- Katılım
- 6 May 2006
- Mesajlar
- 1,347
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 36
- Yaş
- 42
Önce mıknatısın resmini beyaz tahtaya çizdim. Sonra da kutuplarından birine neşeli , diğerine üzgün yüz çizdim. Aynı yüz olan yerlerin birbirini sevmediğini ve ittiğini söyledim. Farklı yüzlerin ise çektiğini söyledim. 
Sonra mıknatısları çocukların ellerine verip tek tek bir noktadan diğerine birbirini ittirerek götürmelerini istedim.
[video=facebook;10150663064699583]http://www.facebook.com/photo.php?v=10150663064699583[/video]
Masaya bir miktar iğne dökerek mıknatısın iğneleri çektiğini , aynı zamanda mıknatısa değen iğnelerin de diğer iğneleri çektiğini gözlemledik.
..
Son olarak her çocuğa sınıftan mıknatısın çekeceği bir şey getirmesini istedim. İlk denememizde 15 çocuktan 8inin getirdiği şey mıknatıs tarafından çekildi. 2. denememizde 14 tanesi çekildi.
Not: Videonun olduğu deneyi (Yani aynı kutuplarının birbirini itmesi) geliştirerek (yani mıknatısın sığacağı bir yol çizerek )bir daireden diğerine çizgilerin dışına taşmadan götürmelerini isteyecektim. Fakat zaman kalmadı. Onu da yarın mıknatısı bulabilirsem tekrar yaptıracağım.
Sonra mıknatısları çocukların ellerine verip tek tek bir noktadan diğerine birbirini ittirerek götürmelerini istedim.
[video=facebook;10150663064699583]http://www.facebook.com/photo.php?v=10150663064699583[/video]
Masaya bir miktar iğne dökerek mıknatısın iğneleri çektiğini , aynı zamanda mıknatısa değen iğnelerin de diğer iğneleri çektiğini gözlemledik.
..
Son olarak her çocuğa sınıftan mıknatısın çekeceği bir şey getirmesini istedim. İlk denememizde 15 çocuktan 8inin getirdiği şey mıknatıs tarafından çekildi. 2. denememizde 14 tanesi çekildi.
Not: Videonun olduğu deneyi (Yani aynı kutuplarının birbirini itmesi) geliştirerek (yani mıknatısın sığacağı bir yol çizerek )bir daireden diğerine çizgilerin dışına taşmadan götürmelerini isteyecektim. Fakat zaman kalmadı. Onu da yarın mıknatısı bulabilirsem tekrar yaptıracağım.
Ekli dosyalar
-
38.8 KB Görüntüleme: 3
-
32.4 KB Görüntüleme: 3