- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Mikroplar Elden Ele (Mikrop, Temizlik, Sorumluluk)
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne\
durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
ÖBB: K8: Sağlığı ile ilgili önlemleri alır. (Sağlığını korumak için
yapması gerekenleri söyler. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya
çıkabilecek sonuçları açıklar. Sağlığını korumak için gerekenleri
yapar.)
MATERYALLER: Vazelin, tabak, mikroskop, büyüteç, doktor
seti, A4 kağıdı, boya kalemleri
SÖZCÜKLER: Mikroskop, vücut,
büyüteç
ÖĞRENME SÜRECİ
• Büyüteç, mikroskop, plastik tabak, vazelin ve doktor seti vb.
materyaller ile çocukların dikkati düzenlenen fen merkezine çekilir.
• Fen merkezinde yer alan malzemelerin neler olduğu, ne amaçla kullanıldığı, nasıl kullanıldığı konularında sohbet edilir.
• Çocukların temiz plastik tabağı mikroskopla incelemeleri istenir. Ardından plastik tabak vazelin sürülerek pencere dışına
bırakılır.
• Çocuklara tabağın daha sonra tekrar inceleneceği bilgisi verilir.
• Tabak dışarıda bekletilirken, çocuklara “Neden hasta oluyoruz? Mikroplar vücudumuza nasıl giriyor? Korunmak için neler
yapmalıyız?” vb. sorular sorularak sohbet edilir.
• Vücut temizliğinin önemi ve vücut temizliği için nelere dikkat
edilmesi gerektiği açıklanır.
• Yapılan açıklamalardan sonra pencere dışına bırakılan tabak
alınır ve mikroskopla tekrar incelemeleri sağlanır.
• Gözle görülmeyen ancak mikroskop ile görülebilen mikropların olduğu, bu nedenle ellerin düzenli olarak yıkanması gerektiği
vurgulanır.
• A4 kağıdı, boya kalemleri dağıtılarak masalara geçmeleri, mikropların en çok yaşayabilecekleri yerleri çizmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Mikroplar en çok nerelerde bulunur?
• Sence mikrop nasıl bir canlıdır?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte el yıkama takip çizelgesi oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan etkinlik ile ilgili kullanılan materyallerin görselleri gösterilir. Çocuğun söylediği sözcük ve cümleler öğretmen tarafından tamamlanarak tekrarlar yaptırılır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Vücut temizliğine dikkat ederek sağlıklı yaşamanın en önemli sorumluluklarımızdan biri olduğuna vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Karabiber, su ve sabun kullanarak da mikrop deneyi yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne\
durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
ÖBB: K8: Sağlığı ile ilgili önlemleri alır. (Sağlığını korumak için
yapması gerekenleri söyler. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya
çıkabilecek sonuçları açıklar. Sağlığını korumak için gerekenleri
yapar.)
MATERYALLER: Vazelin, tabak, mikroskop, büyüteç, doktor
seti, A4 kağıdı, boya kalemleri
SÖZCÜKLER: Mikroskop, vücut,
büyüteç
ÖĞRENME SÜRECİ
• Büyüteç, mikroskop, plastik tabak, vazelin ve doktor seti vb.
materyaller ile çocukların dikkati düzenlenen fen merkezine çekilir.
• Fen merkezinde yer alan malzemelerin neler olduğu, ne amaçla kullanıldığı, nasıl kullanıldığı konularında sohbet edilir.
• Çocukların temiz plastik tabağı mikroskopla incelemeleri istenir. Ardından plastik tabak vazelin sürülerek pencere dışına
bırakılır.
• Çocuklara tabağın daha sonra tekrar inceleneceği bilgisi verilir.
• Tabak dışarıda bekletilirken, çocuklara “Neden hasta oluyoruz? Mikroplar vücudumuza nasıl giriyor? Korunmak için neler
yapmalıyız?” vb. sorular sorularak sohbet edilir.
• Vücut temizliğinin önemi ve vücut temizliği için nelere dikkat
edilmesi gerektiği açıklanır.
• Yapılan açıklamalardan sonra pencere dışına bırakılan tabak
alınır ve mikroskopla tekrar incelemeleri sağlanır.
• Gözle görülmeyen ancak mikroskop ile görülebilen mikropların olduğu, bu nedenle ellerin düzenli olarak yıkanması gerektiği
vurgulanır.
• A4 kağıdı, boya kalemleri dağıtılarak masalara geçmeleri, mikropların en çok yaşayabilecekleri yerleri çizmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Mikroplar en çok nerelerde bulunur?
• Sence mikrop nasıl bir canlıdır?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte el yıkama takip çizelgesi oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan etkinlik ile ilgili kullanılan materyallerin görselleri gösterilir. Çocuğun söylediği sözcük ve cümleler öğretmen tarafından tamamlanarak tekrarlar yaptırılır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Vücut temizliğine dikkat ederek sağlıklı yaşamanın en önemli sorumluluklarımızdan biri olduğuna vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Karabiber, su ve sabun kullanarak da mikrop deneyi yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."