- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Otların Arasında (Canlılar)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken
nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını,
rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini
söyler.)
DG: K7: Dinlediklerinin/ izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinlediklerini/ izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında
yorum yapar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorulara
cevap verir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar.)
MATERYALLER: Yeşil kâğıt
SÖZCÜKLER: Anten
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli böcek fotoğrafları çocuklarla incelenir. Vücutlarının bölümleri incelenir: Baş, gövde ve bacakları olduğuna, antenlerinin
ve bazılarının kanatlarının olduğuna dikkat çekilir.
• Böceklerin otların arasında yaşayan çeşitli minik canlılar olduğu vurgulanır.
• Çocukların böcekleri gözlemlemeleri için bahçeye çıkılır. Bahçeye çıkarken çocuklara gözlem kutuları ve büyüteçler verilir.
Malzemeleri dikkatli kullanmaları çocuklara hatırlatılır. Okul bahçesinde otların arasında gözlem yapmaları istenir. Gözlemler
sırasında böceklere karşı özenli davranmaları, tüm canlıların yaşama hakkı olduğu, yaşam alanlarında onları rahatsız etmeden
ve onlara zarar vermeden gözlem yapmak gerektiği vurgulanır.
• Sınıfa dönüşte çocuklara A4 yeşil kâğıt bir tarafı geniş bir tarafı dar olacak şekilde katlanarak verilir, çocukların bu kağıdın dar
kısmını kat yerine doğru düz çizgiler hakinde keserek çimenler
oluşturmaları istenir.
• Daha sonra çocuklara kesilmiş çeşitli böcek resimleri verilir.
Çocuklar bu böcekleri otların arasına üstüne yapıştırır. İsteyen
çocuklar böcekleri renklendirebilir.
• Çocukların ilgi ve becerileri doğrultusunda gözlemledikleri bir
böceği otların arasına çizmeleri istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bahçede neler/hangi böcekleri gördünüz?
• Daha önce başka böcek gördünüz mü? Nasıldı?
• En çok hangi böceği beğendiniz? Neden?
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı
Yeryüzünde yaşadığımız çevrede diğer bütün canlılarla, bitkiler
ve hayvanlarla birlikte ve etkileşim halinde yaşadığımız vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Çeşitli hayvanların ve böceklerin resimlerinden oluşan bir grup
resim çocuklara gösterilerek çocuklarla böcek gruplama çalışması yapılabilir.
• Örümcek, kelebek, arı gibi böceklerle ilgili bilinen şarkılar çocuklarla söylenebilir.
• Böcekler çocuklar tarafından da çizilerek kesilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken
nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını,
rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini
söyler.)
DG: K7: Dinlediklerinin/ izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinlediklerini/ izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında
yorum yapar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorulara
cevap verir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar.)
MATERYALLER: Yeşil kâğıt
SÖZCÜKLER: Anten
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli böcek fotoğrafları çocuklarla incelenir. Vücutlarının bölümleri incelenir: Baş, gövde ve bacakları olduğuna, antenlerinin
ve bazılarının kanatlarının olduğuna dikkat çekilir.
• Böceklerin otların arasında yaşayan çeşitli minik canlılar olduğu vurgulanır.
• Çocukların böcekleri gözlemlemeleri için bahçeye çıkılır. Bahçeye çıkarken çocuklara gözlem kutuları ve büyüteçler verilir.
Malzemeleri dikkatli kullanmaları çocuklara hatırlatılır. Okul bahçesinde otların arasında gözlem yapmaları istenir. Gözlemler
sırasında böceklere karşı özenli davranmaları, tüm canlıların yaşama hakkı olduğu, yaşam alanlarında onları rahatsız etmeden
ve onlara zarar vermeden gözlem yapmak gerektiği vurgulanır.
• Sınıfa dönüşte çocuklara A4 yeşil kâğıt bir tarafı geniş bir tarafı dar olacak şekilde katlanarak verilir, çocukların bu kağıdın dar
kısmını kat yerine doğru düz çizgiler hakinde keserek çimenler
oluşturmaları istenir.
• Daha sonra çocuklara kesilmiş çeşitli böcek resimleri verilir.
Çocuklar bu böcekleri otların arasına üstüne yapıştırır. İsteyen
çocuklar böcekleri renklendirebilir.
• Çocukların ilgi ve becerileri doğrultusunda gözlemledikleri bir
böceği otların arasına çizmeleri istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bahçede neler/hangi böcekleri gördünüz?
• Daha önce başka böcek gördünüz mü? Nasıldı?
• En çok hangi böceği beğendiniz? Neden?
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı
Yeryüzünde yaşadığımız çevrede diğer bütün canlılarla, bitkiler
ve hayvanlarla birlikte ve etkileşim halinde yaşadığımız vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Çeşitli hayvanların ve böceklerin resimlerinden oluşan bir grup
resim çocuklara gösterilerek çocuklarla böcek gruplama çalışması yapılabilir.
• Örümcek, kelebek, arı gibi böceklerle ilgili bilinen şarkılar çocuklarla söylenebilir.
• Böcekler çocuklar tarafından da çizilerek kesilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."