baş parmakçık, baş parmakçık!

Neredesin? Neredesin?



-Buradayım efendim.(sağ el yumulu, baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)



-Buradayım efendim.(Sol el yumulu, baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)



Nasılsın efendim?



-Teşekkür ederim.(iki parmak tokalaşır.)



Parmak kaç, parmak kaç. (Sağ ve sol el kapalı olarak arkaya saklanır, sonra sırası gelen parmakla oynanır.)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst