Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

"Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" Çalıştayı(01.12.2011)

Katılım
29 Eyl 2011
Mesajlar
122
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
32
Kahramanmaraş Vali Yardımcısı Mustafa Anteplioğlu, okul öncesi eğitimin artık yadsınamaz bir gerçek olduğunu söyledi.

Anteplioğlu, Milli Eğitim Bakanlığı, Anne Çocuk Vakfı (AÇEV) ve UNİCEF iş birliğinde Saffron Otel'de düzenlenen "Okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi"çalıştayında yaptığı konuşmada, okul öncesi eğitimin insan hayatındaki önemine değindi.

Çocukların okul öncesi eğitimde paylaşmayı, dayanışmayı, Oyun oynamayı ve sosyalleşmeyi öğrendiğini belirten Anteplioğlu, okul öncesi eğitimi alanla almayanın bir olmadığını söyledi.

Okul öncesi eğitim konusunda bilinçlendirme çalışmalarının önemine vurgu yapan Anteplioğlu, şöyle konuştu:

"Bazı bilinç düzeyindeki insanlar okul öncesi eğitim farkındadır. Bizim asıl hedef kitlemiz, sosyal ekonomik bakımdan gelişmeyi tam tamamlamayan ve maddi durumu zayıf ailelerin çocuklarıdır. Hedef kitlemize yönelik olarak bilinçlendirme faaliyeti yürütmek zorundayız. Bakanlığımız ve sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte bir çok fiziki mekanların düzeltilerek ana sınıfına dönüştürmeye çalışıyoruz. Milli Eğitim Müdürlüğümüz ana sınıfı açılacak neresi varsa ana sınıfı açmıştır."

Çocuğunu okul öncesi eğitime gönderemeyen ailelerin problemlerinin iyi araştırılması gerektiğine dikkati çeken Anteplioğlu, "Okul öncesinde önemli olan ailelerimizin okula göndermekle ilgili problemleridir. Bunları nasıl aşabiliriz- Bunların ele alınması gerekiyor. Bu ailelerimizin okul öncesi eğitime yönlendirilebilmesi için bilinçlendirme çalışması ve bunun nasıl yapılması gerektiğini de bu çalıştay da ele alınması gerektiği inancındayım" diye konuştu.

AÇEV Genel Müdür Yardımcısı Serkan Kahyaoğlu ise kendileri için okul öncesi eğitimin çok önemli olduğunu dile getirdi.

Yaklaşık 20 yıldan bu yana eğitime yapılan yatırımların artması için çalışmalar yaptıklarına işaret eden Kahyaoğlu, özellikle son 5 yılda Milli Eğitim Bakanlığı'nın çok ciddi katkıları sonucu okul öncesi eğitimin öneminin arttığını ifade etti.

Türkiye'nin geleceğinin okul öncesi eğitime bağlı olduğunu anlatan Kahyaoğlu konuşmasını şöyle tamamladı: "Okul öncesi eğitim kalitesi çok önemli çünkü çocuklar dünyaya inanılmaz bir donanımla geliyorlar. Bu donanımı nasıl kullandığınız sizin ülkenizin ekonomik, eğitim ve sağlık alanında ileriye gitmenizle orantılıdır. Çocukların ilk 6 yılında beynin yüzde 90'ı hem büyüklük hemde işlev olarak gelişiyor. Bu yaşlarda yapılan yatırım bizlere çok ciddi karlar olarak dönüyor. Çocuğun yakınındaki kişilerinde eğitimi çok önemli. Biz AÇEV olarak anne baba eğitimlerini yıllardır yapıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı da bizimde içinde bulunduğumuz bir projede 0-18 yaş arası çocukları olan ailelere eğitim veriyor. Bu çok önemlidir. Çünkü aile içerisindeki çocukların huzurlu ve barış dolu bir ortamın olması önemli bir şeydir."

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürü Tahsin Nas da okul öncesi eğitim güçlendirilmesi için olağanüstü gayretler gösterildiğini ifade etti.

Kahramanmaraş'ta 2010 yılı Haziran ayında okul öncesine 12 bin 20 öğrenci kavuşturduklarını belirten Nas, "12 bin 20 öğrenci sayısı bir yıl sonra 15 bin 600 oldu. Yeterli mi- Yeterli değildir. Burada yürütülen önemli projeler böyle bir sonucu ortaya çıkarmıştır. 2011 yılında da yapılan yoğun kampanya ve projeler sonucunda 17 bin 600 olmuştur. Bu güzel bir başarıdır ve artırma çalışmalarım yoğun bir şekilde devam etmektedir" diye konuştu.

UNICEF Toplum Temelli Uzmanı Özen Karaca ise Mart 2010'da MEB, UNICEF Türkiye Temsilciliği'nin teknik desteği ile AB destekli "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" projesini başladığını bu çerçevede MEB, UNICEF ve AÇEV arasında bir işbirliği anlaşması yapıldığını söyledi.

Çalıştayların Türkiye genelinde devam edeceğini belirten Karaca, çalıştaya Malatya, Adıyaman, Şanlıurfa, Gaziantep, Osmaniye, Adana ve Kayseri'den temsilcilerin katıldığını sözlerine ekledi.
 
Katılım
23 Şub 2022
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
1
2013'te Başkan Obama, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki her dört yaşındaki çocuğa yüksek kaliteli okul öncesi eğitim verilmesini önerdi.1 O zamandan beri, erken çocukluk eğitimi hem ebeveynler hem de politika yapıcılar arasında tartışmalı bir konu oldu. 2014-2015 yılı için 44 eyalet, 4 yaşından başlayan çocuklar için devlet tarafından finanse edilen Anaokulu öncesi eğitim sundu. 4 yaşından önce, anaokulunun tüm masraflarından ebeveynler sorumludur.

Bir Pandemide Okula Dönüş
Okul Öncesi Maliyeti
Çoğu okul öncesi ücreti, günlük bakım merkezlerinin yüksek maliyetleriyle karşılaştırılabilir. Nerede yaşadığınıza ve anaokulunun kalitesine bağlı olarak, Ulusal Çocuk Bakımı Kaynak ve Yönlendirme Ajansları Birliği'ne (NACCRRA) göre, ortalama maliyetler yıllık 4.460 ila 13.158 dolar (aylık 372 ila 1.100 dolar) arasında değişmektedir.2

New York ve Boston gibi şehirlerde, tam gün anaokulu, yazlar dahil değildir, daha fazla veya okul yılı öğrenimi için 20.000 dolara mal olabilir. Bazı anaokulları bakım sonrası hizmet sunar, ancak diğerleri ebeveynler işten eve gelmeden önce sona erer, bu da bütçeye başka bir bebek bakıcısı veya dadı maliyeti ekler.

Okul öncesi eğitime paranız yetse bile, bazı ebeveynler çocukların okul öncesi eğitimde ne öğrendiklerinden ve okul öncesi eğitimden sonra anaokuluna hazır olup olmayacağından emin değiller.

Çocuklar Okul Öncesinde Ne Öğrenir?
Aşağıda çocukların okul öncesi dönemde neler öğrendiğine bakıyoruz:

Sosyal ve Duygusal Gelişim
Okul öncesi dönemde çocuklar sosyal ve duygusal gelişimlerini güçlendirmeyi öğreneceklerdir. Çocuklar uzlaşmayı, saygılı olmayı ve problem çözmeyi öğrenirler. Okul öncesi blackjack77ai.com/casino-siteleri , çocukların keşfetmesi, benlik duygusu kazanması, akranlarıyla oynaması ve özgüven kazanması için bir ortam sağlar. Çocuklar, ebeveynlerinin yardımı olmadan görevleri yerine getirebileceklerini ve kararlar alabileceklerini öğrenirler.

Okula hazır olma durumu
Davranış yönetimi, okul öncesi öğrenmenin önemli bir parçasıdır. Okul öncesi dönemde çocuklar nasıl öğrenci olunacağını öğrenirler. Çocuklar sabrı, ellerini kaldırmayı ve sırayla almayı öğrenirler. Çocuklar ayrıca öğretmenin dikkatini nasıl paylaşacaklarını da öğrenirler.

Çocuklar ayrıca rutini, yönergeleri takip etmeyi ve beklemeyi öğrenirler. Kaliteli anaokulları, çocukların keşif, deney ve konuşma yoluyla yanıtları bulmasına yardımcı olur. Anaokuluna gitmek, çocukların ebeveynlerinden veya bakıcılarından ayrılmayı öğrenmelerine de yardımcı olur.

Çocuklarınıza Bağımsızlığı Nasıl Kazandırırsınız?
Dil ve Bilişsel Beceriler
Çocukların dil becerileri, “dil açısından zengin” bir ortamda beslenir. Sınıf ortamında öğretmenler, sanat, yemek zamanı ve diğer etkinlikler sırasında yeni kelimeler tanıtarak çocukların dil becerilerini güçlendirmelerine yardımcı olur. Öğretmenler, öğrencilere şarkı söyleyerek, kitaplar hakkında konuşarak ve yaratıcı oyunlarla dil öğrenme fırsatları vermek için düşündürücü sorularla öğrencilerin ilgisini çeker.

akademisyenler
Okul öncesi dönemde matematik ve okuryazarlık öncesi beceriler tanıtılır. Çocuklara sayılar ve harfler öğretilir, ancak o yaştaki çocuklara hitap edecek şekilde öğretilir. Çocuklar bir resimli kitabı takip ederken bir alfabe şarkısı söylerler veya kelimelerdeki farklı sesleri fark etmelerine yardımcı olan tekerlemeler ve ilahiler öğrenirler.

Öğretmenler çocuklara dinleme, anlama ve ifade edici dil becerilerini teşvik etmek için hikayeler okur. Eşleştirme oyunları, sıralama oyunları ve sayma oyunları çocukların sayıları ve dizileri anlamasını geliştirir. Bulmacaları bir araya getirmek, çocukları kalıpları fark etmeye ve problem çözme becerileri üzerinde çalışmaya teşvik eder.

Çocuklar en iyi şarkılar, hikaye zamanı ve yaratıcı oyunlar gibi ilginç buldukları etkinlikler yoluyla öğrenirler. Okul öncesi, akademik başarı elde etmekle ilgili değildir; çevresini keşfetmek ve sorgulamak isteyen çok yönlü bir çocuk yaratmakla ilgilidir.

Okul öncesi dönemde çocuklar, yetenekli ve bağımsız öğrenenler olarak kendilerine olan güvenini kazanacaklar.

Özgüven
Okul öncesi dönemde çocuklar aslında kendileri için bir şeyler yapabileceklerini öğrenirler. Çocuklar ellerini yıkamayı, tuvalete gitmeyi ve ayakkabılarını çıkarmayı bir yetişkin onlar için yapmadan öğrenecekler. Çocukların sınıf işleri olabilir ve sınıfta yardımcı olmaktan gurur duyabilirler. Yeni beceriler öğrenmek, güven oluşturmaya yardımcı olur.

Çocuğunuzun Kendine Güvenini Geliştirmesine Yardımcı Olun
Verywell'den Bir Söz
Kaliteli bir erken çocukluk eğitimi, çocuklara evde öğrenmedikleri bilişsel, davranışsal ve sosyal becerileri sağlar. Öğretmenler, dil becerileri, dinlediğini anlama, dikkat yönetimi becerileri ve öğrenmeye karşı olumlu bir tutum konusunda güçlü bir okul öncesi eğitim geçmişine sahip bir çocuğa öğretmeyi daha kolay bulur.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst