Günlük programdaki etkinliğin adı:Fen ve Doğa çalışmaları
Matematik etkinliğinin adı:fasulyem büyüdü
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:5-6 yaş
Süre :30 dk
Materyal:tohum,çimlenmiş tohum,pamuk,su,fasulye fidesi
Gelişim alanı:bilişsel alan
Amaç ve kazanımlar
Bilişsel alan
Amaç16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Kazanım2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Kazanım3. Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar.
Amaç17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanım1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
Kazanım2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
Kazanım3. Zaman bildiren araçların işlevini açıklar.
Uygulanan yöntem ve teknikler:anlatma
Öğrenme süreci:eğitici”çocuklar sizinle bugün bir fasulye nasıl büyüyormuş onu görelim mi?”diye soru sorar ve çocukları heyecenlandırır.önceden hazırlanmış olan hobi bahçesine gidilir ve öğrencilerin gözlem yapması istenir.eğitici tohumu gösterir ve nasıl dikileceğini gösterir.her öğrenciye istediği bir tohumu dikebilecği söylenir ve beraber dikilir.eğitici önceden hazırlamış olduğu fasulye fidesini gösterip “elinizde ki tohumun ilk hali böyleydi”der ve öğrencilere oluş sırasını sorar.doğru cevaplar alınınca etkinlik sonlandırılır.
DEĞERLENDİRME…
Matematik etkinliğinin adı:fasulyem büyüdü
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:5-6 yaş
Süre :30 dk
Materyal:tohum,çimlenmiş tohum,pamuk,su,fasulye fidesi
Gelişim alanı:bilişsel alan
Amaç ve kazanımlar
Bilişsel alan
Amaç16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Kazanım2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Kazanım3. Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar.
Amaç17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanım1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
Kazanım2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
Kazanım3. Zaman bildiren araçların işlevini açıklar.
Uygulanan yöntem ve teknikler:anlatma
Öğrenme süreci:eğitici”çocuklar sizinle bugün bir fasulye nasıl büyüyormuş onu görelim mi?”diye soru sorar ve çocukları heyecenlandırır.önceden hazırlanmış olan hobi bahçesine gidilir ve öğrencilerin gözlem yapması istenir.eğitici tohumu gösterir ve nasıl dikileceğini gösterir.her öğrenciye istediği bir tohumu dikebilecği söylenir ve beraber dikilir.eğitici önceden hazırlamış olduğu fasulye fidesini gösterip “elinizde ki tohumun ilk hali böyleydi”der ve öğrencilere oluş sırasını sorar.doğru cevaplar alınınca etkinlik sonlandırılır.
DEĞERLENDİRME…