Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

ödev: arjantinde okul öncesi eğitim

Katılım
19 Ağu 2012
Mesajlar
21
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
32
arkadaslar sunumumuz var ve biizm gruba arjantinde okul öncesi eğitimm verildi. bana yardım edebilecek olan var mı? teşekkürler
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
2,858
Tepki Skoru
0
Puanları
36
Yaş
36
hocam unesconun hazırladığı bir metin buldum sizin için ve çevirttim alt mesaja aynen geçiriyorum.isterseniz orjinal ingilizce metni de mevcut
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
2,858
Tepki Skoru
0
Puanları
36
Yaş
36
Ülke profili için hazırlanan
Tüm Küresel İzleme Raporu 2007 Eğitim
Güçlü Vakıflar: Erken Çocukluk Bakım ve Eğitim
Arjantin
Erken Çocukluk Bakımı ve Eğitimi (EKKE) programları
Derleyen:
Eğitim UNESCO Uluslararası Bürosu (IBE) Cenevre (İsviçre)
2006
Bu profil tüm Küresel İzleme Raporu arka plan bilgileri 2007 Raporu hazırlanmasında yardımcı olarak için Eğitim tarafından yaptırılmıştır. Bu ekip tarafından düzenlendi değil. Profilleri serisi dahil Bilgi IBE tarafından derlenmiştir. Bazı durumlarda veri Eğitim ve dünya çapında UNICEF ofisleri Bakanlıkları yardımcı desteği sayesinde revize ve / veya genişletilmiştir. Mevcut belgede ifade edilen görüşler ve görüşler EFA Küresel İzleme Raporu veya UNESCO bu şart değildir. Profil şu şekilde sayabiliriz: "Ülke Profili 2007 EFA Küresel İzleme Raporu, Güçlü vakıflar için hazırlanmıştır: erken çocukluk bakımı ve eğitimi". Ayrıntılı bilgi için lütfen iletişime geçiniz: efareport@unesco.org
ARJANTİN
Erken Çocukluk Bakımı ve Eğitimi (EKKE) programları
A. GENEL BİLGİLER, İSTATİSTİK VE GÖSTERGELERİ
Zorunlu eğitim başlangıç ​​yaşı (varsa):
İstatistik UNESCO Enstitüsü'ne göre, eğitim süresi beş ila 14 (okul öncesi eğitimin son yıl dahil) yaş arası çocuklar için zorunludur.
1. ISCED 0 PROGRAMLARI (GENELLİKLE, OKUL ÖNCESİ EĞİTİM)
(Eğitim ISCED = Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması)
ISCED 0 programlarına Ulusal tanımı:
Erken eğitim
1.2. ISCED 0 programları tarafından kapsanan Normatif yaş grubunda (ler):
Çağlar 04:57
1.3. Istatistik ve göstergeler (varsa en son veri eklemeyi unutmayın): 0 programlar ISCED
1.3.1. Kayıt:
Yüzdesi
Yıl
Brüt okullaşma oranı
61.0 (F = 61.3)
2004
Net okullaşma oranı
60.8 (F = 61.2)
2004
Önceki Okulöncesi deneyimi ile ilköğretim giren çocukların yüzdesi
91.9
2004
Kaynak: Eğitim Kalite Bilgi ve Değerlendirme (DINIECE) için Ulusal Hizmet. 2004 Yıllık Anketi. Nüfus projeksiyonları CELADE.
1.3.2. Yaş grubuna göre okullaşma oranı (ayrıca uygulanabilir ilköğretimin ilk yıl dahil yüzdesi):
Yaş az 3 yıl
Yaş 3
Yaş 4
Yaş 5
Yaş 6
Yaş 7
Erken
28.8
57.3
96.5
0.2
Birincil
1.3
99.8
99.8
Kaynak: Eğitim Kalite Bilgi ve Değerlendirme (DINIECE) için Ulusal Hizmet. 2004 Yıllık Anketi. Nüfus projeksiyonları CELADE.
1.3.3. Öğretmenler (2004):
Toplam öğretmen sayısı
Ü kadın (%)
Eğitimli öğretmenlerin yüzdesi (tümü)
Eğitimli öğretmenlerin yüzdesi (erkek)
Eğitimli öğretmenlerin yüzdesi (kadın)
95,221
95.5
97.8
...
...
Kaynak: Eğitim Kalite Bilgi ve Değerlendirme (DINIECE) için Ulusal Hizmet. 2004 Öğretmen Sayımı (geçici veri).
(...) Veri mevcut değil.
1.3.4. Finansman:
Yüzdesi
Kişi başına düşen Gayri Safi Milli Hasılanın yüzdesi olarak öğrenci başına Kamu cari harcama
9.44 (2004)
Kaynak: UNESCO İstatistik Enstitüsü.
2004 yılında öğrenci başına harcama kişi başına düşen gayri safi yurtiçi hasıla% 11.2 idi.
N.B.: revizyona Geçici verilere bağlıdır. Harcama ve böylece okullaşma, okul öncesi ve genel birincil / temel eğitim düzeyleri kapsamaktadır. Bu rakamlar il ilçelere göre sunulan bütçe bilgilere dayanarak ve eğitim bu seviyeler için Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı tarafından transfer toplamları içerir.
Kaynak: ilçe milli eğitim yetkilileri, DINIECE / SE / MECyT, Bütçe Müdürlüğü ile Muhasebe ve Finans / SsCA / MECyT Müdürlüğü tarafından verilen bütçe bilgileri temelinde Eğitim CGECSE / SsCA / Bakanlığı, Bilim ve Teknoloji (MECyT), UFI / SsCA / MECyT ve INDEC, Ekonomi ve Üretim Bakanlığı.
1.3.5. Finansman Ana kaynak (lar):
Gösterge
Değer
Gayri safi yurtiçi hasılanın bir yüzdesi olarak eğitim Konsolide kamu harcamaları (1). 2004
% 3.8 '
Gayri safi yurtiçi hasılanın bir yüzdesi olarak eğitim Tahmini özel harcamalar. 2003 (2)
1.1%
Revizyona Geçici verilere bağlıdır. Konsolide kamu harcamaları hükümetin her kademesinde tarafından yapılan harcamaları içerir.
En son özel harcamaların tahmini 2003 yılı içindir.
Kaynak: CGECSE / SsCA / MECyT ilçe eğitim otoriteleri tarafından verilen bütçe bilgiler temelinde, DINIECE / SE / MECyT, Muhasebe ve Finans / SsCA / MECyT, UFI / SsCA / MECyT ve kendi tahminlerinin Bütçe ve Müdürlüğü'nde.
NB: istenen fon dağılımı (hükümet, sivil toplum örgütleri ve aileler) sağlamak için yeterli bilgi yok. Tarafından harcamalara ilişkin veriler vardır
Arjantin Devlet ve özel eğitim harcamaları için tahminler. Bu finansman kaynağı (öz kaynak ve dış) ile Eğitim, Bilim ve Teknoloji harcamaları Bakanlığı yıkmak mümkündür, ama bu il düzeyinde çoğaltılmış edilemez.
Arjantin Devlet katkısı ile ilgili olarak, yakın zamanda geçirilen Eğitim Finansmanı sayılı Kanunun 26075 2010 gayri safi yurtiçi hasıla% 6 kademeli olarak artacağı için eğitim, bilim ve teknoloji harcamaları için sağlar.
Yıl
CEE (3) olarak GSYİH'nin%
2006
4.7
2007
5.0
2008
5.3
2009
5.6
2010
6
CEE eğitim, bilim ve teknoloji = Konsolide harcamaları.
GSYİH = gayri safi yurtiçi hasıla.
Eğitim, bilim ve yukarıda belirtilen kanunla sağlanan teknoloji artan yatırım (3.2) aşağıda açıklanan hedeflere ulaşmak için bir öncelik esasına göre tahsis edilecektir.
2. DİĞER EKKE PROGRAMLARI
(Genellikle ISCED 0 programlarına önceki)
2.1. Diğer EKKE programların Ulusal tanımı:
Arjantin Cumhuriyeti Okul öncesi eğitim genişletilmiş ve yani iki bileşenli düzeyleri, kreş ve anaokulu okuyan öğrencilerin sayısını artırmak için ulusal eğitim sistemi içinde 24 ilçe çabaları büyük ölçüde sayesinde geliştirmiştir.
Erken eğitim aşamasında doğumdan altı çocukları kapsamaktadır. Bu eğitim sisteminin ilk aşamasıdır ve bu şekilde bireylerin kişisel gelişiminde önemli bir ve benzersiz bir deneyim temsil eder. Bazı durumlarda daha sonraki yaşamında öğrenme ve okul tamamlama umutları üzerinde kritik bir etkiye sahiptir.
Özel Mansiyon doğumdan itibaren "Primeros años" ("Early Years") Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, çocukların yetiştirilmesinde ailelere yardımcı olmak ve sürdürmek için olduğu amacı tarafından desteklenen Ulusal Bebek Gelişimi Programı yapılmalıdır 4 ve ulusal erken çocukluk hakları bilincinin ve (ayrıca 3.6) küçük çocukların düzgün gelişimi sağlamak için kapsamlı bir yaklaşım ihtiyacı oluşturmak için.
2.2. Diğer EKKE programları tarafından kapsanan Normatif yaş grubunda (ler):
Erken eğitim düzeyi 45 gün ila beş yıl, kapsayıcı arasındaki çocuklar için hizmet vermektedir. Beş yaşındakiler için zorunludur. Iki yıl 45 gün yaş arası çocuklar için erken eğitim (kreş), ilk döngüsü (ayrıca 3.6) 24 eğitim ilçelerde en az gelişmiş olduğunu.
2.3. Diğer EKKE programları kapsadığı çocuk sayısı tahmini:
İkinci döngüde (yaşları 3 ila beş), başlangıç ​​seviyesi 2004 resmi verilerine göre, yaklaşık 1.400.000 çocuklara hitap etmektedir.
EKKE PROGRAMLARI (ISCED 0 DAHİL) İLGİLİ B. ÖN BİLGİ
3.1. EKKE ilgili Mevzuat:
Federal Eğitim Yasası (1993).
Çekirdek Öğrenme Öncelikler (NAP).
Bütçe Kanun No 26075 (2005, EK I).
3.2. Resmi vücut / denetim veya koordinasyondan sorumlu organları:
(Şimdi City Özerk Hükümeti "eğitim sisteminin hükümet ve yönetim ulusal yürütme, il yöneticileri ve Buenos Aires Şehir Belediyesi eşzamanlı, ortak sorumluluk": Bu Federal Eğitim Yasası Madde 52 Buenos Aires).
Ilçe milli eğitim yetkilileri, yetkinlik kendi alanında eğitim sisteminin periyodik değerlendirmeler yapan ulusal bunu (yerel topluluk bağlamında) uymasını sağlamak içerir kendi bölgesinde eğitim sistemi, planlama, organize etmek ve yönetmek sorumludur eğitim politikası ve politika ve girişimlere Kültür ve Eğitim ve kaliteli eğitim teşvik için Federal Konsey tarafından kabul.
Aralık 2005 tarihinde onaylanan Eğitim Finansmanı Yasası, eğitim, bilim ve teknoloji yatırımları (hedef 2010 yılına kadar GSYİH'nın% 6'sı) kademeli artış aşağıda belirtilen amaçlara öncelik esasına göre tahsis edileceği öngörülüyor.
Erken eğitim içine tüm beş yaşındaki çocuk getir ve sürekli toplumun en dezavantajlı kesimlerinin öncelik vererek, üç ve dört yaşındaki çocukların kapsama alanını genişletmek.
Bütün çocuklar ve gençler için 10 yıllık zorunlu eğitimin en az olun. Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar ve gençler dahil edildiğinden emin olun. Temel eğitim öğrencilerin en az yüzde otuz (% 30) society.1 en dezavantajlı kesimlerinin öncelik vererek, bir tam veya genişletilmiş günlük sunan okullara erişimi olduğundan emin olun
Polimodal / orta katılarak seviye veya onların eğitimlerini tamamlamak böylece eğitim sisteminin içine bu düzeyde öğrenim hakkı yaşı olan genç Kaydı iptal edilen kişilerin yeniden entegrasyonu evrenselleştirilmesi yönünde ilerleme.
Ülke genelinde okuma yazma bilmeyenlerin ortadan kaldırılması ve sistemin her düzeyinde gençler ve yetişkinler tarafından alınan eğitimi geliştirmek.
Çekirdek öğrenme öncelikler, erken temel / birincil ve polimodal / orta öğretim düzeyinde tüm öğrenciler tarafından içselleştirilmiş olmasının sağlanması, her düzeyde ve tüm kategorilerde ülkenin eğitim sisteminin kalitesinin artırılması amacıyla öğretim yöntemleri değiştirin.
1 Bir diğer amacımız kaliteli eğitim sağlanmasıdır. Fırsat herkes için eşit olması durumunda, öğrencilerin en az% 30 tam veya genişletilmiş gün okula erişimi olması gerekir. Bu sınıfların daha fazla saat ile mahsup edilecek arka eşitsizlikler için gereklidir.
Eğitim kurumlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımını yaygınlaştırmak ve ikinci dil öğretimi genişletmek.
Üretim ve istihdam ihtiyaçlarına ve onları sokmak onları modernize ederek teknik eğitim ve mesleki eğitim geliştirin. Okul ve mesleki eğitim merkezleri için altyapı ve ekipman yatırımı artırın.
Çalışma geliştirmek ve eğitim sisteminin her seviyesinde öğretmenlerin koşulları öderler. Öğretmenlik mesleğinin hiyerarşik bir kariyer yapısı oluşturulması. Güçlendirilmesi ve başlangıç ​​ve ileri öğretmen eğitimi kalitesini artırmak.
Daha iyi ve daha demokratik, yenilikçi ve ilgili ülkenin üniversite sistemi tarafından sağlanan eğitim olun.
Bir bilimsel ve teknolojik araştırma hiyerarşi kurmak ve ülkenin bilim ve teknoloji sistemi için belirlenen hedeflere karşılandığından emin olun.
3.3. Hükmü (örneğin belediyeler, yerel yönetimler) ve sağlayıcıları ana tip (vb, toplum tabanlı, karışık, örneğin kamu, özel) yer alan diğer kişiler:
Erken eğitim illere göre ve Buenos Aires, bazıları kamu sektörü ve özel başkaları tarafından doğrudan çalıştırabilirsiniz Belediyesi Özerk Hükümeti tarafından işletilen işyerlerinde sağlanmaktadır.
Özel kategori sendikaları ve işyerleri tarafından kurulan kurum ve aynı zamanda öğretmen maaşları için Devlet bursu alan olduğunu karışık dayanılarak uygulanan bu içerir.
3.4. (Öğretmenler, asistanlar, diğer personel) görevli personelin Türü:
EKKE programların okulöncesi öğretmenlerin sorumluluğu, Anlaşmanın Kültür ve Eğitim Federal Konsey A-14 hükümlerine uygun olarak erken eğitim düzeyi için öğretmen yetiştiren kurumlar tarafından verilecek bir başlık vardır. Onlar da psikolojik ve kültürel gelişme ve erken eğitim kurumlarının özellikleri konusunda uzmanlaşmış beden eğitimi, sanat ve dil öğretmenleri çizebilirsiniz.
Her eğitim ilçesinde, eğitim kurumlarında çalışmak isteyen herkes, ilgili ilçe tarafından tanınan mesleki yeterlilik sahip olmalıdır.
3.5. Personelin Tip Eğitimi (gereklilikler):
Erken eğitim öğretmenleri öğretmen okullarının (üniversite dışı yükseköğretim) veya üniversitelerde öğretebilirsiniz.
Yukarıda bahsedilen Anlaşmanın A-14 hükümlerine uygun olarak, öğretmen eğitimi aşağıdaki alanları kapsayacaktır:
Genel: Tüm öğretmen eğitimi için ortak.
Uzmanlık: öğrencilerin psikolojik ve kültürel gelişim özellikleri ve bu düzeyde kurumların özelliklerine ilişkilendirilmesi.
Yönetmen: ilgili alanda (özel konuların öğretmenleri) özgü bilgi edinimine düzeyinde veya merkezleme karşılık gelen tüm disiplin içeriği kapsar.
3.6. Yeni ulusal politikalar ve reformlar:
Eğitim Finansmanı Yasası, No 26075 (EK I)
Erken Eğitim Hizmeti
Çekirdek Eğitim Öncelikleri
"Early Years" Ulusal Bebek Gelişimi Programı
Erken Eğitim Hizmeti. Eğitim Sekreterliği. Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı Müfredat Yönetimi ve Öğretmen Eğitimi Bölümü
Amaç bu politikaların merkezinde erken eğitim düzeyi yerleştirerek, erken çocukluk eğitim politikalarının belirlenmesi amacıyla bir tartışma ve diyalog için fırsatlar sağlamak için federal bir odak noktası oluşturmak için.
Erken eğitim seviyesi üç, dört ve beş yaşları arasındaki çocuklara hitap iki yıl 45 gün arası çocuklar için caters kreş sahne, ve anaokulu aşamasında oluşmaktadır, eğitim (1993 yılından bu yana beş yaşındakiler için zorunlu olmuştur Federal Eğitim Yasası).
Amacı kırsal ve kentsel bağlamlarda hem eğitim kapsayıcılık öncelik vermek kapsamlı bir çalışma planlarının hazırlanması için bir kılavuz olarak siyasi gündemin merkezine Finansman Yasası'nın yer kararlar koymaktır.
Önerilen stratejik önlemler şunlardır:
Beş yaşındakiler, üç ve dört yaşındaki çocuklar için kapsama kademeli genişleme ve eğitim sağlanması daha da geliştirilmesi için kaliteli eğitim hizmetlerine evrensel sağlanması için koşulları yaratmak için ulusal devlet ve eğitim ilçe düzeyinde politikalar tanıtmak kreş aşamasında;
erken çocukluk üzerine mevcut ulusal ve il halk politikalarını koordine etmek. Bu hükümet ve sivil toplum kuruluşları arasında koordinasyon tutarlı ve kapsamlı bir şekilde erken çocukluk politikalarının oluşturulmasında yakınlaşma alanları tespit etmek gerekir;
niceliksel bir doğa sorunları değil, aynı zamanda farklı sistemler yoluyla sunulan eğitimin kalitesi açısından kalır muazzam eşitsizlikler ile başa çıkmak için bir ihtiyaç değil sadece göz önüne alınarak erken çocukluk bakımı programlarının kalitesini artırmak için;
Okulöncesi düzeyi için kurumsal ve müfredat politikası açısından bir fikir birliği oluşturmak için. Bu soruşturma çerçevesinde geliştirmek ve eğitim eylem stratejilerini belirlemek için farklı önlemler gerektirecektir;
tüm eğitim ilçelerde il milli eğitim sisteminin yapısı içinde bir erken eğitim departmanı ve özel bir teknik ekip oluşturmak için teşvik etmek;
iyi öğretme ve öğrenme araçları çocuklar ve öğretmenler için kullanılabilir olduğundan emin olmak için (ekipman ve öğretim kaynakları) gerekli tesisleri planlama işbirliği;
Kentsel ve kırsal alanlarda altı allak hizmetleri ile ilgili sayısal bilgiler derlemek devam etmek;
temel eğitim (ATB) kurum ve bebek arasındaki koordinasyonu teşvik etmek Eğitim Eşitliği Kapsamlı Programı (PIIE) ile güçlerini birleştirmesi
Çevredeki bölümleri ve fidanlık. Amaç iki düzeyde de öğretmenlerin mesleki gelişimi ve kitap ve oyuncak kütüphaneleri, bilgisayar ve çocukların kültürel zenginlik için başka fırsatlar kullanımını optimize etmek için ortak projeler geliştirmek için;
öğretmenler ve ülkenin eğitim ilçelerde yönetim ekipleri için çeşitli eğitim önlemleri ile öğretmenlerin mesleki gelişimlerini artırmak için;
eğitim bölgeleri kapsamı genişleyen ve kırsal alanlarda öğretim uygulamaları iyileştirmeye yönelik karar verme sürecine daha fazla destek vermek için;
öğretim uygulamaları geliştirmek, kurumsal müfredat ve eğitim tedbirleri tasarlamak için eğitim bölgeleri ile çeşitli ortak girişimler yoluyla daha Çekirdek Öğrenme Öncelikler (NAP) politikaları uygulamak için;
politik, eğitim, sosyal ve kültürel konular ile ilgili federal uzlaşıyı kurumları desteklemek için il erken eğitim departmanları ile birlikte çalışmak;
illerde erken eğitim departmanları arasındaki bağların güçlendirilmesi ve böylece onların illerde Programı uygulamak ve uygulanmasında, yetişkin eğitimi bölümleri ve Okuryazarlığı Planı ile birlikte, merkezi bir rol oynayabilir "Early Years" Ulusal Bebek Gelişimi Programı.
Çekirdek öğrenme öncelikleri (NAP): herkes için bir fırsat. Federal Konsey anlaşması Amacı
Öğrenme Öncelikleri Belirlemek Amacıyla Federal Anlaşma ağrılı krizler son zamanlarda Arjantin toplumunun yaşadığı beri durumları eğitim bölgeleri içinde bile farklı iller arasındaki büyük farklılıklar olduğunu verilen ülkemiz eğitim sisteminde eşitsizlik ve parçalanma ile ilgili endişeler bir yanıt oldu. Etkinlik 27 Nisan 2004 tarihinde, Kültür ve Eğitim Federal Konsey (CFCyE) oybirliğiyle "ulusal eğitim sisteminin bir birlik temeli vermek politikalar uygulamak ve tüm sağlamak amacıyla Karar No: 214/04 onaylanmış, bu adrese oldu sakinleri "ne olursa olsun, sosyal ve coğrafi konumu eşdeğer bilgi elde.
Bu çözünürlük tanımlanan çekirdek öğrenme öncelikleri onayladı ve tüm çocuklar gibi öğrenmeye erişim vermek için gerekli her türlü tedbiri almak için bir taahhüdü temsil ediyor. Bütün illerde ve uzlaşma önce Buenos Aires Şehir içeren istişare birkaç tur gerekli Çekirdek Eğitim Öncelikleri belirleme süreci ulaşılabileceğini, başlangıç ​​noktası için sunuldu Eğitim Bakanlığının teknik ekipleri, tarafından hazırlanan bir danışma belgesi olmak teknik ekipleri ve tüm eğitim ilçelerde de katkı yapmak ve kendi müfredat tasarımları ile uyumlu olmasını sağlamak böylece yönetimi ve öğretim elemanları temsilcileri tarafından dikkate alınacaktır.
Bu kabul ve saygı her eğitim bölgesinde kararlar ve anaokulu ve kreş bölümlerde durumların çeşitliliği ve çocukluk kendini ifade edebilir hangi değişen yolları dikkate alarak demektir. Bu hesapta kültürel ve sosyal çerçevelerin heterojenliği ve bu öğretmenlik mesleği için oluşturduğunuz yeni talepleri almak için gerekli olan bir monolitik bir yaklaşım için hiçbir yer yoktur.
Bu ortak bir dizi tedbir eğitim sisteminde tüm aktörler tarafından alınmadığı takdirde okulların pratik çalışmaları geliştirmek için anlaşmalar etkili olamayacağı bilinmektedir. Buna göre, umut olduğunu zaman NAP olarak bilinen öğrenme içeriği (Çekirdek
) Öncelikler Öğrenme tanıtıldı, bu hem okul ve toplum tarafından burada yapılmıştır dinç ve verimli çabaları sonucunda bu ilde anaokulları ve öğretmenler için zaten mevcut "toolbox" geliştiren bir katkı olarak kabul edilecektir.
Bu Çekirdek Eğitim Öncelikleri ülkenin tüm anaokulları için ortak bir temel eğitim platformu sağlayarak, erken eğitim düzeyi için vazgeçilmez karar edildiğini bu bakış açısı değil. Bu kararı tek başına MHP öğretti olacağı anlamına gelmediğini vurgulamak önemlidir, ne de çocukların öğrenme NAP ile sınırlı olacaktır. Amaç hakları ve tüm çocuklar ve bilgi toplumuna tam entegrasyonu için gerekli görülen elde böylece fırsat eşitliği sağlamaktır.
Özetle, bu müfredat stratejinin amacı haksızlıkları geriye yuvarlanmayı ve tam bir sosyal entegrasyon başarılmasında yardım etmek için öğretmenler, aileler ve ulusal güçlerini birleştirerek topluluklar, ulusal devlet ve eyalet hükümetleri karşılaştığı zorlukları ve sorumlulukları kadar alarak birleşik eylemi sağlamaktır eğitimin oynayabileceği rolün değerini tanıyarak.
Erken eğitim düzeyi için Çekirdek Öğrenme Öncelikleri ile ilgili olarak, "sınıf notebooklar" üretilen ve kısa sürede ülkenin anaokullarında bütün olacaktır. Bu durumlar ve çeşitli yaklaşımlar, NAP yorumlanması konusunda öğretmenleri ile diyalog başlatmak olmak amacı ile ilgili ileri ayrık öğretim rehberlik ayarlayın.
Bu tanıdık konu yaklaşıyor ve aile ve toplum geçmişlerini yeniden keşfedilmesini teşvik, çocuklar için çok önemli olan bu gündelik nesnelerin geçmiş sosyal ve kültürel önemi hakkında sorular yükselterek olası yolları öneren "Oyun ve Oyuncaklar" ile birinci sınıf dizüstü fiyatları,.
Bu okuma ve yazma, iletişim ve sağlanan farklı metinleri herkes tarafından tahsis edilebilir, böylece hikayeler anlatmak için bir davettir bölümünde "Sınıf Kütüphaneler ve Storytelling" içerir. Bölümde ayrıca okuyucuların bir topluluk inşa etmeyi hedefliyor ve organize sınıf kütüphanelerine alternatif yollar önerir. Kitap türleri ve biçimleri hakkında bilgi olanakları bir dizi açılması, bu amaçla dahildir.
Birinci sınıf dizüstü üretilmeye devam edecek ve ikinci bir kısa yayınlanacaktır. Bu farklı bakış açılarından erken eğitim düzeyinde oyun karmaşıklığı ile ilgileneceğiz: oyun bina, dramatik oyun, oyun çalışmak ve geleneksel kuralları ile oyunlar.
Bu müfredat malzeme ek olarak Birlikte "başlıklı" aileler için notebooklar "da vardır. "Daha iyi bir eğitim için. Bu materyalin amacı çocukların okul kariyerlerinin başından itibaren desteklenen hangi ayarları sağlayarak okul ve aile arasındaki bağlantıyı yeniden oluşturmaktır. Okulöncesi eğitimi için de geçerlidir gibi, kolaylaştırılması ve desteklenmesi sürekliliği ve NAP kısa bir özeti ile birlikte, öğrenme için önerileri içermektedir.
"Early Years" Ulusal Bebek Gelişimi Programı
Bakanlığı tarafından desteklenen "Early Years" Ulusal Bebek Gelişimi Programı üstün özellikleri, hükümetlerarası organizasyon modeli, hedef kitle, insan ve maddi kaynakları vardır.
Programın amacı, doğumdan itibaren dört yaş ve erken çocukluk hakları ve küçük çocuklar uygun şekilde gelişimini sağlamak için kapsamlı bir yaklaşım ihtiyacı ulusal bilincini artırmak için çocuk yetiştirme ailelere yardım etmek ve desteklemektir.
Bunu başarmak için stratejiler arasında, çocuk hakları, çocuk gelişimi önemli yönlerini ve dört yaşın altındaki çocukların gelişimi için uygun uygulamalar konusunda yazılı ve görsel-işitsel bilgi ve rehberlik materyali üretmek olacaktır. Diğer stratejiler üreten televizyon programları ve aile katılımı teşvik etmek için faaliyetlerini yürütmek üzere eğitim il ekipleri bulunmaktadır. Aileler dört küçük çocukların yetiştirilmesinde çeşitli yönleri ile ilgili, "küçük eğitilmesi" başlıklı kitapçıklar koleksiyonu alacaksınız.
Eğitim ilçelerin erken eğitim hizmetleri ile önerilen bağlantılar şunlardır:
erken çocukluk bakım kurumlarında çalışan çocuklar, öğretim görevlileri, sağlık çalışanları ve öğretmenler için bakım anneler yetiştirmek malzeme kullanarak;
farklı ortamlarda genç ebeveynler (kamu alanları, oyun alanları, belediye tesisleri, vb) için kullanılabilir malzeme yapmak için Gençlik Aktivite Merkezleri (CAJ) kullanarak;
sunulması ve onlar Programını tanıtmayı ve bu işi pekiştirmek için sosyal ağların oluşturulmasıyla yardımcı böylece farklı bölgelerinden ve diğer topluluk sektörler ve aktörler ile erken eğitim sistemlerinde program ve materyaller duyurulması;
yaygınlaştırılması ve PIIE parçası olan fidanlıklarda programının uygulanması. Bu kurumlar programın tanıtımı için çeşitli aile iletişim stratejileri kullanabilirsiniz. Toplantılar ayrıca program malzeme kuruluşlar ve / veya distribütör olarak hareket etmek isteyen erken eğitim öğretmenleri ile tutulabilir.
Önlemler üç bakanlık tarafından üretilen video sunumu dahil ettik ve iller kendi bölgelerinde tasarım faaliyetlerinin amaçlanan dizisi tahmin böylece daha fazla bilgi operasyonel modeli yönleri üzerine sağlanacaktır.
3.7. Savunmasız ya da dezavantajlı çocuklara yönelik çabalar:
Erken Eğitim Hizmet ve "Early Years" Yukarıdaki Bebek Kalkınma Programı (noktası 3,6) bakın.
3.8. Özel projeler / EKKE genişleterek veya geliştirmeyi amaçlayan programlar:
Yukarıdaki noktası 3.6 bakınız.
3.9. Müfredat (varsa) veya EKKE programlarının içeriği ile ilgili bilgiler
3.9.1. Hedefler ve amaçlar:
Olarak Federal Eğitim Yasası (1993) belirtildiği erken eğitim, amaçları aşağıdaki gibidir:
; düşünce yapılanması, yaratıcı hayal gücü, kişisel ifade ve sözel ve grafik iletişimi teşvik etmek
estetik ve oyun yoluyla kendilerini ifade etme sensorimotor geliştirme, yetenek, spor ve sanat, sosyo-duygusal gelişim ve etik değerlere giriş çocukları desteklemek için;
sosyal bütünleşme, oturma grupları, dayanışma ve işbirliği ve çevrenin korunması alışkanlıklarını teşvik etmek;
eğitim kurumu ve aileler arasındaki bağları güçlendirmek;
önlemek ve özel programlar ve diğer toplum kurumları ile koordine etkinlikler yoluyla biyolojik, beslenme, aile ve çevre eksiklikleri kaynaklanan fiziksel, zihinsel ve sosyal eşitsizlikler ile başa çıkmak için.
3.9.2. Alanları ve öğretme-öğrenme yöntemlerini öğrenme:
Erken eğitim düzeyi son yıl için ortak temel içeriği (CBC) aşağıdaki alanlarda halinde düzenlenmiştir:
dil ve edebiyat;
matematik;
ifade (beden eğitimi, oyunculuk ve dans, müzik ve görsel sanatlar);
toplum, doğa ve teknoloji (tümleşik bölge).
Her eğitim ilçe erken eğitim düzeyi için müfredat belgelere sahiptir. Müfredat standartları söz konusu olduğunda geleneklerine ve gelişme düzeyleri farklı olarak Müfredat standartları, her bir eğitim ilçesi yönüne bağlıdır. Daha önce belirtildiği gibi, 24 eğitim bölgelerine Çekirdek Öğrenme Öncelikler (NAP) olarak bilinen temel bilgi alanlarında bir dizi karar verdiler.
3.9.3. Saat haftada ve yılda haftada ortalama miktar ortalama sayısı:
Veri mevcut değil
3.10. İlgili diğer ve ilgili bilgileri
Yukarıdaki noktası 3.6 bakınız.
EKKE AÇIK C. EK BİLGİ (UNICEF OFİSLERİ İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE MÜMKÜNSE TAHSİL EDİLECEK)
Önceki bölümlerde verilen bilgilere bakın. Çekirdek Öğrenme Öncelikler (NAP) başlıklı "Together" aileler için notebooklar "eşlik ediyor. "Daha iyi bir eğitim için. Bu materyalin amacı çocukların okul kariyerlerinin başından itibaren desteklenen hangi ayarları sağlayarak okul ve aile arasındaki bağlantıyı yeniden oluşturmaktır. Bunun erken eğitim düzeyine uygulanır gibi, kolaylaştırılması ve desteklenmesi sürekliliği ve NAP kısa bir özeti ile birlikte, öğrenme için önerileri içermektedir.
Daha önce belirtildiği gibi, "Early Years" Ulusal Bebek Gelişimi Programı açıkları olan kişiler için tasarlanmıştır.
4.1. Ebeveynlik programları genellikle altı yaşın altındaki çocukların anne ve ailelere hitap edilir. Aşağıdaki tabloda ülkedeki herhangi bir ebeveyn eğitim programı hakkında bilgi veriniz:
Programın Türü
(Her program için not) Hayır veya Evet
Yararlananların sayısı (eğer mümkünse) tahmin edin
Erken öğrenme merkezleri ve çocuk bakım merkezleri aracılığıyla Ebeveynlik eğitimi
Böyle çocuk gelişimi ile ilgili bilgiler de sağlık ve beslenme programları, bileşeni sağlık ve beslenme ziyaretler dahil olarak
Sağlık, beslenme durumu ve gelişimi de dahil olmak üzere çocukların sorunları görüşmek üzere bir araya Anababa grupları
Ergen, geçim ya da okuma yazma programları unsuru olarak
Için medya ve çocuklar ile böyle Susam Sokağı gibi medya yayını,
Diğer (lütfen belirtiniz)
Bu programlardan herhangi yönelik özel olarak hedeflenmiş, savunmasız yoksul, dezavantajlı veya dışarıda? Eğer öyleyse, hangileri? (Sağlama / ek ve ilgili bilgilerin varsa ekleyiniz)
4.2. Okula başlamadan önce çocukların gelişimi veya okul olgunluğu izlenmesi için ulusal düzeyde sistemi var mı?
4.3. Kabul edilmiş erken çocukluk üzerine bir politika (EKKE, ECD, vb) var mı? Değilse, geliştirme aşamasındadır biri var mı?
[Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanan bilgiler gözden geçirilmiş ve ek veriler, Mart 2006.]
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst