Proğramdaki Etkinligin Adı=Oyun Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı=Çuf Çuf Tren
Kavram=Önünde-Arkasında
Yaş=4-6 Yaş
Süre=20 dk
Materyaller=Sayı Kartları
Gelişim Alanı=Bilişsel ve Psikomotor
Amaç ve Kazanımlar=Sayıları Kavrayabilme
Öğrenme Süreci=Çocuklar arka arkaya sıra olurlar.Ve birbirlerine tutunarak tren oluştururlar.En öndeki çocuk lokomotif ve arkadaki diger ögrenciler vagonlar olurlar.Lokomotif ne yaparsa vagonlarda aynısını yapar.Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen sırası ile sayı kartlarını öğrencilere dagıtır.Ve öğretmen yönergeler vererek treni hareket ettirir. ‘’İlk olarak düz bir yolda ağır ağır ilerler trenimiz.İleride dik bir yokuş var; tırmanıyoruz vb ’’Bu arada öğrencilere lokomotiften başlayarak sırası ile dağıttığı sayıları söylemesini ister.Daha sonra öğrencilere kaçıncı vagon olduklarını sorar.Ve hangi vagonun önünde veya arkasında olduğunu sorar.
DEGERLENDİRME
Matematik Etkinliğinin Adı=Çuf Çuf Tren
Kavram=Önünde-Arkasında
Yaş=4-6 Yaş
Süre=20 dk
Materyaller=Sayı Kartları
Gelişim Alanı=Bilişsel ve Psikomotor
Amaç ve Kazanımlar=Sayıları Kavrayabilme
Öğrenme Süreci=Çocuklar arka arkaya sıra olurlar.Ve birbirlerine tutunarak tren oluştururlar.En öndeki çocuk lokomotif ve arkadaki diger ögrenciler vagonlar olurlar.Lokomotif ne yaparsa vagonlarda aynısını yapar.Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen sırası ile sayı kartlarını öğrencilere dagıtır.Ve öğretmen yönergeler vererek treni hareket ettirir. ‘’İlk olarak düz bir yolda ağır ağır ilerler trenimiz.İleride dik bir yokuş var; tırmanıyoruz vb ’’Bu arada öğrencilere lokomotiften başlayarak sırası ile dağıttığı sayıları söylemesini ister.Daha sonra öğrencilere kaçıncı vagon olduklarını sorar.Ve hangi vagonun önünde veya arkasında olduğunu sorar.
DEGERLENDİRME