- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Merhaba Arkadaşım, Merhaba Çiçek (Uyum, Tanışma)
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Drama ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında
göz teması kurar. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir.)
SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Adını/soyadını
söyler.)
K12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Nezaket kurallarına
uyar.)
MATERYALLER: Çocukların resimlerinin yer aldığı yaka kartları, kapaklı bir kutu, her çocuk için saksı, toprak ve tohum bombası, su
SÖZCÜKLER: Tanışma, isim, kart, merhaba, öneri, komşu, tohum
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sandalyeler daire şeklinde dizilir. Çocuklar sandalyeye oturur.
Çocukların resimlerinden hazırlanmış isim kartlıkları kapağı kapalı bir kutu içinde ortaya koyulur.
• Kutunun içinde ne olabileceği hakkında beyin fırtınası yapılır.
• Kutunun kapağının açılmadığı çatışması ile çocuklara çeşitli
yönergeler verilir. “Kapak neden açılmıyor olabilir? Herkes açıl
susam açıl desin. Herkes adını söylesin. Soyadını söylesin.” vb.
örneklerle çocukların dikkati materyale çekilir.
• Herkesin adını söylediği gözlemlendikten sonra kutu açılır.
Kutunun içinden çıkan isim ve resim kartlıkları çocuklara açıklanır.
• Çocuklar sırayla gelir kutunun içinden aldığı resimli yaka kartının sahibini bulur ve kartı sahibine götürür.
• Çocuk kartı arkadaşına verirken tanışmasına rehberlik edilir.
Bütün çocuklar yaka kartlarını aldıktan sonra çocuklar sandalyesinde otururken “Bu mahalleye yeni taşındım. Hiç kimseyi tanımıyorum. Gidip komşularımla tanışayım.” denir ve sırayla her
çocuğa gidip evinin kapısı çalınır.
• Her çocuk için vücudunda farklı bir zil bulunur (burnu, saçı,
dizi vb). Kapı açma taklidi yapan her çocuğa “Merhaba Benim
adım...” denerek el uzatılır.
• Çocuğun tokalaşıp adını soyadını söylemesi sağlanır. “Memnun oldum”, “Teşekkür ederim” gibi nezaket kelimeleri vurgulanarak söylenir.
• Her çocuk adını söyleyince “Mahalleye yeni taşındım ve evimin önündeki boş alana, bahçeye ne yapacağıma karar veremiyorum. Sence ne yapmalıyım?” diye sorularak çocuğun öneri
üretmesi sağlanır.
• Çocuklar çiçek bahçesi önerisinde bulunmazlarsa geçiş için
komşu rolünde “Ben de çiçek bahçesi önerimi ekleyeyim” denir.
• Her çocuk ile tanışıldıktan ve fikirleri alındıktan sonra hayali
kura çekilir.
• Kuradan çiçek bahçesi önerisi çıkar. Çocuklara minik saksılar, tohum bombaları ve toprak dağıtılır. Malzemelerin adları ve
kullanım amaçları, kokuları, şekilleri hakkında sohbet edildikten
sonra tohum ekimi sağlanır.
• Çocukların isimleri saksılara yazılır. Herkesin çiçeğini kendi
sulayacağı söylenerek sorumluluk almalarının önemi hakkında
sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Herkesin neden bir ismi olabilir?
• İsmini kim vermiş?
• Sınıfımıza bir isim versek bu ne olurdu?
• Çiçek ekmek için ne gerekir?
• Bir çiçeğin büyümesi için neler gerekir?
• Sorumluluk ne olabilir?
• Çiçeklerimizin sorumluluğunu almazsak ne olur?
• Teşekkür etmezsek karşımızdaki ne hissedebilir?
• Sizce başka hangi durumlarda teşekkür etmemiz gerekir?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte sınıf arkadaşlarının isimlerinden
oluşan bir liste yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, kutudan isim
çekmede ve eşleştirmede arkadaşlarını izledikten sonra gelmesi
istenerek öğrenme süreci boyunca diğer arkadaşlarını model alması sağlanır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk, Nezaket
Drama çalışmasında çocukların nezaket sözcükleri kullanması
için model olunmalıdır. Çocukların nazik davranışların önemini
fark etmeleri için sorularla farkındalık oluşturulabilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR • İlköğretim Haftası (Eylül ayının üçüncü haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Drama ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında
göz teması kurar. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir.)
SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Adını/soyadını
söyler.)
K12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Nezaket kurallarına
uyar.)
MATERYALLER: Çocukların resimlerinin yer aldığı yaka kartları, kapaklı bir kutu, her çocuk için saksı, toprak ve tohum bombası, su
SÖZCÜKLER: Tanışma, isim, kart, merhaba, öneri, komşu, tohum
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sandalyeler daire şeklinde dizilir. Çocuklar sandalyeye oturur.
Çocukların resimlerinden hazırlanmış isim kartlıkları kapağı kapalı bir kutu içinde ortaya koyulur.
• Kutunun içinde ne olabileceği hakkında beyin fırtınası yapılır.
• Kutunun kapağının açılmadığı çatışması ile çocuklara çeşitli
yönergeler verilir. “Kapak neden açılmıyor olabilir? Herkes açıl
susam açıl desin. Herkes adını söylesin. Soyadını söylesin.” vb.
örneklerle çocukların dikkati materyale çekilir.
• Herkesin adını söylediği gözlemlendikten sonra kutu açılır.
Kutunun içinden çıkan isim ve resim kartlıkları çocuklara açıklanır.
• Çocuklar sırayla gelir kutunun içinden aldığı resimli yaka kartının sahibini bulur ve kartı sahibine götürür.
• Çocuk kartı arkadaşına verirken tanışmasına rehberlik edilir.
Bütün çocuklar yaka kartlarını aldıktan sonra çocuklar sandalyesinde otururken “Bu mahalleye yeni taşındım. Hiç kimseyi tanımıyorum. Gidip komşularımla tanışayım.” denir ve sırayla her
çocuğa gidip evinin kapısı çalınır.
• Her çocuk için vücudunda farklı bir zil bulunur (burnu, saçı,
dizi vb). Kapı açma taklidi yapan her çocuğa “Merhaba Benim
adım...” denerek el uzatılır.
• Çocuğun tokalaşıp adını soyadını söylemesi sağlanır. “Memnun oldum”, “Teşekkür ederim” gibi nezaket kelimeleri vurgulanarak söylenir.
• Her çocuk adını söyleyince “Mahalleye yeni taşındım ve evimin önündeki boş alana, bahçeye ne yapacağıma karar veremiyorum. Sence ne yapmalıyım?” diye sorularak çocuğun öneri
üretmesi sağlanır.
• Çocuklar çiçek bahçesi önerisinde bulunmazlarsa geçiş için
komşu rolünde “Ben de çiçek bahçesi önerimi ekleyeyim” denir.
• Her çocuk ile tanışıldıktan ve fikirleri alındıktan sonra hayali
kura çekilir.
• Kuradan çiçek bahçesi önerisi çıkar. Çocuklara minik saksılar, tohum bombaları ve toprak dağıtılır. Malzemelerin adları ve
kullanım amaçları, kokuları, şekilleri hakkında sohbet edildikten
sonra tohum ekimi sağlanır.
• Çocukların isimleri saksılara yazılır. Herkesin çiçeğini kendi
sulayacağı söylenerek sorumluluk almalarının önemi hakkında
sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Herkesin neden bir ismi olabilir?
• İsmini kim vermiş?
• Sınıfımıza bir isim versek bu ne olurdu?
• Çiçek ekmek için ne gerekir?
• Bir çiçeğin büyümesi için neler gerekir?
• Sorumluluk ne olabilir?
• Çiçeklerimizin sorumluluğunu almazsak ne olur?
• Teşekkür etmezsek karşımızdaki ne hissedebilir?
• Sizce başka hangi durumlarda teşekkür etmemiz gerekir?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte sınıf arkadaşlarının isimlerinden
oluşan bir liste yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, kutudan isim
çekmede ve eşleştirmede arkadaşlarını izledikten sonra gelmesi
istenerek öğrenme süreci boyunca diğer arkadaşlarını model alması sağlanır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk, Nezaket
Drama çalışmasında çocukların nezaket sözcükleri kullanması
için model olunmalıdır. Çocukların nazik davranışların önemini
fark etmeleri için sorularla farkındalık oluşturulabilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR • İlköğretim Haftası (Eylül ayının üçüncü haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."