Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Okul Öncesİ gÜnlÜk planlar

Katılım
28 Kas 2011
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
GÜNLÜK PLAN

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

Sosyal duygusal alan:A11 :k 1
Dil alanı:A5 : K 4
Psikomotor alan:A1 : K 15
Bilişsel alan:A2:K1,K2 A7 , K 1 A9 K 4
Öz bakım alanı:A1 : K 1,2 , A3 K 2

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ

SERBEST ZAMAN
• Çocukları kapıda karşılar ve onlarla neşe ile tek tek selamlaşır. Çocuklar istedikleri ilgi köşelerine yönlendirilir. Çocuklara rehberlik edilir ve çocuklar gözlemlenir. Kahvaltı saati geldiğinde oyuncaklar birlikte toplanır ve lavaboya gidilir. Kahvaltıdan sonra eller yıkanır ve sınıfa geçilir.

OYUN HAREKET
PMA A1 : K 15
BA A7 : K 1
BA A9 : K 4
• Öğretmen sınıfa eski gazeteler, kullanılmış kağıtlar getirir. Çocuklardan bu kağıtları buruşturarak farklı büyüklüklerde toplar elde etmelerini ister. Toplar sınıfa dağıtılır. Sözsüz bir müzik açılır, sınıfın ortasına bir sepet konulur, çevresine olabildiğince geniş bir daire çizilir. Çocukların daireyi geçmeden bu kağıt topları sepetin içine atmaları istenir. Müzik durduğunda öğretmen “Acaba sepete kaç tane kağıttan top attık? Haydi, sayalım çocuklar.” der ve sepette kaç tane top olduğu birlikte sayılır. Çocuklardan farklı büyüklükte olan topları büyükten küçüğe doğru sıralamaları istenir.
• Daire biraz daraltılır ve müzik yeniden açılır. Çocuklardan topları yeniden sepete atmaya çalışmaları ve müzik durduğunda sayarak büyükten küçüğe sıralamaları istenir. Çocukların isteğine göre oyun bir iki kez daha oynanabilir.
• Oyun son kez oynandığında öğretmen çocuklara fark ettirmeden sepetin içine bir patates bırakır.
• Çocuklar sayma ve sıralama işlemini bitirdikten sonra bu patatesle bir deney yapabileceklerini söyleyerek çocukları masalarına yönlendirir.
FEN-MATEMATİK
BA A2 : K 1, 2
ÖB A1 : K 1, 2
• Ortaya iki kavanoz ve patates konur. Patates ikiye bölünür. Bölünen parçalardan birine çocukların kirli ellerini sürmeleri sağlanır. Öğretmen çocuklardan ellerini sabunla yıkamalarını isteyerek onları lavaboya yönlendirir. Çocuklar ellerini yıkayıp sınıfa döndükten sonra ve patatesin diğer parçasına temiz ellerini sürmeleri istenir. Her iki patates de ayrı kavanozlara koyulur. Öğretmen ellerini yıkamadan önce elledikleri patatesle, yıkadıktan sonra elledikleri patatesin hangisi olduğunu göstermelerini ister. Bunu nasıl anlayabildiklerini sorar.
• “Biz fark etmesek de gün boyu yaptığımız işler sırasında ellerimiz kirleniyor. Mikroplar kirli ve pis yerlerde yaşar. Çünkü kirli ve pis olan yerlerde çok rahat beslenebilirler. Ancak sudan, sabundan, kısaca temiz olmamızı sağlayan her şeyden korkarlar. Eğer kendimizi temiz tutmazsak bizimle birlikte olur ve hasta olmamızı sağlarlar.” der ve patateslere neler olacağını gün geçtikçe göreceklerini belirtir. “Ama kendimizi ve çevremizi gerektiği gibi temiz tutarsak bakalım mikroplar ne yapacak?” der ve mikroplarla ilgili bir parmak oyunu oynatarak Türkçe etkinliğine geçer.
TÜRKÇE
DA A5 : K 4
ÖB A3 : K 2
• Mikrop çıkmış, yürümüş yürümüş (Sağ elin baş parmağı sol kol üzerinde yürütülür.)...
• Bir evin açık kapısından içeri girmiş.
• Bir de bakmış merdivenler var. (Avuç ortasına gelinir.)
• Başlamış tırmanmaya. (Parmaklardan çıklır.)
• Üst kata çıkınca kapıyı vurmuş. (Elin üst kısmına elle vurulur.)
• Tak... tak... tak... kim o? (Çocuk sesi verilir, sağ baş parmak sallanır.)
• Ben Bay Mikrop. Ne istiyorsun? ( Sağ el baş parmağı mikroptur, mikrobun sesi verilir.) (Çocuklara mikrobun neden gelmiş olabileceği sorulur.
• Her çocuğun yanıtı alındıktan sonra devam edilir.)
• Seni hasta etmeye geldim. Yooo beni hasta edemezsin. (Çocuğun neden bu yanıtı verdiği, mikrobun neden onu hasta edemeyeceği sorulur. Yanıtlar alındıktan sonra devam edilir.)
• Bol bol uyudum, iyi gıdalarla beslendim, temiz çocuğum, aşı da oldum. Beni hasta edemezsin.
• Ben gidiyorum. (Mikrop merdivenlerden ıh, ıh, diye parmaklardan indirilir.)
• Çocuğun annesi sabunlu su ile temizlik yapıyormuş. Mikrobun ayağı kaymış yuvarlanmış (Yuvarlanma hareketi yapılır.).
• Kendisini kapının dışında bulmuş.
• Öğretmen çocuklardan oyunda neler anlatıldığını özetlemelerini ister. “Eğer temiz ve sağlıklı çocuklar olursak, tüm yiyeceklerden yeterli miktarlarda yersek mikroplar bizden korkar yanımıza gelemezler. Haydi, temiz ve sağlıklı çocuklar olarak mikroplara onlardan korkmadığımızı bir şarkıyla gösterelim.” denilerek müzik etkinliğine geçilir.
MÜZİK
ÖZ BAKIM A1 : K 1, 2
SDA A11 : K 1
• Yaşa Müzik kitabındaki, söz ve müziği Ayça Nur Kip Akyol’a ait olan “Mikroplar” şarkısı, çocukların sözleri öğrenebilmeleri için birkaç kez dinletilir. Çocuklar daire oluşturacak şekilde bir araya gelirler.
• Mikroplarla başım dertte, onlar her yerdeymiş her yerde (Kollar öne doğru uzatılır, parmaklar hepsi birbirine değecek şekilde birkaç kez birleştirilip açılır.)
• Ellerimi yıkamazsam, temiz bir çocuk olamazsam (Eller yıkanıyormuş gibi ovuşturma hareketi yapılır.)
• Bulurlarmış beni her yerde. (Ritme uygun dans edilir.)
• Mikroplar mikroplar miroplar temizim sizlerden hiç korkmam.(İşaret parmağı öne arkaya sallanır ve el çırpılır.)
• Mikroplar hasta edermiş, yaşarlarmış pis olan yerlerde (Yere uzanılır ve hasta bir yüz ifadesi verilir.)
• Ellerimi yıkamazsam, temiz bir çocuk olmazsam (Eller yıkanıyormuş gibi ovuşturma işareti yapılır.)
• Bulurlarmış beni her yerde. (Ritme uygun dans edilir.)
• Mikroplar mikroplar mikroplar temizim sizlerden hiç korkmam. (İşaret parmağı öne arkaya sallanır ve el çırpılır.)
• Çocukların isteklerine bağlı olarak şarkı bir ya da iki kez daha dinletilebilir.
• Şarkı bittikten sonra çocuklar masalarına yönlendirilir.
SERBEST ZAMAN
• Çocuklar istedikleri ilgi köşelerine yönlendirilir.
• Çocuklara oyunlarında eşlik edilir ve çocuklar gözlemlenir.
• Velisi gelen çocuk evine uğurlanır.

DEĞERLENDİRME

Planın Değerlendirilmesi:

Çocukların Değerlendirilmesi:

Öğretmenin Değerlendirilmesi:
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst