Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Örnek Drama Çalışması - Ses Eğitimi

Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
• Yaş: 5 ve üstü
• Konu: Ses Eğitimi
• Amaç: Ses eğitimine giriş yapmak. Grup duygusunu geliştirmek, konsantrasyonu pekiştirmek, toplulukla çalışma isteğini geliştirmek, grup içinde uyum sağlamak.
• Çalışma Alanı: Zemini parke ya da halı kaplı boş bir salon.
• Isınma: Katılımcıların bedenlerini ısıtacak/gevşetecek bir genel ısınmanın yanı sıra, boğumlanma temrinleri. Ses ısıtma ve ses açma alıştırmaları.

Herkes salona dağılsın, kümeleşmeyin. Tek tek ama hep beraber çalışacağız. Yaptığınız işe odaklanın ve birbirinize yardım edin. Hep birlikte anlamlı sesler çıkaracağız. DURUN ! Diye bağırdığımda ya da el çırptığımda tüm seslerin anında kesilmesini istiyorum. Hazır mısınız?
Evet, herkes susturma sesi çıkarsın: şşş.. Şimdi fısıldama ... Tıslama… Mırıldanma… Mızırdanma … İnleme …Yakarma … Söylenme … Homurdanma … Kükreme … Bağırma … DURUN!
Şimdi son çıkardığımız sesten başlayarak (sondan başlayarak), başa doğru gideceğiz. Bağırma … Kükreme … Homurdanma … Söylenme … Yakarma … İnleme …Mızırdanma … Mırıldanma … Tıslama ...Fısıldama … Susma … DURUN!

Drama Liderine Notlar
• Üzerinde önemle durulacak nokta, sözcüklerin değil, seslerin kullanılmasıdır.
• Tüm grup aynı ses yoğunluğu ve yüksekliğinde bir arada olmaya çalışmalıdır. Bu uyumu sağlamak kolay değildir. Bunun için iyi konsantre olmaları gerekir. Başardıklarında onları ödüllendirin.
• Amaç gereken sesi mümkün olduğu kadar gerçeğe yakın bir şekilde çıkarmak için, birbirleriyle yardımlaşırken grup “duygusunu” geliştirmektir.
• Bu tip bir “koro” çalışması katılımcıların birbirlerini dinlemelerini, yardımlaşmayı ve toplulukla çalışma isteğini geliştirir. Bu da yapılan drama çalışmasının ana amaçlarından birisidir.
• Eğer çalışmada çocuklar iyi bir konsantrasyon yakalamışlarsa; tüm sınıfla veya beşer kişilik gruplarla aşağıdaki çalışmalar denenebilir.

Çocuklardan aşağıdaki duyguları seslerle ifade etmelerini isteyin;

• Korkmuş,
• Gülen,
• Heyecanlı,
• Meraklı,
• Sıkılmış,
• Memnun,
• Sinirli,
• Üzgün
• Neşeli.

Ek Geliştirme
Çocuklar bir daire oluşturmalı ve kendilerinin birer büyük (zırıltılı, vızıltılı sesler çıkaran) topaç olduğunu düşünmeliler.

Çocuklar dairede kendileri dönmemeliler, birbirlerinin peşi sıra yürüyüp genel dairenin bir parçası olmalılar. Ancak (mümkün olduğunca) hızlı bir şekilde ve daireyi hiç bozmadan, içeri ve dışarı doğru hareket etmeliler.

Sonra onlara çok büyük bir ağız şeklini almalarını söyleyin. Bu çalışma ‘Koca Ağız’ diye anılır. Kimlerin dudak, dil veya diş olması gerektiğine grup karar vermelidir. Ağız yavaş ve gitgide ritimli bir şekilde soluk alıp vermelidir. Grup koca ağız olarak kızgın bir şekilde bağırmalı, horlamalı, dırdır etmeli, iç çekmeli ve feryat etmelidir.

Koca ağız tüm grupla yapılabileceği gibi, 5 veya 6 kişilik küçük gruplarla da yapılabilir. Dikkat edilmesi gereken husus ‘söz’ yerine ’ses’ kullanmaları gerektiğidir. Son aşamada ise grup bilinen bir öyküyü sadece ‘ses’ kullanarak oynayabilir.

Kaynak: IDEAS WORK IN DRAMA, MİCHAEL THE ODOROU, STANLEY THORNES LTD. 1990, GREAT BRITAIN, THE BATH PRESS, AVON
 
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
37
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
HOCAM Böyle güzel drama çalışmalarını bizimle paylaştıgınız için teşekkürler.Gerçekten drama çoçuklar için çok önemli bir çalışma.
 
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
1,683
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
hocam bugün bu dramanızı uyguladım çocuklarla.. çocuklar yine çok eğlendiler.. ama konuşmadan, sözsüz sesler çıkarmada biraz zorlandılar.. konuşmayı o kadar çok seviyorlar ki, ne olursa olsun konuşarak yapmak onları daha çok eğlendiriyor.. bir de şu duyguları sesle anlatma olayında biraz tereddüt yaşadılar.. özellikle "memnun" olma duygusunda şaşırdılar.. ne yapacağız diye birbirlerine baktılar ve içlerinden biri dayanamadı "memnun oldum" dedi. ama çok eğlendiler.. size çok teşekkür ederim hocam..
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Öncelikle bu güzel geri bildiriminiz için teşekkürler..
Bu çalışma kolay bir çalışma değil zaten.. Birkaç kez uygulanmalı, grup uyumu ancak böyle gelişir..
Zorlanmalarına gelince,
öncelikle,zorlanmadan yaratıcılık olmaz, tabi ki zorlanacaklar, düşünecekler, o ana kadar hiç üzerinde düşünmedikleri şeyleri farkedecekler, ellerindeki enstrumanlarla çözemediklerini anlayıp, "YENİ" ye yönelecekler. Drama da zaten tam bu noktada başlar.
Burada liderin grubun zorlanma düzeyini anında tespit etmesi de çok önemli. Elbette ki her grup aynı düzeyde değildir. Çocukların düzeyini çok aşıyorsa - uygun bir süre tanıdıktan sonra - örneklerle işlerini biraz kolaylaştırabilir, ama kesinlikle çözümü göstermeden.
Örneğin, "Memnun olma" sesini bulamadılarsa, "babanız size harika bir dondurma getirmiş, kocaman bir parça aldınız, ağzınız dolu, memnuniyetinizi nasıl gösterirsiniz?" gibi sorularla yardımcı olmaya çalışabilir.

Hiç bulamıyorlarsa, haftaya bu çalışmayı yeniden yapacağız, o zaman kadar düşünün bakalım, denilerek ertelemek de bir yol olabilir.

Çalışmayı tekrar ettikçe, grubun daha başarılı olduğunu göreceksiniz.

Benim de size bir sorum var,

Sizce bu çalışmaya neler eklenebilir, hangi kısımları nasıl değiştirilebilir?
(Elbette dileyen herkes önerilerde bulunabilir)

kolay gelsin,
iyi çalışmalar,
 
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
1,683
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
hocam o kadar güzel ki benim aklıma herhangi bir şey ekleme, ya da herhangi bir yerini değiştirme fikri gelmiyor.. ama sanırım dediğiniz gibi tekrar yaparsak o zaman ben de acemiliğimi atarım ve farklı şeyler ekleyebilirim.. drama kesinlikle tecrübe gerektiriyor, bunu her defasında daha iyi anlıyorum.. size çok şey borçluyum hocam.. sayenizde gerçek anlamda drama uyguladığımı hissediyorum.. her şey için teşekkürler.. eğer farklı bir şeyler aklıma gelir de, çocuklarla farklı olaylar yaşarsak mutlaka size dönerim.. tekrar teşekkürler..
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
filiz1981' Alıntı:
hocam o kadar güzel ki benim aklıma herhangi bir şey ekleme, ya da herhangi bir yerini değiştirme fikri gelmiyor.. ama sanırım dediğiniz gibi tekrar yaparsak o zaman ben de acemiliğimi atarım ve farklı şeyler ekleyebilirim.. drama kesinlikle tecrübe gerektiriyor, bunu her defasında daha iyi anlıyorum.. size çok şey borçluyum hocam.. sayenizde gerçek anlamda drama uyguladığımı hissediyorum.. her şey için teşekkürler.. eğer farklı bir şeyler aklıma gelir de, çocuklarla farklı olaylar yaşarsak mutlaka size dönerim.. tekrar teşekkürler..
Bu çalışmayı birkaç hafta uygulayınca, hem sizden, hem de çocuklardan bir sürü yeni şeyler çıkacaktır. Özellikle çocuklar, çok ilginç fikirler üretebiliyorlar, sizin bu fikirleri yakalayıp değerlendirebilmeniz önemli.

Drama elbetteki deneyim ve bilgi birikimi gerektiren bir çalışmadır, ama en önce, çocuklarla iyi ve doğru bir iletişim kurmak geliyor, siz öğretmenleri olduğunuza göre bu konuda en avantajlı, en doğru kişisiniz. Uygulama yaptıkça daha iyi olacaksınız. Bu arada çokca kitap okumalısınız.

Size bir yararım dokunduysa öğretmenim, ne mutlu bana..

İyi çalışmalar dilerim, kolay gelsin.
 
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
6,955
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
45
hoş bir çalışma ben de yapıyorum bunu paylaşımınız için teşekkürler :)
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
rica ederim, işinize yaramasına sevindim,

İyi çalışmalar dilerim, kolay gelsin.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst