Otizimin tanımı ve belirtileri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan papatya1911
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:16
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
290
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
Konum
burdur
@papatya1911
Otizmin tanımı ve belirtileri
Çocuklarda otizm, beyin sistemindeki fizyolojik fonksiyonların, kimyasal dengenin bozulmasıyla, 3 yaşından önce ortaya çıkan, yaygın gelişimsel bir bozukluktur. Otizm genetik nedenlere bağlı olarak da ortaya çıkabilir.
Otizmin belirtilerini dil gelişimi, iletişim, sosyal beceriler, davranış ve aktiviteler olmak üzere 4 ana grupta incelemek mümkündür. Otistik bir çocukta bu belirtilerin hepsi birden olmayabilir. Bu nedenle, anne-babalara, çocuklarında aşağıdaki belirtilerden bir kısmını tespit etmeleri halinde, en kısa zamanda bir uzmana başvurmalarını öneriyoruz. Erken tanı ve disiplinli bir tedaviyle otistik çocukların normal bir okula devam edebilmeleri mümkün olabilmektedir. Bunun dışında, otizm tanısı konmasa bile, otizmin belli belirtilerini gösteren çocuklar vardır. Bu çocuklarda belli gelişim alanlarında problem var demektir. Bu alanların, aileler tarafından da uygulanabilen eğitim programlarıyla mutlaka desteklenmesi gerekir. Bu tip sorunu olan çocukların aileleri, belirli aralıklarla gelişim kontrolleri yaptırarak, sorunlu alanlardaki geriliği ve gelişmeyi izlemeli ve bu alanları nasıl destekleyebilecekleri konusunda profesyonel yardım almalıdırlar.
Dil gelişimi
Dil gelişimlerinde gerilik olur, konuşmayı geç öğrenirler
Konuşulanları ve direktifleri anlamalar güç olur
İstekleri için yetişkinlerin elinden tutmayı, işaret etmeyi tercih ederler
Kısa konuşurlar

İletişim
Göz kontağı kurmaktan kaçınırlar
Genellikle duygusal bağ kurmaları güçtür
Anneye aşırı bağlıdırlar veya hiç bağ kurmazlar
Öpülmeyi ve kucaklanmayı sevmezler
İsimleriyle seslenildiğinde tepkisizdirler

Sosyal beceriler
Sosyal becerileri zayıftır, sosyal ilişki kurmakta güçlük çekerler
İnsanlara karşı ilgisizdirler
Yaşıtlarıyla oynamakta ve oyun kurmakta yetersizdirler
Taklit becerileri yoktur
Sosyal ortamlarda rahatsız olurlar• Büyük mağaza, çarşı vb. kalabalık ortamlardan uzak kalmak isterler
Sosyal kurallara uymakta güçlük çekerler

Davranış ve aktivteler
Yaşıtlarının oynadığı oyuncaklar ilgilerini çekmez
Dönen objelere ilgi duyarlar; araba tekerleği, tencere kapağı, çamaşır makinası, topaç gibi
Yumuşak ve tüylü objelere elleyemezler veya bunlardan çekinirler; tüylü oyuncaklar, hamur ve parmak boyası gibi
Yinelenen davranışları vardır; kendi etrafında dönme, sallanma, zıplama, kuş gibi kanat çırpma ve aynı sözleri tekrarlarma gibi
Tehlikelerin farkına varmakta zorlanırlar
Nedensiz ağlar, bağırır veya çığlık atarlar
Tuhaf davranışlar sergileyebilirler; elleriyle göğsüne vurma, parmağını veya elini sallama, oynatma, elini ısırma veya kendine zarar verme gibi
El ve parmaklarını çok iyi kullanamazlar
Çevrelerindeki değişime fazla tepki gösterirler; eve gelen yabancılar, yeni bir bakıcı, mekan değişimleri gibi
 
paylaşımın için teşekkürler
 
Teşekkür ederim..
 
ya dönem ödewimde bir engel grubu için oyuncak yapmam gerekio değişik bi fikir üretmem lazım ama bulamadım yardımcı olabilirmisiniz acaba?
 
teşekkürler
 
Teşekkürler...
 
otizm teşhisi zor bir hastalık sanıorumki..paylaşım için teşekkürler..
 
otizm teşhisi zor bir hastalık sanıorumki..paylaşım için teşekkürler..

Aksine teşhisi kolaydır. Otizmin tipik belirtileri vardır. Eğer karşınızdaki çocuk bunları sergiliyorsa bilin ki otizmlidir.
 
arkadaşlar down sendromu çocuklar anaokullarında kaç saat kaynaştırma alıyorlar bendeki öğrenciyi ailesi ntam gün yollamakta ısrar ediyor ama sanırım bu çocuk için çok uzun oluyor bilğisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum
 
Belirlenmiş bir saati yok diye biliyorum,fakat yanıltmış olmayayım net bilgim yok. Ancak problem davranışları çok yoğun ise ve uzun süre okulda kalmaktan sıkılıyorsa süresi veli ile görüşülerek azaltılabilir. Fakat tam günden kastınız hangi saatler arası?
 
paylaşım için teşekkürler. benimde sınıfımda otistik bir kız çocuk var.4,5yaşında.hiç konuşmuyor.otizmin özelliklerinde olduğu gibi kimseyle oynamıyor, sınıfta kendi kendine dolaşıyor. sandalyelere aşırı ilgili sınıfta sürekli sandalye topluyor, diğer çocuklar kalkar kalkmaz çekiyor sandalyeleri. elinden birisi sandalyeyi aldığında çığlık çığlığa bağırıyor.ama el becerileri söylendiği gibi kötü değil.hamurla oynuyor, verilen boyama sayfalarını canı isterse çok güzel boyuyor.suluboya yapılacağı zaman hemen boyasını alıp oturuyorama tabi benim söylediklerimi değil de kendi kafasına göre birşeyler yapıyor. ben onun için daha iyi bir şeyler yapmak, ona yardımcı olmak istiyorum.ama ne yapacağımı bilemiyorum:(
 
benım sınıfımdada bır otızmlı cocuk var erken tanı yapılmıs tedavı gormus suan cok ıı durumda herkese gunaydın gule gule dıor sınıfa gırıs cıkıslarda arkadaslarına yardım edıyor ..bıraz haraketlı ama soz dınlıyor...birde ılgınc bı durum var...sınıta otururken sınıfın kapısı acıkken bbırısı gecıo korkuorum deyıp sınıfın kapısını kapatıyor...!!!! otızmle alakalımıdır bılmıorum...
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst