- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
ÖRÜNTÜ OLUŞTURUYORUZ
Etkinlik Çeşidi: Matematik (Büyük Grup - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 14. Nesnelerle örüntü oluşturur. (Göstergeleri:
Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. En çok üç öğeden
oluşan örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi
söyler, tamamlar. Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde
kendini ifade eder.)
MATERYALLER
Mandal, pipet, bardak, kalem, legolar, tahta bloklar, boncuklar.
SÖZCÜKLER
-----------
KAVRAMLAR
-----------
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinliğimizde hangi malzemeler vardı? Biz bu malzemelerle neler
yaptık?
*Örüntü oluştururken neler hoşunuza gitti?
İLE KATILIMI
*Ailelere evde de mutfak araçlarını gibi farklı materyalleri çocuklarla
birlikte örüntü oluşturmaları önerilir (kaşık-çatal-kaşık-çatal…).
*Ailelerin çocuklarıyla oluşturdukları örüntünün fotoğraflarını
çekerek sınıfa göndermeleri ve çocuklardan oluşturdukları örüntüyü
anlatmaları istenebilir. Fotoğraf makinesi olmayan ailelerde çocuklar
yaptıkları örüntünün resmini çizerek getirebilirler.
*Çocukların getirmiş oldukları fotoğraflarla/resimlerle bir pano
hazırlanabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla ses çıkararak örüntü çalışması (pat-küt-pat-küt … diye devam
eden) yapılır. Öğretmen çocuklara pat-küt seslerini sırası ile çıkaracaklarını
söyler ve pat diyerek süreci başlatır.
*Ardından çocuklar bedenleriyle sesler çıkararak örüntü oluştururlar (Örnek,
ellerini birbirine vurma, ellerini şıklatma, ellerini birbirine vurma … gibi.)
*Çocuklar mandallar ve pipetler verilerek nesneler yardımıyla örüntü
oluştururlar (mandal-pipet-mandal-pipet … gibi).
*Daha sonra çocuklar bu örüntünün altına bardak ve kalemlerle yapılan bir
örüntü oluştururlar.
*Masalara mandal, pipet, kalem, lego ve boncuklar konur. Çocuklar ikili eş
olurlar ve bu nesnelerden istedikleri bir tanesini seçerler ve nesnelerin
özelliklerini eşlerine anlatırlar.
*Çocuklar beş gruba ayrılarak masalardaki materyallerle istedikleri şekilde
örüntü başlatırlar.
*Sonra müzik açılarak hep birlikte örüntü turuna çıkılır.
*Müzik durdurulduğunda hangi masanın önündeler ise o masadaki
başlatılmış olan örüntüye devam edilir.
*Her grup sırayla kendi örüntülerinin kurallarını arkadaşlarıyla paylaşırlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Matematik (Büyük Grup - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 14. Nesnelerle örüntü oluşturur. (Göstergeleri:
Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. En çok üç öğeden
oluşan örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi
söyler, tamamlar. Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde
kendini ifade eder.)
MATERYALLER
Mandal, pipet, bardak, kalem, legolar, tahta bloklar, boncuklar.
SÖZCÜKLER
-----------
KAVRAMLAR
-----------
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Etkinliğimizde hangi malzemeler vardı? Biz bu malzemelerle neler
yaptık?
*Örüntü oluştururken neler hoşunuza gitti?
İLE KATILIMI
*Ailelere evde de mutfak araçlarını gibi farklı materyalleri çocuklarla
birlikte örüntü oluşturmaları önerilir (kaşık-çatal-kaşık-çatal…).
*Ailelerin çocuklarıyla oluşturdukları örüntünün fotoğraflarını
çekerek sınıfa göndermeleri ve çocuklardan oluşturdukları örüntüyü
anlatmaları istenebilir. Fotoğraf makinesi olmayan ailelerde çocuklar
yaptıkları örüntünün resmini çizerek getirebilirler.
*Çocukların getirmiş oldukları fotoğraflarla/resimlerle bir pano
hazırlanabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla ses çıkararak örüntü çalışması (pat-küt-pat-küt … diye devam
eden) yapılır. Öğretmen çocuklara pat-küt seslerini sırası ile çıkaracaklarını
söyler ve pat diyerek süreci başlatır.
*Ardından çocuklar bedenleriyle sesler çıkararak örüntü oluştururlar (Örnek,
ellerini birbirine vurma, ellerini şıklatma, ellerini birbirine vurma … gibi.)
*Çocuklar mandallar ve pipetler verilerek nesneler yardımıyla örüntü
oluştururlar (mandal-pipet-mandal-pipet … gibi).
*Daha sonra çocuklar bu örüntünün altına bardak ve kalemlerle yapılan bir
örüntü oluştururlar.
*Masalara mandal, pipet, kalem, lego ve boncuklar konur. Çocuklar ikili eş
olurlar ve bu nesnelerden istedikleri bir tanesini seçerler ve nesnelerin
özelliklerini eşlerine anlatırlar.
*Çocuklar beş gruba ayrılarak masalardaki materyallerle istedikleri şekilde
örüntü başlatırlar.
*Sonra müzik açılarak hep birlikte örüntü turuna çıkılır.
*Müzik durdurulduğunda hangi masanın önündeler ise o masadaki
başlatılmış olan örüntüye devam edilir.
*Her grup sırayla kendi örüntülerinin kurallarını arkadaşlarıyla paylaşırlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."