- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
OLUMLU OLUMSUZ
Etkinlik Çeşidi: Türkçe (Büyük - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48-72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 1. Sesleri ayırt eder. (Göstergeleri: Verilen sese benzer
sesler çıkarır.)
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri:
Düz cümle, olumsuz cümle kurar.)
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri:
Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.)
Motor Gelişim
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. )
MATERYALLER
Renkli ip ya da renkli bant,“ayna, ağaç, at, ayakkabı, ayı, arı, elma, etek, el, eldiven, ev, elbise” fotoğrafları,
“e”, “a” sesleri ile başlayan resimli nesne kartları, iki tane kutu.
SÖZCÜKLER
-
KAVRAMLAR
Yön/ Mekânda Konum: İçinde-dışında
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Hangi nesneler ile ilgili olumsuz cümleler kurdunuz?
*Sesleri uzattığımızda dairenin neresinde durduk?
*Anneniz, babanız ya da kardeşinizin size söylediği olumlu ve
olumsuz cümlelere örnek verir misiniz?
AİLE KATILIMI
*Öğretmen çocukların söylediği olumlu ve olumsuz cümleleri bir
yere kayıt eder. Anne babalarla çocukların söyledikleri cümleleri
paylaşmak üzere eve gönderir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa:
*Resimli karttaki nesneyi anlatırken çocuğun kolay anlatabileceği bir kart olmasına dikkat edilebilir.
*Çocuklara olumlu ve olumsuz cümle kurmaları için resimli cümle kartları kullanılabilir. Örneğin, “Ele takılan eldiven resmi” ve “Başa takılan eldiven resmi” çocuğa sunulup “Eldiven ele takılır.” “Eldiven başa
takılmaz.” gibi cümle kurmasına destek olunur.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Farklı renkteki iplerle ya da renkli bantlarla yerde iki tane yan
yana daire oluşturulur.
*Bir dairenin içine “ayna”, “ağaç”, “at”, “ayakkabı”, “ayı”, “arı”, diğer
dairenin içine ise “elma”, “etek”, “el”, “eldiven”, “ev”, “elbise”
fotoğrafları konur. Her fotoğraf gösterilerek resimdeki görselin
adı söylenir.
*Fotoğraflar yere dağınık bir şekilde konur. Öğretmen tefi bir
kere çaldığında çocuklar resimlere basmadan yavaş yavaş yürür,
iki kere çaldığında yine resimlere basmadan ve birbirlerine
çarpmadan hızlı bir şekilde koşar.
*Daha sonra çocuklarla iki gruba ayrılırlar. Her grup bir dairenin
etrafında toplanır.
*Öğretmen “e” veya “a” sesini uzatarak yani “eeeeeeeee” veya
“aaaaaaaa” olarak söylerse çocuklar dairenin içine yavaş bir
şekilde girerler. “e” veya “a” olarak uzatmadan söylerse hızlı bir
şekilde dairenin dışına çıkarlar.
*Çocuklar dairenin içine girerken ve çıkarken öğretmenin
çıkardığın sesin aynısını çıkarır.
*Ardından çocuklar dairenin etrafına otururlar. Her daire için
belirlenen ses ile başlayan resimli nesne kart kutuları çocuklara
verilir. Çocuklar dairenin ortasına kutuyu yerleştirilir.
*Çocuklar ikili eş olurlar. Eş olan çocuklar sırayla kutudan bir tane
resimli nesne kartı seçer. Kartı seçen çocuklar nesnenin adını
söyler ve arkadaşları da nesnenin adını tekrarlar.
*Daha sonra çocuklar çektikleri karttaki nesneyi bedenleriyle
başka sözleri kullanarak, çizerek gibi farklı yollarla eşlerine
anlatırlar, eşleri tahmin ederler.
*Ardından çekilen kartın üzerindeki nesne ile ilgili çocuklardan
biri olumlu, diğeri ise olumsuz cümle söyler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe (Büyük - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48-72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 1. Sesleri ayırt eder. (Göstergeleri: Verilen sese benzer
sesler çıkarır.)
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri:
Düz cümle, olumsuz cümle kurar.)
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri:
Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.)
Motor Gelişim
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. )
MATERYALLER
Renkli ip ya da renkli bant,“ayna, ağaç, at, ayakkabı, ayı, arı, elma, etek, el, eldiven, ev, elbise” fotoğrafları,
“e”, “a” sesleri ile başlayan resimli nesne kartları, iki tane kutu.
SÖZCÜKLER
-
KAVRAMLAR
Yön/ Mekânda Konum: İçinde-dışında
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Hangi nesneler ile ilgili olumsuz cümleler kurdunuz?
*Sesleri uzattığımızda dairenin neresinde durduk?
*Anneniz, babanız ya da kardeşinizin size söylediği olumlu ve
olumsuz cümlelere örnek verir misiniz?
AİLE KATILIMI
*Öğretmen çocukların söylediği olumlu ve olumsuz cümleleri bir
yere kayıt eder. Anne babalarla çocukların söyledikleri cümleleri
paylaşmak üzere eve gönderir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa:
*Resimli karttaki nesneyi anlatırken çocuğun kolay anlatabileceği bir kart olmasına dikkat edilebilir.
*Çocuklara olumlu ve olumsuz cümle kurmaları için resimli cümle kartları kullanılabilir. Örneğin, “Ele takılan eldiven resmi” ve “Başa takılan eldiven resmi” çocuğa sunulup “Eldiven ele takılır.” “Eldiven başa
takılmaz.” gibi cümle kurmasına destek olunur.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Farklı renkteki iplerle ya da renkli bantlarla yerde iki tane yan
yana daire oluşturulur.
*Bir dairenin içine “ayna”, “ağaç”, “at”, “ayakkabı”, “ayı”, “arı”, diğer
dairenin içine ise “elma”, “etek”, “el”, “eldiven”, “ev”, “elbise”
fotoğrafları konur. Her fotoğraf gösterilerek resimdeki görselin
adı söylenir.
*Fotoğraflar yere dağınık bir şekilde konur. Öğretmen tefi bir
kere çaldığında çocuklar resimlere basmadan yavaş yavaş yürür,
iki kere çaldığında yine resimlere basmadan ve birbirlerine
çarpmadan hızlı bir şekilde koşar.
*Daha sonra çocuklarla iki gruba ayrılırlar. Her grup bir dairenin
etrafında toplanır.
*Öğretmen “e” veya “a” sesini uzatarak yani “eeeeeeeee” veya
“aaaaaaaa” olarak söylerse çocuklar dairenin içine yavaş bir
şekilde girerler. “e” veya “a” olarak uzatmadan söylerse hızlı bir
şekilde dairenin dışına çıkarlar.
*Çocuklar dairenin içine girerken ve çıkarken öğretmenin
çıkardığın sesin aynısını çıkarır.
*Ardından çocuklar dairenin etrafına otururlar. Her daire için
belirlenen ses ile başlayan resimli nesne kart kutuları çocuklara
verilir. Çocuklar dairenin ortasına kutuyu yerleştirilir.
*Çocuklar ikili eş olurlar. Eş olan çocuklar sırayla kutudan bir tane
resimli nesne kartı seçer. Kartı seçen çocuklar nesnenin adını
söyler ve arkadaşları da nesnenin adını tekrarlar.
*Daha sonra çocuklar çektikleri karttaki nesneyi bedenleriyle
başka sözleri kullanarak, çizerek gibi farklı yollarla eşlerine
anlatırlar, eşleri tahmin ederler.
*Ardından çekilen kartın üzerindeki nesne ile ilgili çocuklardan
biri olumlu, diğeri ise olumsuz cümle söyler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."