- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
MÜZE BİZİ BEKLER
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle kurar.)
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
(Göstergeleri: Cümle kurarken isim, sıfat kullanır.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Özgün
özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
(Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde
düşüncesini söyler.)
Kazanım 14. Sanat eserlerinin değerini fark eder.
(Göstergeleri: Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.)
MATERYALLER
Kalem, kâğıt.
SÖZCÜKLER
Müze, eser
KAVRAMLAR
Boyut: Büyük- küçük
DEĞERLENDİRME
Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Hangi müzeye gittik?
*Müzede neler gördük?
*Gördüğünüz eserlerden en çok hangisini beğendiniz?
*Müzedeki eserlerin resmini çizmek hoşunuza gitti mi? Neden?
*Müzede oluşturduğumuz kurallar nelerdi?
*Başka hangi müzelere gitmek istersiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere okulda bebeklik dönemi giysilerine yönelik bir müze
açılacağı ile ilgili not gönderilir. Ailelerden çocukluklarının bebeklik
döneminde kullandıkları eşyalarını okula göndermeleri istenir.
*Eşyalar ile ilgili küçük notlar yazmaları da önerilir (Örnek: Selin’in ilk
ayakkabısı, Ahmet’in ilk doğum günü hediyesi vb.).
*Ailelere çocukları ile yaşanılan şehirdeki müzelere gitmeleri ve orada
çektikleri fotoğrafları okula göndermeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Müzede daha önce belirlenen bölümde toplanılır. Çocuklarla birlikte müze gezilirken uyulacak
kurallar belirlenir.
*Çocuklar istedikleri bir eseri belirleyip, bu eseri bedenlerini kullanarak anlatırlar.
*Çocuklarla birlikte halka olunur. Çocuklar daha önce belirlediklerinden farklı olan bir eseri seçerler.
“Ben bir …gördüm.” diyerek seçtikleri eserin adını söylerler.
*Çocuklar “Ben bir küçük …gördüm.”, Ben bir büyük ….gördüm” der ve eserin özelliklerini çeşitli sıfatlar
kullanarak açıklar.
*Ardından öğretmen tarafından yazılan “Müze” şiiri okunur:
*Müze görevlisi çocuklara belirlenen bölümdeki eserleri tanıtır.
*Çocuklar müzede ilgilerini çeken, hoşlarına giden eserlerin resmini ellerindeki küçük kâğıtlara çizerler
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle kurar.)
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
(Göstergeleri: Cümle kurarken isim, sıfat kullanır.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Özgün
özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
(Göstergeleri: Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde
düşüncesini söyler.)
Kazanım 14. Sanat eserlerinin değerini fark eder.
(Göstergeleri: Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.)
MATERYALLER
Kalem, kâğıt.
SÖZCÜKLER
Müze, eser
KAVRAMLAR
Boyut: Büyük- küçük
DEĞERLENDİRME
Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Hangi müzeye gittik?
*Müzede neler gördük?
*Gördüğünüz eserlerden en çok hangisini beğendiniz?
*Müzedeki eserlerin resmini çizmek hoşunuza gitti mi? Neden?
*Müzede oluşturduğumuz kurallar nelerdi?
*Başka hangi müzelere gitmek istersiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere okulda bebeklik dönemi giysilerine yönelik bir müze
açılacağı ile ilgili not gönderilir. Ailelerden çocukluklarının bebeklik
döneminde kullandıkları eşyalarını okula göndermeleri istenir.
*Eşyalar ile ilgili küçük notlar yazmaları da önerilir (Örnek: Selin’in ilk
ayakkabısı, Ahmet’in ilk doğum günü hediyesi vb.).
*Ailelere çocukları ile yaşanılan şehirdeki müzelere gitmeleri ve orada
çektikleri fotoğrafları okula göndermeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Müzede daha önce belirlenen bölümde toplanılır. Çocuklarla birlikte müze gezilirken uyulacak
kurallar belirlenir.
*Çocuklar istedikleri bir eseri belirleyip, bu eseri bedenlerini kullanarak anlatırlar.
*Çocuklarla birlikte halka olunur. Çocuklar daha önce belirlediklerinden farklı olan bir eseri seçerler.
“Ben bir …gördüm.” diyerek seçtikleri eserin adını söylerler.
*Çocuklar “Ben bir küçük …gördüm.”, Ben bir büyük ….gördüm” der ve eserin özelliklerini çeşitli sıfatlar
kullanarak açıklar.
*Ardından öğretmen tarafından yazılan “Müze” şiiri okunur:
MÜZE
Müzeler bizim için, haydi gidip gezelim,
Eskiden kalmış eserleri tek tek görelim,
Hepsi de çok önemli, kıymetini bilelim,
Müzelere gidelim, ilginç şeyler görelim.
Öğretmen E. Burcu Koçak/Hatay
Müzeler bizim için, haydi gidip gezelim,
Eskiden kalmış eserleri tek tek görelim,
Hepsi de çok önemli, kıymetini bilelim,
Müzelere gidelim, ilginç şeyler görelim.
Öğretmen E. Burcu Koçak/Hatay
*Müze görevlisi çocuklara belirlenen bölümdeki eserleri tanıtır.
*Çocuklar müzede ilgilerini çeken, hoşlarına giden eserlerin resmini ellerindeki küçük kâğıtlara çizerler
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."