Günlük programda ki etkinliğin adı:Serbest zaman etkinliği
Matematik etkinliğinin adı:sırasına göre boya
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:4-5 yaş
Süre:25-30 dk
Materyal:boya kalemleri,resim kağıtlarıGelişim alanı
sikomotor alan,Sosyal duygusal alan
Amaç ve kazanımlar
Psikomotor alan
Amaç1.Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım:nesneleri kopartır / yırtar.
Kazanım2. Nesneleri sıkar.
Kazanım3. Nesneleri çeker / gerer.
Kazanım4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
Kazanım5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal duygusal alan
Amaç11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanım1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
Kazannım2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
Kazanım3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
Kazanım4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
Kazanım5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
Kazanım6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
Kazanım7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
Kazanım8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır.
Uygulanan yöntem ve teknikler:anlatma
Öğrenme süreci:eğitimci öğrencilerin bilgilerini ölçmek için önce sorular sorar.cevapları aldıktan sonra hazırlamış olduğu kağıtları çocuklara dağıtır.istedikleri boyaları da kullanabileceklerini söyler.boyama işlemi bittikten sonra da elindeki kartlara göre hangi çocuğa hangi resim geldi ise onu getirmesi istenir.ve kavrama uygun olarak bir sıra izlenir.burada üç olayı anlatan resimler vardır.bu resimleri yan yana getirince de oluş sıraları görülmektedir.eğitici çocuklara tekrar sorular sorar ve cevaplara göre ödül verilir.
DEĞERLENDİRME…
Matematik etkinliğinin adı:sırasına göre boya
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:4-5 yaş
Süre:25-30 dk
Materyal:boya kalemleri,resim kağıtlarıGelişim alanı
Amaç ve kazanımlar
Psikomotor alan
Amaç1.Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım:nesneleri kopartır / yırtar.
Kazanım2. Nesneleri sıkar.
Kazanım3. Nesneleri çeker / gerer.
Kazanım4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
Kazanım5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal duygusal alan
Amaç11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanım1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
Kazannım2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
Kazanım3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
Kazanım4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
Kazanım5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
Kazanım6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
Kazanım7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
Kazanım8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır.
Uygulanan yöntem ve teknikler:anlatma
Öğrenme süreci:eğitimci öğrencilerin bilgilerini ölçmek için önce sorular sorar.cevapları aldıktan sonra hazırlamış olduğu kağıtları çocuklara dağıtır.istedikleri boyaları da kullanabileceklerini söyler.boyama işlemi bittikten sonra da elindeki kartlara göre hangi çocuğa hangi resim geldi ise onu getirmesi istenir.ve kavrama uygun olarak bir sıra izlenir.burada üç olayı anlatan resimler vardır.bu resimleri yan yana getirince de oluş sıraları görülmektedir.eğitici çocuklara tekrar sorular sorar ve cevaplara göre ödül verilir.
DEĞERLENDİRME…