Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Neden Montessori Eğitimi?

Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
548
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
54
Kendim yapabilmem için bana yardım et.
Bu cümle Montessori pedagojisinin ana fikridir. Bu, çocuğa kendi deneyimlerini yapması için fırsat tanımak ve bunu gerçekleştirebilmesi için de gerek duyduğu olanakların sağlanması anlamına gelir.

Her çocuk öğrenmek ister. Bu durumda eğitim sürecinin özü bir “kendini eğitme” sürecidir. Bunun yanında birde içsel inşa planı vardır. Bu nedenle Montessori pedagojisi doğrudan ve kararlı bir şekilde çocuk ve ihtiyaçları konusunda bilgi edinir. Hazırlanan bir çevrede çocuk Maria Montessori’nin geliştirdiği öğretici materyallerle deneyimler yapar ve çevreyi kavrar. Bu çevrede özel olarak eğitilmiş eğitimciler çocuğa rehberlik eder.

Eğitimciler her bir çocuğun duyarlı evrelerinde belirli bir öğrenme içeriğine karşı hassas olduğunu bilirler. Yani hazırlanan bu ortamın şekillendirici elamanları yetişen bireyin gelişim düzeyine uygundur ve sürekli öğrenme işlemini sürdürmesinde teşvik edicidir.

Serbest çalışma Montessori pedagojisinin can alıcı noktasıdır. Burada çocuk neyle meşgul olmak istediğine, ne kadar ve kiminle olmak istediğini kendisi seçer. Serbest karar vermek çocuğun içinden gelen bir disipline sokar ve bu eğitimci tarafından belirlenmemiştir. Bunun sonucunda gergin olmayan bir atmosfer oluşur.

Montessori pedagojisi bireysel zekaya dayalı ve yaratıcı problem çözme becerisini teşvik ve talep eder. O, kendi ayaklarının üzerinde durmayı ve bağımsızlığı eğitir. Amaç güçlü bir kişilik ve öz denetimin oluşmasıdır.
.
Maria Montessori rehberliğinde dünya genelinde anaokulları ve okullar kurulmuştur. Montessori okulları başarılı okullardır çünkü; bütün çocuklar onları teşvik eden bir şeyler bulduklarında ve kendi başlarına çalışma imkanına sahip olduklarında bir şeyleri başarmak isterler.

Neden Montessori?

Zihinsel gelişimin en önemli yaşları ilk altı yaştır. Bilinçsiz öğrenmenin bilinçli öğrenme seviyesine geçtiği bu yıllar geri dönüşü olmayan bir dönemdir. Bu yıllarda çocukların, çevrelerinden öğrenmek ve bilgiyi emmekte olağanüstü duyarlılıkları ve zihinsel güçleri vardır. Montessori Eğitimi geleneksel eğitim sisteminden farklı bir sistemdir.

Eğitim, her çocuğa özel programlanır ve uygulanır.
Her çocuk bireydir, kendi hızında eğitim alır.
Çocuk karışık yaş uygulaması ile kendi gelişim seviyelerine göre eğitim alabilir.
Montessori’de Her Çocuğun Seçim Özgürlüğü Vardır

Çocuk çalışmayı bitirmeye zorlanmaz. Kesintisiz çalışma döngüsü vardır. Doyuma ulaştığında kendi öğrenme döngüsünü tamamlar.
Kendi çalışmasını kendi seçen çocuk, mükemmelleşmek için kendi içgüdüsüyle tekrar yapar.
Yapılan hata öğretmen tarafından gösterilmez, materyaller hata kontrolü içerdiği için çocuklar tarafından öğrenilir.
Montessori’de Çocuğun Hareket Özgürlüğü Vardır
.
Planlanmış çevre öz disiplin sağlar. Ne istediğini bilerek hareket eden çocuk disiplinli davranır.
Hareket etmek çocuğun büyümesi için en önemli ihtiyaçtır. Bu sayede çocuğun hem zihni, hem beden kontrolü gelişir.
Montessori öğrencileri aktiflerdir dilediklerinde hareket ederler.
Montessori Eğitimi Çocuğa Ne Kazandırır

Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
Üretken olur.
Bulunduğu toplumla uyum içinde olur.
Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
Özgüveni ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
Disiplini içselleştirir.
Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.
Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.

Montessori Eğitiminin Önemli Noktaları

Bu eğitimde ödül ve ceza yoktur.
Çocuklar, mutlaka hava şartları ne olursa olsun her gün açık havaya çıkarlar.
Bireysellik esastır. Her çocuğun kendi hızına göre ilerlenir.
Çocuk istemediği bir şeye zorlanmaz.
Eğitimcinin görevi çevreyi hazırlamak ve kontrol etmektir. Eğitimci asla kendisi yapan değil rehber olandır.
Montessori sınıflarında sessizlik esastır.
Tek kural vardır bu da başkasını rahatsız etmemektir.
Ailelerle işbirliği içinde olmadıkça eğitimin amacına ulaşılması zordur.
Montessori okullarında çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde çalışırlar.
Bu eğitimde asla bir çocuk diğerleri ile kıyaslanmaz. Her çocuk özeldir.
Materyaller çocuğun kullanabileceği boyutlarda üretilmiştir ve güvenilirdir.
Farklı yaş grupları bir arada bulunabilir.
 

Ekli dosyalar

Moderatör tarafında düzenlendi:

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst