Günlük programdaki etkinliğin adı:Müzik etkinliği
Matematik etkinliğinin adı:Sese kulak ver
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:3-6 yaş
Süre:20-25 dk
Materyal:bateri çubukları,ziller,davul
Gelişim alanı:dil alanı
Amaç ve kazanımlar
Amaç1.sesleri ayırt edebilme
Kazanım1. Sesin kaynağını soyler.
Kazanım2. Sesin geldiği yönü belirler.
Kazanım3. Sesin özelliğini söyler.
Kazanım4. Verilen sese benzer sesler çıkarır
Uygulanan yöntem ve teknikler:gösterip yaptırma
Öğrenme süreci:çocuklar iki gruba ayrılır.Bir gruba bütün materyaller dağıtılır.Karşılıklı oturmaları sağlanır.Eğitimci iki grubunda kendisini göreceği şekilde bir yere oturur.”söylediğim nesnelere göre ses çıkarmanızı istiyorum”der.Etkinliği başlatır.
1.Gruba 2.gruba
Önce eller şak şak şak Önce ziller çın çın çın
Sonra da ayak rap rap rap Sonra da çubuklar tık tık tık
Şimdi de parmak şık şık şık Şimdi de davul güm güm
Daha sonra 1. grup elindeki materyalleri 2.gruba verir ve aynı şekilde tekrarlanır.çocukların katılımına göre de farklı ritimler uygulanabilir.
DEĞERLENDİRME…
Matematik etkinliğinin adı:Sese kulak ver
Kavram:Önce-şimdi-sonra
Yaş grubu:3-6 yaş
Süre:20-25 dk
Materyal:bateri çubukları,ziller,davul
Gelişim alanı:dil alanı
Amaç ve kazanımlar
Amaç1.sesleri ayırt edebilme
Kazanım1. Sesin kaynağını soyler.
Kazanım2. Sesin geldiği yönü belirler.
Kazanım3. Sesin özelliğini söyler.
Kazanım4. Verilen sese benzer sesler çıkarır
Uygulanan yöntem ve teknikler:gösterip yaptırma
Öğrenme süreci:çocuklar iki gruba ayrılır.Bir gruba bütün materyaller dağıtılır.Karşılıklı oturmaları sağlanır.Eğitimci iki grubunda kendisini göreceği şekilde bir yere oturur.”söylediğim nesnelere göre ses çıkarmanızı istiyorum”der.Etkinliği başlatır.
1.Gruba 2.gruba
Önce eller şak şak şak Önce ziller çın çın çın
Sonra da ayak rap rap rap Sonra da çubuklar tık tık tık
Şimdi de parmak şık şık şık Şimdi de davul güm güm
Daha sonra 1. grup elindeki materyalleri 2.gruba verir ve aynı şekilde tekrarlanır.çocukların katılımına göre de farklı ritimler uygulanabilir.
DEĞERLENDİRME…