Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Orff'un Pedagojik Yaklaşimi 1-2-3-4

Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
4
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
52
ALINTIDIR

ORFF'UN PEDAGOJİK YAKLAŞIMI 1
- Orff Yaklaşımı çocukların zaten doğalarında olan ve yapmaktan hoşlandıkları şeyleri çıkış noktası olarak alan bir yaklaşımdır. Şarkı söylemek, el çırpmak, bir yerlere vurmak, dans etmek, tekerleme söylemek, ebelemece oynamak, zıplamak, ip atlamak, top oynamak, evcilik, askercilik, itfaiyecilik gibi canlandırma oyunları, boyamak, çizmek, bozmak, bir araya getirmek, saklanmak,..ve bunun gibi yüzlercesi.

ORFF'UN PEDAGOJİK YAKLAŞIMI 2
Bütün bunlar hayatın kendisi gibi birer oyundur ve her biri ayrı ayrı öğrenme süreçleri içerirler. Bu öğrenme süreçlerinin sistematik okul derslerinden farkı çocuklar birlikte ve birbirlerinden, isteyerek ,heyecan duyarak ,üstüne yeni bir şeyler katarak doğal yollardan öğrenmeleridir.Bu süreçte yaparak ve yaratarak öğrenilir.Oyunun anlamını C. Orff 1932 de şöyle ifade etmiştir” Çocuğun müziğe yönlendirilmesi müzik dersinde başlamaz çıkış noktası oyun saatidir ,müziğe yaklaşmaya çalışılmaz müzik kendiliğinden ortaya çıkmalıdır.Önemli olan çocuğun içinden gelerek oynamasını sağlamak ve bunu engelleyen her şeyi uzak tutmaktır .

OPY 3
“C orff’un elementer müzik ve hareket eğitimi anlayışı her çocuğun kendine özgü bir yeteneği olduğunu kabul eder.Müzik ve hareket eğitiminde söz konusu olan sadece müzik eğitimi değildir amaç insan yetiştirmektir.Bu tür bir eğitim ders programlarında belirlenen müzik derslerinin çok ötesindedir. “(Ulrike Jungmair)

-Oy işte yaşamın kendisi olan bu doğal süreçleri kullanarak öğretmen ve çocuğun birbirlerinden yeni şeyler öğrenmeleri ve öğrendiklerini geliştirerek yeni şeyler yarattıkları bir öğrenme modelidir.Oy müzik ,dil ve hareketin birlikteliğini esas alır bu üç unsurda ortak bulunan ve çıkış noktaları olan şey ise ritimdir.

OPY 4
Oy da yapılan müzik insanın kendi yapması gereken müziktir elementer yani içten gelen müzik, dinlemek için değil içinde olmak için yapılır,çocuklar bu müzikle kendilerini ifade ederek mutlu olurlar.Yaratıcı süreçler içeren bir dersi önceden tamamı ile planlamak bir öğretmen için gerçekten zor dur .Çalışma sırasında çocuklardan aynı anda gelen fikirleri değerlendirmek ,aralarından bir fikri belirlemek yada birkaç çocuğun fikrini birlikte kullanmak öğretmenin belli bir oranda risk almasını gerektirir.Risk almak gelişmenin ve yaratıcılığın vazgeçilmezidir ve tecrübe gerektirir.Risk almak aynı zamanda çocuklara da öğretmenin kendi yaşadıklarının çocuğa model olmasıyla öğretilir.Yaratıcılığın tanımlarından biriside beklenmeyen durumlarda doğru karar verebilme ve farklı çözüm yolları bulabilme becerisidir.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst