DAVRANIŞ YÖNETİMİNDE ÖĞRETMENE ÖNERİLER
1.Öğrenciyi kendi gerçeği içinde bir bütün olarak değerlendirin.
2.Öğrencinin kişisel sorunlarına duyarlılık gösterin.
3.Öğrencilerinizi önemseyin ve kendilerine saygı duymaları için onları destekleyin.
4.Davranış değişikliği sürecindesabır ve hoşgörü gösterin.
5.Öğrencilerin başarı düzeylerini değerlendirirken,bireysel farklılıklarının bilincinde olun.
6.Öğrencilerinizin yardım beklentilerine olumlu yaklaşın.
7.Olumsuz davranışın belirtilerinden çok,nedenleri üzerinde yoğunlaşın.
8.Davranış değişikliği yaratmak için tehdit,şantaj, fiziksel ceza gibi yollara başvurmayın.
9.Öğrencilerinize neyi yapmamalarından çok,neleri neden yapmaları gerektiğini açıklayın.
10.Öğrencilerinizin kişiliğini değil,yanlış davranışını eleştirin.
11.Sorun oluşmadan gerekli önlemi alın.
12.Olumlu davranışları ödüllendirin.
13.Öğrencilerinizin sorumluluk almaları ve başarılı olmaları için gerekli fırsatı yaratın.
14.İstenmeyen davranışlar ortaya çıktığında,esnek,bağışlayıcı ve tutarlı davranmayı sürdürün.
15.Öğrencilerinize dönük beklentilerinizi ve amaçlarınızı gerçekçi ölçülerde belirleyin.
16.İstendik davranışlar için anlamlı ve geçerli nedenler gösterin.
17.Asla 'ben sana demiştim ki!' demeyin.
18.Öğrencilerinizin ,size yönelik eleştiri ve beklentilerineduyarlı gösterin.
19.Öğrencilerinizin olumlu yönlerini öne çıkararak ,onları daha önemli işler için güdüleyin.
20.Öğrencilerinizle ders dışı zamanlarda da birlikte olmak için fırsatlar yaratın.
21.Öğrencileriniz arasında ayırım yapmayın ve çalışkan -tembel ; diye kategorize etmeyin.
22.Anlaşılır ,duru ; ve akıcı bir dil kullanın ve ses tonunuzu anlattığınız konuya göre ayarlayın.
23.SİZ HAYATI SEVİN Kİ ÖĞRENCİLERİNİZE MUTLU OLMAYI VE HAYATI SEVMEYİ ÖĞRETEBİLİN.
Kaynakrof.Dr.Ayhan AYDIN ; sınıf yönetimi2005..
1.Öğrenciyi kendi gerçeği içinde bir bütün olarak değerlendirin.
2.Öğrencinin kişisel sorunlarına duyarlılık gösterin.
3.Öğrencilerinizi önemseyin ve kendilerine saygı duymaları için onları destekleyin.
4.Davranış değişikliği sürecindesabır ve hoşgörü gösterin.
5.Öğrencilerin başarı düzeylerini değerlendirirken,bireysel farklılıklarının bilincinde olun.
6.Öğrencilerinizin yardım beklentilerine olumlu yaklaşın.
7.Olumsuz davranışın belirtilerinden çok,nedenleri üzerinde yoğunlaşın.
8.Davranış değişikliği yaratmak için tehdit,şantaj, fiziksel ceza gibi yollara başvurmayın.
9.Öğrencilerinize neyi yapmamalarından çok,neleri neden yapmaları gerektiğini açıklayın.
10.Öğrencilerinizin kişiliğini değil,yanlış davranışını eleştirin.
11.Sorun oluşmadan gerekli önlemi alın.
12.Olumlu davranışları ödüllendirin.
13.Öğrencilerinizin sorumluluk almaları ve başarılı olmaları için gerekli fırsatı yaratın.
14.İstenmeyen davranışlar ortaya çıktığında,esnek,bağışlayıcı ve tutarlı davranmayı sürdürün.
15.Öğrencilerinize dönük beklentilerinizi ve amaçlarınızı gerçekçi ölçülerde belirleyin.
16.İstendik davranışlar için anlamlı ve geçerli nedenler gösterin.
17.Asla 'ben sana demiştim ki!' demeyin.
18.Öğrencilerinizin ,size yönelik eleştiri ve beklentilerineduyarlı gösterin.
19.Öğrencilerinizin olumlu yönlerini öne çıkararak ,onları daha önemli işler için güdüleyin.
20.Öğrencilerinizle ders dışı zamanlarda da birlikte olmak için fırsatlar yaratın.
21.Öğrencileriniz arasında ayırım yapmayın ve çalışkan -tembel ; diye kategorize etmeyin.
22.Anlaşılır ,duru ; ve akıcı bir dil kullanın ve ses tonunuzu anlattığınız konuya göre ayarlayın.
23.SİZ HAYATI SEVİN Kİ ÖĞRENCİLERİNİZE MUTLU OLMAYI VE HAYATI SEVMEYİ ÖĞRETEBİLİN.
Kaynakrof.Dr.Ayhan AYDIN ; sınıf yönetimi2005..