- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Öğrendik, Yapbozu Tamamladık (Kış Mevsimi)
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili
ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek
durumu karşılaştırır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Fon kartonu, dört parçaya ayrılmış kardan
adam görseli, pamuk, kış mevsimini temsil eden malzemeler
(bot, kazak, kaban, kış sebze ve meyveleri)
SÖZCÜKLER: Yapboz, kış mevsimi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kış mevsimi ile ilgili geçici bir öğrenme merkezi oluşturulur
(kazak, kaban, bot, kar, büyüteç, kar tanelerinin şekillerini gösteren görseller, kış meyveleri sebzeleri veya oyuncakları).
• Çocukların incelemelerine, soru sormalarına, örnek vermelerine fırsat tanınır.
• Çocuklar yarım daire şeklinde otururlar ve kış mevsimi hakkında sohbet edilir.
• Bir kardan adam resmi dörde bölünerek yapboz oluşturulur.
• Çocuklardan karışık parçalara bakarak yapboz tamamlandığında hangi resmin çıkacağına dair tahminlerde bulunmaları
istenir.
• Dört adet soru sorulacağı her sorudan sonra da bir parçanın
yerleştirilerek yapbozun tamamlanacağı söylenir.
• “Kışın hava nasıl olur? Dışarıda ne gibi değişiklikler vardır?
Bana bir kış meyvesi ya da sebzesi söyler misiniz? Kış mevsiminde kıyafetlerimizin özellikleri nelerdir? Kışın hangi oyunlar
oynanır?” vb.
• Her çocuğun cevap vermesine fırsat tanınarak yapboz tamamlanır ve tahminleri ile sonuçları hakkında sohbet edilir.
• Yapboz tamamlandığında ortaya çıkmış olan kardan adam
resmi fon kartonuna yapıştırılır ve pamuklar ile tamamlanır. Bütün çocukların pamuk yuvarlayarak kardan adama yapıştırmalarına olanak sağlanır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün sınıfta oluşturduğumuz kış mevsimi öğrenme merkezinde neler vardı?
• Yapbozu birlikte tamamlamak size ne hissettirdi?
• Kış mevsiminde çevrende ne gibi değişiklikler meydana geliyor?
• En sevdiğiniz kış meyvesi hangisidir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan parça-bütün
kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden hava uygun olduğu takdirde çocuklarıyla birlikte
kartopu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, kış mevsimi ve kar
taneleri ile ilgili bildiği farklı bilgi ve deneyimlerini aktarması için
fırsat verilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Yapbozun parçalarının tüm çocukların verecekleri cevaplar ile
tamamlanacağı belirtilerek iş birliği değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Bir gün önceden dört parçalı kardan adam yapbozu ve geçici
kış mevsimi merkezi materyalleri hazırlanmalıdır.
• Yapboz tamamlanırken tüm çocukların cevap vermesine fırsat
verilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili
ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek
durumu karşılaştırır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Fon kartonu, dört parçaya ayrılmış kardan
adam görseli, pamuk, kış mevsimini temsil eden malzemeler
(bot, kazak, kaban, kış sebze ve meyveleri)
SÖZCÜKLER: Yapboz, kış mevsimi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kış mevsimi ile ilgili geçici bir öğrenme merkezi oluşturulur
(kazak, kaban, bot, kar, büyüteç, kar tanelerinin şekillerini gösteren görseller, kış meyveleri sebzeleri veya oyuncakları).
• Çocukların incelemelerine, soru sormalarına, örnek vermelerine fırsat tanınır.
• Çocuklar yarım daire şeklinde otururlar ve kış mevsimi hakkında sohbet edilir.
• Bir kardan adam resmi dörde bölünerek yapboz oluşturulur.
• Çocuklardan karışık parçalara bakarak yapboz tamamlandığında hangi resmin çıkacağına dair tahminlerde bulunmaları
istenir.
• Dört adet soru sorulacağı her sorudan sonra da bir parçanın
yerleştirilerek yapbozun tamamlanacağı söylenir.
• “Kışın hava nasıl olur? Dışarıda ne gibi değişiklikler vardır?
Bana bir kış meyvesi ya da sebzesi söyler misiniz? Kış mevsiminde kıyafetlerimizin özellikleri nelerdir? Kışın hangi oyunlar
oynanır?” vb.
• Her çocuğun cevap vermesine fırsat tanınarak yapboz tamamlanır ve tahminleri ile sonuçları hakkında sohbet edilir.
• Yapboz tamamlandığında ortaya çıkmış olan kardan adam
resmi fon kartonuna yapıştırılır ve pamuklar ile tamamlanır. Bütün çocukların pamuk yuvarlayarak kardan adama yapıştırmalarına olanak sağlanır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün sınıfta oluşturduğumuz kış mevsimi öğrenme merkezinde neler vardı?
• Yapbozu birlikte tamamlamak size ne hissettirdi?
• Kış mevsiminde çevrende ne gibi değişiklikler meydana geliyor?
• En sevdiğiniz kış meyvesi hangisidir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan parça-bütün
kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden hava uygun olduğu takdirde çocuklarıyla birlikte
kartopu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, kış mevsimi ve kar
taneleri ile ilgili bildiği farklı bilgi ve deneyimlerini aktarması için
fırsat verilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Yapbozun parçalarının tüm çocukların verecekleri cevaplar ile
tamamlanacağı belirtilerek iş birliği değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Bir gün önceden dört parçalı kardan adam yapbozu ve geçici
kış mevsimi merkezi materyalleri hazırlanmalıdır.
• Yapboz tamamlanırken tüm çocukların cevap vermesine fırsat
verilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."