Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Müzikk

Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
9,422
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
39
MÜZİK GÖZLEME, PLÂNLAMA VE UYGULAMA
Müzik etkinliği günlük plân içerisinde anadili etkinliğinden sonra yer verilen etkinliktir. Müzik etkinliğine ayrılan süre, çocukların ilgi ve gereksinimlerine göre esnek tutulmalıdır.
Anasınıflarında çocuklara müzik eğitimi verirken öğretmen, çocuklardaki müzik yeteneği bakımından tanımaya, onların yeteneklerine göre müzik eğitimi vermeye, çok yetenekli çocuklar olursa aileleriyle işbirliğine girerek yeteneklerine geliştirecek bir ortam hazırlamaya özen göstermelidir.
Öğretmen müzik etkinlikleri içerisinde:
- Ritm Çalıştırmaları
- Şarkı Söyleme
- MüzikliDramatizasyon
- Müzik Dinleme
- Yaratıcı Ders Çalışmalarına yer verir.
RİTM (TARTIM) ÇALIŞMALARI: Müzikte zamanın seslerle, düzenli aralıklarla bölünmesine tartım denir. Daha kısa bir söyleyişle; tartım zamanın düzenli bölünmesidir.
RİTM (TARTIM) EĞİTİMİNİN AMACI VE ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE ETKİNLİKLERİ:
Tartım eğitiminde amaç, şarkı öğretiminde olduğu gibi çocuğa yalnızca belirli tartım kalıplarını öğretmek değildir. Bununla birlikle çocukta tartım duygusunu ve bedensel yeteneklerini geliştirmek, onun mutlu olmasına ve kendi olumlu bir kişilik geliştirmesine yardımcı olmaktadır.
Tartım eğitimi ile çocuğun tartım duygusu gelişeceği gibi denge, dikkat, tepki, güven, duyguları ile küçük kasları da gelişir. El, kol, ayak, baş, göz, ve beden gibi organları arasında eşgüdüm sağlamasına davranışlarında çeviklik ve incelik kazanmasına yardımcı olur.
ŞARKI SÖYLEME: Okul öncesi eğitim kurumlarında birlikte ve güzel şarkı söylemek için şarkının sözlerini oluşturan her harfin, her hecenin doğru ve anlaşılır söylenmesinde birlik kazanması gerekir. Şarkı söylerken bir tek harfi bile atlamamalı, şarkı doğru ve anlaşılır bir biçimde söylenmelidir.
MÜZİK DRAMATİZASYON: Bir olayı insan hayvan ve doğa devinimlerine abartarak oyun durumuna getirmeye dramatizasyon denir. Oyunlaştırmanın müzik ya da müzik eşilğinde yapılmasına ise müzikli dramatizasyon denir. Her şarkı dramatizasyona elverilişli değildir.
MÜZİK DİNLEME: Çalınan yada söylenen müzik yapıtım dinlemeye müzik dinleme denir. Çeşitleri vardır. Kimi kez oyun oynarken, bir işle uğraşırken müzik dinlenir. Buna farkında olmadan müzik dinleme denir. Kimi kez bir müzik eşliğinde dans ederken, bedensel devrimler yaparken müzik dinlenir. Buna devinerek müzik dinleme denir. Kimi kez de yalnızca müzik dinlemek amacıyla ilgiyi müzik üzerinde toplayarak ve susarak müzik dinlenir. Buna da müzik dinleme denir. Gerçek dinleme budur.
YARATICI DANS: müzik eşliğinde çocukların içlerinden geldiği gibi herhangi bir olayı müzikle birleştirerk devrimsel anlatma sanatıdır. Hiçbir kurala dayalı olmadan çocuğun içinden geldiği gibi müzik eşliğinde dans etmektedir.
Özen Gösterilmesi Gereken Konular:
- Çocuklar şarkıları hafif ve rahat söyleyebilecekleri seslerle söylemelidirler.
- Çocuklar ses ve şarkı çalışmalarında dik ve rahat oturmalı ayakları yere basmalıdır.
- Çocukların seslerini doğru kullanmalarına yardımcı olmalı sesleri zorlanmamladır.
- Doğru seslerle söyleyemeyen çocuklar, doğru söyleyenlerin yanına oturtularak etkinliğe devam edilmelidir.
- Çocukların gelişimleri göz önünde bulundurulup, ses genişliğine özen gösterilmeli ve bu genişliğin dışına çıkılmamalıdır.
- Öğretilecek şarkıyı önce öğretmen birkaç kez yinelemeli sonra çocuklarla birlikte söylemelidir.
- Geniş hakkı öğretilirken daha önce öğretilen bir yada iki şarkı yinelenmelidir.
- Müzik etkinliklerinin başında birkaç dakika soluk ve ses alıştırmalarına yer verilmeli, ilgili yöntem ve teknikler kullanılmalıdır.
- Etkinlik sırasında çocukları önünde ya da giysilerinde, onların ilgilerini dağıtabilecek her hangi bir şey bulunmamalıdır.
- İsteksiz ya da çekingen çocuklar şarkı söylemeye ya da devinimde bulunmaya zorlanmamalıdır.
- Çocukları başarılı – başarısız, yetenekli – yeteneksiz ayrımı yapmaksızın etkinliklere katmak gerekir.
- Müzik öğretiminde kullanılacak yöntemlerle, genel öğretim amaçları örtüşmelidir.
- Hangi öğretim yöntemi uygulanıyorsa, o yöntemin gerekleri yerine getirilmelidir.
- Müzik etkinliklerinin yapıldığı derslik ya da çalışma salonu, normal oda ısısında olmalıdır.
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
62
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
42
pretty' Alıntı:
MÜZİK GÖZLEME, PLÂNLAMA VE UYGULAMA
            Müzik etkinliği günlük plân içerisinde anadili etkinliğinden sonra yer verilen etkinliktir. Müzik etkinliğine ayrılan süre, çocukların ilgi ve gereksinimlerine göre esnek tutulmalıdır.
            Anasınıflarında çocuklara müzik eğitimi verirken öğretmen, çocuklardaki müzik yeteneği bakımından tanımaya, onların yeteneklerine göre müzik eğitimi vermeye, çok yetenekli çocuklar olursa aileleriyle işbirliğine girerek yeteneklerine geliştirecek bir ortam hazırlamaya özen göstermelidir.
            Öğretmen müzik etkinlikleri içerisinde:
-         Ritm Çalıştırmaları
-         Şarkı Söyleme
-         MüzikliDramatizasyon
-         Müzik Dinleme
-         Yaratıcı Ders Çalışmalarına yer verir.
RİTM (TARTIM) ÇALIŞMALARI: Müzikte zamanın seslerle, düzenli aralıklarla bölünmesine tartım denir. Daha kısa bir söyleyişle; tartım zamanın düzenli bölünmesidir.
RİTM (TARTIM) EĞİTİMİNİN AMACI VE ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE ETKİNLİKLERİ:
            Tartım eğitiminde amaç, şarkı öğretiminde olduğu gibi çocuğa yalnızca belirli tartım kalıplarını öğretmek değildir. Bununla birlikle çocukta tartım duygusunu ve bedensel yeteneklerini geliştirmek, onun mutlu olmasına ve kendi olumlu bir kişilik geliştirmesine yardımcı olmaktadır.
            Tartım eğitimi ile çocuğun tartım duygusu gelişeceği gibi denge, dikkat, tepki, güven, duyguları ile küçük kasları da gelişir. El, kol, ayak, baş, göz, ve beden gibi organları arasında eşgüdüm sağlamasına davranışlarında çeviklik ve incelik kazanmasına yardımcı olur.
ŞARKI SÖYLEME: Okul öncesi eğitim kurumlarında birlikte ve güzel şarkı söylemek için şarkının sözlerini oluşturan her harfin, her hecenin doğru ve anlaşılır söylenmesinde birlik kazanması gerekir. Şarkı söylerken bir tek harfi bile atlamamalı, şarkı doğru ve anlaşılır bir biçimde söylenmelidir.  
MÜZİK DRAMATİZASYON: Bir olayı insan hayvan ve doğa devinimlerine abartarak oyun durumuna getirmeye dramatizasyon denir. Oyunlaştırmanın müzik ya da müzik eşilğinde yapılmasına ise müzikli dramatizasyon denir. Her şarkı dramatizasyona elverilişli değildir.
MÜZİK DİNLEME: Çalınan yada söylenen müzik yapıtım dinlemeye müzik dinleme denir. Çeşitleri vardır. Kimi kez oyun oynarken, bir işle uğraşırken müzik dinlenir. Buna farkında olmadan müzik dinleme denir. Kimi kez bir müzik eşliğinde dans ederken, bedensel devrimler yaparken müzik dinlenir. Buna devinerek müzik dinleme denir. Kimi kez de yalnızca müzik dinlemek amacıyla ilgiyi müzik üzerinde toplayarak ve susarak müzik dinlenir. Buna da müzik dinleme denir. Gerçek dinleme budur.
YARATICI DANS: müzik eşliğinde çocukların içlerinden geldiği gibi herhangi bir olayı müzikle birleştirerk devrimsel anlatma sanatıdır. Hiçbir kurala dayalı olmadan çocuğun içinden geldiği gibi müzik eşliğinde dans etmektedir.
            Özen Gösterilmesi Gereken Konular:
-         Çocuklar şarkıları hafif ve rahat söyleyebilecekleri seslerle söylemelidirler.
-         Çocuklar ses ve şarkı çalışmalarında dik ve rahat oturmalı ayakları yere basmalıdır.
-         Çocukların seslerini doğru kullanmalarına yardımcı olmalı sesleri zorlanmamladır.
-         Doğru seslerle söyleyemeyen çocuklar, doğru söyleyenlerin yanına oturtularak etkinliğe devam edilmelidir.
-         Çocukların gelişimleri göz önünde bulundurulup, ses genişliğine özen gösterilmeli ve bu genişliğin dışına çıkılmamalıdır.
-         Öğretilecek şarkıyı önce öğretmen birkaç kez yinelemeli sonra çocuklarla birlikte söylemelidir.
-         Geniş hakkı öğretilirken daha önce öğretilen bir yada iki şarkı yinelenmelidir.
-         Müzik etkinliklerinin başında birkaç dakika soluk ve ses alıştırmalarına yer verilmeli, ilgili yöntem ve teknikler kullanılmalıdır.
-         Etkinlik sırasında çocukları önünde ya da giysilerinde, onların ilgilerini dağıtabilecek her hangi bir şey bulunmamalıdır.
-         İsteksiz ya da çekingen çocuklar şarkı söylemeye ya da devinimde bulunmaya zorlanmamalıdır.
-         Çocukları başarılı – başarısız, yetenekli – yeteneksiz ayrımı yapmaksızın etkinliklere katmak gerekir.
-         Müzik öğretiminde kullanılacak yöntemlerle, genel öğretim amaçları örtüşmelidir.
-         Hangi öğretim yöntemi uygulanıyorsa, o yöntemin gerekleri yerine getirilmelidir.
-         Müzik etkinliklerinin yapıldığı derslik ya da çalışma salonu, normal oda ısısında olmalıdır.
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
97
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
çok teşekkürler gökçe hocam paylaşımların için
 
Katılım
8 Nis 2008
Mesajlar
11
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
32
yaa nolur değişik müzikli dramatizasyonlar yollarmısınız
yollayanlarada teşekkürler
 
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
9,422
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
39
Hocam forumumuzda aradığınız dramatizasyonlar var arama yaparak bulabilirsiniz.
 
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki Skoru
0
Puanları
0
super yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:36_7_8::36_11_6::110103_aphextwinz_p:emot0::congratulationscut4
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst