- Katılım
- 3 Kas 2009
- Mesajlar
- 3,621
- Tepki Skoru
- 4
- Puanları
- 38
Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi,
Proje Yürütme Kurulu Toplantısında en çok öne çıkan konu 4+4+4 kapsamında okul öncesi eğitimin öneminin azalmaması aksine arttığı oldu. Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Salih ÇELİK, 36-66 ay aralığındaki çocukların okul öncesi eğitime %100 katılımını hedeflediklerini belirtti. Temel Eğitim Genel Müdürü Sayın Funda KOCABIYIK projenin 27. Ayına gelindiğini bundan sonraki aylarda da hızlı bir şekilde faaliyetlerin devam edeceğini dile getirdi. UNICEF Temsilcisi Dr. Ayman ABULABAN ise bu kadar başarılı bir ulusal girişimin bir parçası olmaktan mutluluk duyduğunu ifade etti.
Kurumsal Okul Öncesi Eğitime odaklanan Sonuç 1’in faaliyetlerinin anlatıldığı ilk sunumda, program güncelleme çalışmaları ve uluslararası uzmanların katıldığı konferans serisi hakkında bilgi verildi. Sunumu takiben Prof. Dr. Berrin AKMAN 0-36 Ay Çocuklar için Eğitim Programı; Prof. Dr. Gelengül Haktanır güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programları; Prof. Dr. Neriman ARAL da Modüler Eğitim Programları ile ilgili çalışmalarını özetlediler. Temel etkinlikler, eğitim planları ve aile eğitim programlarının anlatıldığı sunumlar sonrasında katılımcıların soruları da yanıtlandı.
Toplum Temelli Gündüz Bakımı ve Okul Öncesi Eğitimi konulu Sonuç 2’nin sunumunda gerçekleşen ve planlanan faaliyetler tartışıldı. Pilot iller olan İzmir ve Ankara’da yapılan çalışmaların detaylarının aktarılmasının ardından Prof. Dr. Berrin AKMAN, Kalite Standartları Göstergelerinin Geliştirilmesi sürecini anlattı.
Projenin İletişim Bileşeni olan Sonuç 3’ün sunumunda kampanya ihalesi süreci, Ankara basın faaliyetleri ve Türkiye’de bir ilk olan okul öncesi eğitimde yetki haritalandırması çalışmasının detayları verildi. Kampanya kapsamında yapılan ikinci araştırmanın sonuçlarının ilk araştırma sonuçları ile karşılaştırarak bir yıl içinde kamuoyu algısındaki değişiklikler analiz edildi. Görünürlük materyalleri, sosyal medya ve kaynak teşviki çalışmalarında gerçekleştirilen faaliyetler sunuldu.
Sonuç 4’ün sunumunda Satın Alma Bileşeni’nde anaokulu ve anasınıflarına gönderilen ekipman ve donatım malzemeleri hakkında bilgi verildi.
Projenin 5. sonucu olan Hibe Bileşeninin sunumunda ise Hibe Programı İzleme Faaliyetlerinin yer aldığı dönemler bazında izleme raporları sunuldu ve performans göstergeleri çerçevesinde hibe projelerinin etkinlikleri ve harcamalar hakkında bilgi verildi.
Proje Yürütme Kurulu Toplantısında en çok öne çıkan konu 4+4+4 kapsamında okul öncesi eğitimin öneminin azalmaması aksine arttığı oldu. Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Salih ÇELİK, 36-66 ay aralığındaki çocukların okul öncesi eğitime %100 katılımını hedeflediklerini belirtti. Temel Eğitim Genel Müdürü Sayın Funda KOCABIYIK projenin 27. Ayına gelindiğini bundan sonraki aylarda da hızlı bir şekilde faaliyetlerin devam edeceğini dile getirdi. UNICEF Temsilcisi Dr. Ayman ABULABAN ise bu kadar başarılı bir ulusal girişimin bir parçası olmaktan mutluluk duyduğunu ifade etti.
Kurumsal Okul Öncesi Eğitime odaklanan Sonuç 1’in faaliyetlerinin anlatıldığı ilk sunumda, program güncelleme çalışmaları ve uluslararası uzmanların katıldığı konferans serisi hakkında bilgi verildi. Sunumu takiben Prof. Dr. Berrin AKMAN 0-36 Ay Çocuklar için Eğitim Programı; Prof. Dr. Gelengül Haktanır güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programları; Prof. Dr. Neriman ARAL da Modüler Eğitim Programları ile ilgili çalışmalarını özetlediler. Temel etkinlikler, eğitim planları ve aile eğitim programlarının anlatıldığı sunumlar sonrasında katılımcıların soruları da yanıtlandı.
Toplum Temelli Gündüz Bakımı ve Okul Öncesi Eğitimi konulu Sonuç 2’nin sunumunda gerçekleşen ve planlanan faaliyetler tartışıldı. Pilot iller olan İzmir ve Ankara’da yapılan çalışmaların detaylarının aktarılmasının ardından Prof. Dr. Berrin AKMAN, Kalite Standartları Göstergelerinin Geliştirilmesi sürecini anlattı.
Projenin İletişim Bileşeni olan Sonuç 3’ün sunumunda kampanya ihalesi süreci, Ankara basın faaliyetleri ve Türkiye’de bir ilk olan okul öncesi eğitimde yetki haritalandırması çalışmasının detayları verildi. Kampanya kapsamında yapılan ikinci araştırmanın sonuçlarının ilk araştırma sonuçları ile karşılaştırarak bir yıl içinde kamuoyu algısındaki değişiklikler analiz edildi. Görünürlük materyalleri, sosyal medya ve kaynak teşviki çalışmalarında gerçekleştirilen faaliyetler sunuldu.
Sonuç 4’ün sunumunda Satın Alma Bileşeni’nde anaokulu ve anasınıflarına gönderilen ekipman ve donatım malzemeleri hakkında bilgi verildi.
Projenin 5. sonucu olan Hibe Bileşeninin sunumunda ise Hibe Programı İzleme Faaliyetlerinin yer aldığı dönemler bazında izleme raporları sunuldu ve performans göstergeleri çerçevesinde hibe projelerinin etkinlikleri ve harcamalar hakkında bilgi verildi.