Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Mekanda konum kavramı günlük plan

Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
54
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
EĞİTİM DURUMU
ETKİNLİK 1
SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Tüm öğrenciler sınıfta toplanana kadar çocuklar ilgi köşelerinde oyunlar oynarlar. Sınıf mevcudu tamamlandığında giriş etkinliğine geçilir.
ETKİNLİK 2
GİRİŞ ETKİNLİĞİ
Öğretmen ilgi köşelerinde oynayan çocukların dikkatini çekmek için eline bir kutu alır ve çocuklara “Çocuklar bakın elimde ne var?” diye sorar. Öğretmen gelen cevapları değerlendirir ve elindekinin bir kutu olduğunu söyler. Daha sonra öğretmen “Bu nasıl bir kutu?” , “Siz sihirli bir kutu olsaydınız içinize neler konmasını isterdiniz?” , “Kutunun içine neler konulabilir?” , “Evinizde kutu ya da kutuya benzeyen eşyalar var mı?” diye sorar ve çocukların verdikleri cevapları dinler. Öğretmen , en son soruyu poşet ve buzdolabına bağlar. Poşete bağlamasındaki amaç daha sonraki etkinliklerde poşet kullanılacağından çocuğun bu konuda fikir sahibi olmasıdır. Buzdolabına bağlamasındaki amaç ise sıradaki etkinliğin buzdolabıyla ilgili olmasıdır.
ETKİNLİK 3
PANO ETKİNLİĞİ
Öğretmen büyük bir mukavvanın ön yüzüne bir buzdolabı çizer (içi dolu ve kapağı açık). Buzdolabının etrafına da bir buzdolabında olmaması gereken bazı nesneleri çizer (bebek , telefon vs.) ve çocuklarla bunun üzerine sohbet eder. Öğretmen çocuklara “Bu mukavvanın üzerinde neler görüyorsunuz?” , “Buzdolabının içinde neler var?” , “Buzdolabının dışında neler var?” gibi sorular sorar. Çocuklardan cevapları aldıktan sonra öğretmen eksik veya yanlış olanları düzeltir. Mukavvanın arkasında önceden hazırlanmış olan üç boyutlu içi boş bir zarf, vazo ve köpek kulübesi vardır. Öğretmen çocuklara sözel yönergelerle “Kulübenin içine köpek çiz.” , “Zarfın içine mektup koy.” , “Vazonun içine iki tane çiçek koy.” , “Vazonun dışına iki tane çiçek yapıştır.” ve “Kulübenin dışına mama tası çiz.” der. Öğretmen bunlardan sonra çocuklara “Evet çocuklar, gördüğünüz gibi içine nesne konulabilen bir çok eşya var. Bunlardan bazılarını şimdi gördük. Biraz önce de diğer öğretmeninizle içine nesneler konabilen eşyalardan bahsetmiştiniz değil mi? Hadi bunları tekrarlayalım.” der. Bu konuşmada amaç çocuklara poşet kelimesini hatırlatmaktır. Çocuklardan biri içine nesneler konabilen eşya olarak poşet kelimesini söylediğinde öğretmen “evet çocuklar, arkadaşınızın da dediği gibi poşet de içine nesne konabilen nesnelerden biridir, şimdi diğer öğretmeniniz size poşetle ilgili bir şeyler yaptıracak.” der .
ETKİNLİK 4
DRAMA ETKİNLİĞİ
Öğretmen, her çocuğa birer tane poşet verir. Sonra çocuklara “Hepiniz birer koleksiyoncusunuz. Ben başla deyip 1 ‘den 5’e kadak sayana dek siz etrafınızda gördüğünüz nesneleri poşetlerinizin içine dolduracaksınız.” der. Çocuklar sınıfın içindeki çeşitli nesneleri poşetlerinin içine koyarlar. Öğretmen 5 deyince toplama işlemi biter. Bundan sonra öğretmen çocukları masalarına oturtur ve çocuklarla topladıkları nesneler hakkında konuşur. Bundan sonra çocuklara “Çocuklar, poşetinizin içindeki en büyük nesneyi poşetin dışına çıkarın “ der. Çocuklar poşetlerindeki en büyük nesneyi çıkarırlar . bundan sonra öğretmen “ Poşetinizin indeki en yumuşak nesneyi poşetin dışına çıkarın.” , “ Poşetinizin içindeki en küçük nesneyi poşetin dışına çıkarın.” vb. der. Bu işlem bittikten sonra öğretmen çocukların dikkatini “aaa, bakın yerde ne var!” diyerek yerdeki iplere çeker. Böylelikle diğer etkinliğe geçilir.
ETKİNLİK 5
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
Öğretmen iplerle oluşturduğu dairelerden birinin içine girer ve çocuklara “Çocuklar, ben şimdi dairenin neresindeyim?” diye sorar. Daha sonra öğretmen dairenin dışına çıkar ve çocuklara “Çocuklar, ben şimdi dairenin neresindeyim?” diye sorar. Öğrencilerden yanıt alır. Eğer yanıt yanlışsa öğrencinin kendi yanlışını bulması için sorular sorulur ve doğru cevap alınır. Öğretmen bu dairelerden ayrı olarak iple yere bir de düz çizgi çizer ve diğer etkinliğe geçilir.
ETKİNLİK 6
OYUN ETKİNLİĞİ
Öğretmen iple çocukların bulunduğu yere bir çizgi çizdikten sonra çocuklar bu çizginin sınırlarının dışına çıkmadan dizilirler. Burası çocukların “yeri” olur. Öğretmen daha önceden çizmiş olduğu daireleri de kullanır. Bunlar çocukların evine 10-15 adım uzaklıkta olur. Bu dairelerden biri çocukların evi , diğeri ise çocukların köyü olur. Öğretmen çocuklara “evinize” dediğinde çocuklar birinci dairenin içine, “köyünüze” dediğinde ikinci dairenin içine, “yerinize” dediğinde çizginin arkasına geçilir. Öğretmen yavaş yavaş hızlanarak bu yönergeleri verir. Şaşıran veya dairenin dışında kalan çocuk oyun dışı kalır. Dairelerin içinde tek çocuk kalana kadar oyun devam eder. Bu etkinlikten sonra hikaye etkinliğine geçilir.
ETKİNLİK 7
HİKAYE ETKİNLİĞİ
Öğretmen “Denizin Şiiri” adlı hikayeyi hikaye kartlarıyla çocuklara anlatır. Hikaye sonrasında denizin içinde bulunan hayvanlarla ilgili sohbet edilir.
ETKİNLİK 8
SANAT ETKİNLİĞİ
(Öğretmen bir önceki etkinlikte anlatmış olduğu hikayenin kahramanlarını küçük bir zarfın içine girebilecek şekilde çocuk sayısı kadar çoğaltır. Her zarfın içinde hikayede olan farklı bir kahraman vardır. Daha sonra bu kahramanları küçük zarfların içine koyar ve ağzını çocukların açabileceği bir şekilde kapatır ve arkalarına da “içinde- dışında” kavramıyla ilgili bilmeceler yazar.)
Öğretmen, çocuklarla hikaye hakkında sohbet ettikten sonra kapı çalınır ve postacı kılığında içeriye diğer öğretmen girer. Elinde çocukların hepsine yetecek kadar zarf vardır ve bu zarfların arkasında bilmeceler yazılıdır. Öğretmen, sırasıyla elindeki zarfların arkasındaki bilmeceleri çocuklara sorar ve bilmeceyi ilk bilen çocuğa o bilmecelerin yazdığı zarfı verir. Bu işlem her çocuk birer zarf alana kadar devam eder. Çocuklar bilmecelerin cevaplarını bilemedikleri zaman öğretmen çocuklara ipuçları verir. Çocukların hepsi zarflarını aldıktan sonra öğretmen çocuklardan zarflarını açmalarını ister. Daha önce çocuklardan istenen boş krem kutularının içine kedi merdiveni yapmalarını ve zarflarından çıkan karakteri bu kedi merdiveninin en üstüne yapıştırarak kutunun kapağını kapamaları istenir. Yapılan kedi merdiveni kutunun boyundan uzun olmalıdır ki kutunun kapağı açıldığında kedi merdiveni kurunun dışına fırlayabilsin. Kedi merdivenleri çocuklar tarafından yapılır ve öğretmen yardımıyla kutunun tabanına bantla yapıştırılır. Sonra çocuklar bu kutuları sürpriz yapmak için kullanır.
ETKİNLİK 9
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
Öğretmen içinde- dışında kavramını pekiştirmek amacıyla, çocuklara içinde ve dışında kavramıyla ilgili çalışma sayfası dağıtır (evin dışında bulunması gereken nesneleri işaretle) (evin içindeki çocuğu boya)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst