- Katılım
- 30 Nis 2006
- Mesajlar
- 3,037
- Tepki Skoru
- 47
- Puanları
- 48
Montessori felsefesinin temel amacı: “Kendim yapmama yardım et.” Bu nedenle Montessori faaliyetleri kendi kendine yeterliliği, bağımsızlığı, eleştirel düşünmeyi ve ince motor gelişimini teşvik eder. En önemlisi, Montessori faaliyetleri çocukların ilgi alanlarına ve gelişim ihtiyaçlarına göre düzenlenmiştir.
Bunlar :
1. Çocuğu Takip Edin
Montessori faaliyetleri kendini motive ediyor. Her çocuk kendi yaptıklarını takip etmekte, kendi işini seçmekte ve kendi hızında ilerlemekte serbesttir. Doktor Maria Montessori'nin dediği gibi: “Çocuğu inceledim. Çocuğun bana verdiklerini aldım ve ifade ettim ve buna Montessori yöntemi dedim. ”
2. Hatanın Kontrolü
Montessori materyalleri, kendilerini otomatik öğreten bir hata kontrolü ile tasarlanmıştır. Bu, çocuğun yetişkin müdahalesi olmadan kendi hatalarını keşfedebileceği ve düzeltebileceği anlamına gelir. Montessori materyalleri bağımsızlığı, seçim özgürlüğünü ve güveni teşvik eder. Çocuklar materyallerin sonucunu tekrarlama ve uygulama yoluyla elde ederler.
3. Duyusal Keşif
Maria Montessori, çocukların duyuları bir öğrenme faaliyetiyle meşgul olduklarında en iyi öğrendiklerini keşfetti. Montessori'ye giden çocuk “duyusal bir kaşif” tir.
4. Yaparak Öğrenin
Çocuklar yaparak öğrenir. Montessori eğitimi, duyusal temelli öğrenme materyallerini içeren uygulamalı faaliyetlerle karmaşık ve soyut kavramlar sunar.
5. Yalıtılmış Beceriler ve Kavramlar
Montessori faaliyetleri, bir beceri veya kavramı basit adımlara ayırarak geliştirmeye odaklanır. Faaliyetin sonucuna ulaşılmadan önce her adım tamamlanmalıdır.
6. Bağımsızlık
Montessori sınıfı ilgi ve aktiviteyi davet eden hazır bir ortamdır. Çocuklar istedikleri zaman keşfetmeye, kendi yeteneklerini deneyimlemeye ve kendileri için bir şeyler yapmayı öğrenmeye teşvik edilir.
7. Konsantrasyon
Montessori çalışma döngüsü çocuklara Montessori materyalleri ile çalışmak, istedikleri zaman tekrarlamak ve derin konsantrasyon geliştirmek için kesintisiz bir fırsat sunar.
8. İçsel Motivasyon
Montessori sınıfındaki motivasyon cezalara veya ödüllere odaklanmaz. Çocuklar öğrenme aktivitelerine katılırlar çünkü dünyalarını anlama doğuştan gelen arzularını tatmin ederler.
Bunlar :
1. Çocuğu Takip Edin
Montessori faaliyetleri kendini motive ediyor. Her çocuk kendi yaptıklarını takip etmekte, kendi işini seçmekte ve kendi hızında ilerlemekte serbesttir. Doktor Maria Montessori'nin dediği gibi: “Çocuğu inceledim. Çocuğun bana verdiklerini aldım ve ifade ettim ve buna Montessori yöntemi dedim. ”
2. Hatanın Kontrolü
Montessori materyalleri, kendilerini otomatik öğreten bir hata kontrolü ile tasarlanmıştır. Bu, çocuğun yetişkin müdahalesi olmadan kendi hatalarını keşfedebileceği ve düzeltebileceği anlamına gelir. Montessori materyalleri bağımsızlığı, seçim özgürlüğünü ve güveni teşvik eder. Çocuklar materyallerin sonucunu tekrarlama ve uygulama yoluyla elde ederler.
3. Duyusal Keşif
Maria Montessori, çocukların duyuları bir öğrenme faaliyetiyle meşgul olduklarında en iyi öğrendiklerini keşfetti. Montessori'ye giden çocuk “duyusal bir kaşif” tir.
4. Yaparak Öğrenin
Çocuklar yaparak öğrenir. Montessori eğitimi, duyusal temelli öğrenme materyallerini içeren uygulamalı faaliyetlerle karmaşık ve soyut kavramlar sunar.
5. Yalıtılmış Beceriler ve Kavramlar
Montessori faaliyetleri, bir beceri veya kavramı basit adımlara ayırarak geliştirmeye odaklanır. Faaliyetin sonucuna ulaşılmadan önce her adım tamamlanmalıdır.
6. Bağımsızlık
Montessori sınıfı ilgi ve aktiviteyi davet eden hazır bir ortamdır. Çocuklar istedikleri zaman keşfetmeye, kendi yeteneklerini deneyimlemeye ve kendileri için bir şeyler yapmayı öğrenmeye teşvik edilir.
7. Konsantrasyon
Montessori çalışma döngüsü çocuklara Montessori materyalleri ile çalışmak, istedikleri zaman tekrarlamak ve derin konsantrasyon geliştirmek için kesintisiz bir fırsat sunar.
8. İçsel Motivasyon
Montessori sınıfındaki motivasyon cezalara veya ödüllere odaklanmaz. Çocuklar öğrenme aktivitelerine katılırlar çünkü dünyalarını anlama doğuştan gelen arzularını tatmin ederler.