Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Okul Öncesi Çocugu İçin Deneylere İhtiyacım Var

Katılım
2 May 2006
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
okul öncesi çocugu için deneylere ihtiyacım vr yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
729
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
umarım bi faydası olur bunların sana kolay gelsin

HAVADA KİR YAKALAMA DENEYİ
Küçük boy plastik kase veya çay tabağı gerekir. Plastik tabakalara herkes işaret parmağını kullanarak biraz vazelin sürer. Tabaklar sınıfa, eve, pencereye ...vs. değişik yerlere konur. Birkaç gün sonra üzerine ne kadar toz yapıştığı gözlemlenir.

RÜZGAR VİNCİ
Malzemeler :
ince mukavva, oyun hamuru, ince bir çubuk veya çöp şiş, iki adet mandal, ip, iki kamış, düğmeler, bant.
1. bir çay bardağının ağzıyla mukavva üzerine daire şekli çizin. Ortasını bir kamış geçecek şekilde delip çıkartın. Dış kenardan merkeze doğru çizilmiş çizgileri keserek kanatları oluşturun.
2. kanatları hafifçe bükün, daireyi kamışa geçirin ve oyun hamurunu kullanarak yerinde durmasını sağlayın.
3. oyun hamurunu kullanarak, mandalların masanın kenarında dik durmasını sağlayın. mandalları hamura ters olarak yerleştirmelisiniz. Kamışı ince çubuğa geçirin ve çubuğun her iki ucunu da mandallarla kıstırın.
4. ipin bir ucunu kamışa bantlayın, öteki ucuna da bir düğme bağlayın. İpi masanın kenarından aşağıya sarkıtın.
5. kamışa doğru üfleyerek vinci çalıştırın. Vincinizin bir seferde ne kadar yük kaldırabileceğini görmek için düğme sayısını artırın.
NOT: havanın gücünü kullanarak nesneleri hareket ettirebilirsiniz.. bir zamanlar tahılları öğütüp un haline getirmek için yel değirmenleri kullanılırdı. Rüzgar, kanatları döndürerek değirmenin içindeki düzeneği çalıştırırdı. Şeklinde çocuklar için bilgi aktarımında bulunulabilir.

DİŞ TEMİZLİĞİ DENEYİ
İki adet beyaz lego, iki adet kapaklı cam kavanoz, diş fırçası, diş macunu, su yiyecek ve atıkları hazırlanır. Kavanozların yarısından fazlası su ile doldurur. İçine beyaz legolar konur birinci ka¬vanozdaki legonun bir hafta boyunca fırçalanır, ikinci kavanoza her gün bir miktar yiyecek konur. Kavanozlar her gün gözlemlenir
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
6
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
Asit ve baz


Gazın gücü

Deneyin amacı: sirke +kabartma tozu = karbondioksit +enerji olduğunu görme

Araç ve gereçler: Mantarlı bir şişe, kabartma tozu, sirke

Uygulama: Şişenin içine bir miktar kabartma tozu koyalım. Mantarı iyice ıslatalım(dikkat! Bu deneyi büyüklerle beraber yapalım) şişenin ağzını boş bir alana çevirelim. Şişenin içine biraz sirke koyalım. Mümkün olduğu kadar çabuk mantarı kapatalım. Mantarın fırlayışını seyredelim.

Deneyin sonucu: kabartma tozu kimyasal bir madde olan sodyum bikarbonattır. Sirkeyle karışınca karbondioksit meydana gelir. Bu da mantarı iter. Gazoz şişelerini sallayınca ne olur?
 
Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
35
Tepki Skoru
0
Puanları
0
HAVUÇ TEPESİNİ YEŞERTELİM
Tıplı soğan gibi havuç da yeni bir bitkinin büyümesi için gereken besini depolamıştır. Havuç tepesini su dolu bir tabağa koyun ve sıcak aydınlık bir yere yerleştirin.Ardından 2-3 hafta geçmesini bekleyin. ne görüyorsunuz? Tabak susuz kalmasın. Havuç tepesinden yapraklar çıkacaktr. Bu deney pişirilmemiş pancarlarla da yapılabilir. Turpla da..

BİR YANGIN SÖNDÜRÜCÜ YAPALIM

1 adet mum
ateş
cam şişe
5 çorba kaşığı sirke
kağıt parçası
1/2 çorba kaşığı karbonat

mumu yakın.Sonra içine sirkeyi koyun.Katlanmış kağıt parçasıyla şişeye karbonatı ekleyin. karışım köpürecektir. sıvıyı dışarı dökmemeye çalışarak şişeyi yanlamasınamumun üzerine tutun. aleve ne oluyor?( sönüyor)
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
757
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
umarım işine yarar..

Fen ve Doğa Etkinliğinde Basit Deneyler

buyrun sizlere birkaç tane fen ve doğa deneyi..

Deneyin Adı: Mıknatıs
Deney Araç-Gereçleri: Mıknatıs, Kağıt Parçaları, Tahta Parçaları, Ataç, Toplu İğne
Deneyin Yapılışı: Öğretmen deney araç gerecini masaya hazırlar ve bir şarkı ile çocukları masaya çeker. Yapacakları etkinliğin ne olduğunu söylemeden masadaki araç gereçlerin neler olduğunu, isimlerini ve ne işe yaradıklarını söylemelerini ister. Masadaki malzemelerle ne yapabileceklerini sorar ve onların araç-gereç üzerindeki fikirlerini söylemelerini sağlar. Daha sonra masa üzerindeki araçları ellemelerini ister. Sonra da kendisi masadaki araç gereçlerle ne yapacaklarını anlatır. Mıknatısın ne olduğunu, neden yapıldığını, ne işe yaradığını, neleri toplayıp neleri toplamadığını açık bir şekilde anlatır. Yaparak- yaşayarak öğrenme ilkesinden hareketle mıknatıs önce kağıt parçalarına tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamada bulunulur. Sonra mıknatıs masaya dökülen toplu iğnelere doğru tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamalarda bulunulur. Sonra da sırasıyla tahta parçaları ve ataçlar da bu işe katılır ve neler olduğu gözlenerek nedenleri üzerine konuşulur. Sonra da balık tutma oyununa geçilir. Öğretmen önceden hazırlamış olduğu balık modellerini masaya yayar. Balıkların ağız kısımları tel zımba ile zımbalanır. Böylece mıknatıs balıkları tutabilecektir. Mıknatıs da bir ipe bağlanır ve olta gibi kullanılarak balıklar tutulmaya çalışılır. Etkinlik böylece gerçekleştirilir.




Deneyin Adı:Buharlaşan Su Nereye Gitti?
Deney Araç-Gereçleri:Balon,Pet Şişe,Leğen,Kaynama derecesinde su,(aman dikkat edin ha bi sakatlık çıkmasın),soğuk su.
Deneyin Yapılışı:Deney için önce bir adet balon, bir adet küçük boy pet şişe, bir leğen ve kaynama derecesinde sıcak su gereklidir. Pet şişe içine soğuk su doldurulup balonla ağzı kapatılır ve leğenin içine yerleştirilir. Leğene kaynamış su doldurulur ve pet şişenin içinde durması sağlanır. Bir süre beklenir ve bekledikçe balonun şişenin içinde suyun buharlaşarak balonu şişirmesi gözlenir. Bu olayın nedenleri hakkında çocuklara sorular yöneltilir. Bu cevaplar doğrultusunda balonun neden ve nasıl şiştiği anlatılır.




DENEY: Sesin Yolu
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Sesin yayılışı hakkında bilgi edinme
ARAÇ VE GEREÇLER: 1 Litrelik pet şişe, Küçük bir mum, Bir parça naylon, Lastik bant
Öğretmen çocukların ilgilerini çekerek etrafında toplanmalarını sağlar. Gerekli malzemeleri önüne koyar. İlk olarak malzemelerin ne olduğunu gösterir ve isimlerini söyler. "Çocuklar, elimde arkası kesilmiş bir pet şişe, naylon ve lastik bant var. Sizce bunlarla ne yapılabilir?" diye sorularak tek tek çocukların fikirleri öğrenilir. Daha sonra öğretmen naylon parçasını pet şişenin arkasını örtecek şekilde kapatır ve lastik bandı takarak naylonun iyice gergin olmasını sağlar. Bu işlem tamamlandıktan sonra “bu haliyle şişe neye benzedi, bundan ne olabilir, acaba ses çıkarır mı?” gibi sorular yöneltilerek çocukların fikirleri öğrenilmeye çalışılır. Öğretmen şişenin arkasına vurarak çıkan sesi çocukların dinlemelerine ve aynı işlemi kendilerinin de yapmalarına rehberlik eder.
Daha sonra öğretmen, “evet çocuklar şişemizden çıkan sesi dinledik ama; daha burada mumumuz var, çakmağımız var. Sizce bunlarla ne yapabiliriz?” diye sorarak çocukların fikirlerini öğrenir.Son olarak öğretmen çakmakla mumu yakar. Şişeyi yaklaşık mumun 2-2,5 cm uzağında tutarak, diğer eliyle şişenin arkasına vurur. Muma ne olduğu gözlenir.Mumun neden söndüğü hakkında tartışılır.Şişenin içinde toplanan sesin, bizim şişeye kuvvetle vurmamız sonucunda yayılarak mumu söndürdüğü açıklanır. Aynı işlemi çocuklarında tekrar etmelerine rehberlik edilir.




Deneyin Adı:Makarnaları Solucana Çevirelim mi?

Bu deneyle çocukları hayrete düşürebilirsiniz.Solucan kılığına girmiş makarnalar su içinde dans ettikçe eminiz herkes şaşıracak...
Araç-Gereç:pişmiş çubuk makarna
-Derin bir kase
-1 bardak sirke
-1 bardak su
-Gıda boyası (isteğe bağlı)
-2 yemek kaşık kabartma tozu

Pişmiş makarnayı solucan büyüklüğünde olmak üzere küçük parçalara ayırın. Büyük bir kapta sirke ve suyu karıştırın. Daha sonra bu karışıma isteğinize bağlı olarak gıda boyası ekleyerek karıştırın. Yavaşça kabartma tozunu sonrada makarnaları ilave edin.

Makarnalar bir anda hayata dönüyorlar ! Sahte solucanlarınız ileri ve geri yüzüp su yüzeyine çıkacaklar.

Sirke ve kabartma tozu karışınca küçük gaz baloncukları oluştururlar.Bu baloncuklar solucanlara yapışarak onları yüzeye çıkarırlar.Sonra solucanlar dibe çöküp başka baloncukların kendilerine yapışmasını beklerler.




Deneyin Adı:Bir Artı Bir Her Zaman İki Etmez.
DEney Araç-Gereçleri:Bir sürahi,Ilık ve soğuk su, şeker
Deneyin Yapılışı:Bir sürahinin dışına bant yapıştırın. Bir bardak ılık suyu bu sürahinin içine boşaltın ve bulunduğu yeri işaretleyin. İkinci bardağı da ilave edip, suyun ulaştığı yeri yine işaretleyin. Şimdi sürahiyi boşaltın ve içini iyice kurulayın. Bu sefer 1 bardak su ve bir bardak şekeri sürahiye boşaltın, karıştırın ve biraz önce işaretlediğiniz yere ulaşıp ulaşmadığına bakın.
İki bardak su ile bir bardak su ve bir bardak şeker karışımının aynı seviyeye ulaşmadığını göreceksiniz.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
29
foruma yeni üye oldum bende bir anasınıfında stajerlik yapıyorum bu site gerçekten de çok işime yarıyor herkese tşkler deneyler de çok güzel hesini denemeye çalışcam :)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst