Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE GRAFİKLER

Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
33
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
GRAFİKLER

Grafikler verileri kaydetmenin bir yoludur ve farklı şekillerde yapılabilen matematik etkinlikleridir. Grafikler diğer tahmin olaylarıyla matematiği bütünleştirmenin bir yoludur ve sayısal, görsel ve sözel bilgiler içerir.
Grafikler sadece çocukların dikkatini grafiğe çekmekle kalmayıp aynı zamanda doğrudan ve açık olarak onlara daha fazla bilgi sunar. Grafikler çocukların dil gelişimleri ve yaratıcı yeteneklerinin gelişimi için doğal fırsatlar sağlarken, bir durumun sözel olmadan gösterilmesini, karşılaştırma yapma, gruplar arası ilişkileri yorumlama, soruların cevaplarını bulma ve tartışma fırsatları sağlayabilir. Ayrıca grafik çalışmaları ile çocuklara “daha çok”,”daha az”,”bazı”,”en çok”,”hiç” gibi kelimeler öğretilebilir.
Çocuklar grafik yaparken sayma, karşılaştırma, eşleme ve sınıflandırma gibi temel becerileri kullanırlar. Bu nedenle grafik çalışmaları okulöncesi matematik programında önemli bir yere sahiptir.
Grafik çalışmalarında öğretmen önce somut daha sonra resimlere en son soyut durumlara yer vermelidir.


Okulöncesi Eğitim Programlarında Grafik Çalışmaları


1.Gerçek nesneleri kullanma

Öğretmen çalışmaya göre yalnız iki nesne veya durum kullanmalı daha sonra aşamalı olarak bunları arttırmalıdır.


2.Nesne resimleri kullanma

Bu çalışmada öğretmen gerçek nesneler yerine resimler kullanabilir. Resim grafiği gerçek nesnelerle yapılan grafikten sembollerle yapılan grafiğe bir geçiştir. Bir önceki aşamada olduğu gibi bu aşamada da önce iki nesne veya durum ile çalışmaya başlanır daha sonra aşamalı olarak bu sayı arttırılabilir.


3.Semboller kullanma

Sembolik aşamada, grafik çalışmaları için nesne veya durum anlatmak için dama, küp, renkli kâğıtlar, boncuklar, ataçlar gibi nesneler gerçek durum yerine sembolik olarak kullanılabilir.


ETKİNLİKLER

1-)Bugün üzerinizde hangi renk giysi var?

1 numaralı etkinliğimizde fon kartonu üzerine hazırlamış olduğumuz çeşitli renklerdeki kıyafet resimlerinin altına çocuklar o gün hangi renk giyinmişlerse o renk puantiyeleri yapıştırmalarını isteriz. Böylece o gün hangi renk kıyafet çoğunluktaysa panoda ortaya çıkacaktır.

2-)Gökyüzünde hangi renk yıldızların olmasını isterdin?

2 numaralı etkinliğimiz de çocuklara bu soruyu yönlendirip istediği renkteki yıldızı gökyüzü panomuza yapıştırmasını isteriz. Yine hangi renk çoğunluktaysa ortaya çıkar.

3-)Hangi renk Lego daha çok?

3 numaralı etkinliğimizde Legoları dağınık bir şekilde masanın üstüne koyarız ve çocuklardan aynı renkte olanları üst üste koymalarını isteriz. Böylece hangi renkten daha çok olduğu somut bir şekilde görülecektir.

4-)En çok hangi çizgi filmi seviyorsun?

4 Numaralı etkinliğimizde pano üzerine yapıştırdığımız çizgi film resimlerinden, çocuklara hangisini daha çok sevdiği sorulur. Verilen cevaba göre, panoda işaretleme yapılır.

5-)Tweety’nin yerinde olsan ne yapardın?

5 Numaralı etkinliğimizde çocuklara Slyvester’ın Tweety’yi kovaladığı anlatılıp, çocuğun kuşun yerinde olsa kaçmak için hangi seçeneği kullanacağı sorulur. Verilen cevaba göre pano işaretlenir.

6-)Meyvelerden en çok hangisini seviyorsun?

6 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan verdiği cevaplara göre işaretleme yapmaları istenir

7-)Evde hangi hayvanı besliyorsun?

7 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan verdiği cevaplara göre işaretleme yapmaları istenir

:cool:Hangileri evcil, hangileri vahşi hayvan?

8 Numaralı etkinliğimizde çocuktan, torbadan bir kart çekmesi, evcil ve vahşi hayvanları panodaki ilgili yerlere yapıştırması istenir

9-)Karada, havada, suda yaşayan hayvanlar.

9 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan çektiği karta göre, ilgili yerlere işaretleme yapmaları istenir

10-)Hayvanların ayak sayısı.

10 Numaralı etkinliğimizde çocukların (çektikleri karta göre) panoda 1 den 4 e kadar sıralanmış sayı dizisinin altına işaretleme yapmaları istenir.

11-)En sevilen çiçek.

11 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan sevdikleri çiçeklere göre panoda işaretleme yapmaları istenir.

12-)Meslekler

12 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, olmak istedikleri mesleklere göre işaretleme yapmaları istenir

13-)Renkli meslekler

13 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, uçurtma üzerindeki 4 farklı meslek grubunun rengini taşıyan kâğıt parçalarını, kuyruk kısmından kopartmaları istenir. Sonuçlara göre panoda işaretleme yapılır.

14-)Kız kardeş, erkek kardeş

14 Numaralı etkinliğimizde yere kurdelelerle 4 çizgi çizerek çocuklardan birine yalnız erkek kardeşi olanlar, diğerine yalnız kız kardeşi olanlar, üçüncüye hem erkek hem kız kardeşi olanlar ve dördüncüye, kardeşi olmayanların oturması istenir.

15-)Hangi etkinlik?

15 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan panodaki etkinliklerden hangisini yapmak istediği sorulur. Alınan cevaba göre işaretleme yapılır.


16-)Okula ulaşım.

16 Numaralı etkinliğimizde çocuklara okula gelirken kullandıkları vasıtalar sorulur. Alınan cevaplar ışığında işaretleme yapılır.

17-)Geometrik şekiller (1)

17 Numaralı etkinliğimizde torbadan çekilen şekiller panodaki uygun yerlere yapıştırılır

1:cool: Geometrik şekiller (2)

18 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan sınıfta gördükleri eşyaların geometrik şekillerine göre panoda işaretleme yapmaları istenir.

19-) Geometrik şekiller (3)

19 Numaralı etkinliğimizde çocuklarlardan birer zarf seçmeleri ve içinden çıkan şekilleri panoya yapıştırmaları istenir.


20-) Sevilen içecekler (1)

20 Numaralı etkinliğimizde masaya konulan içeceklerden çocukların seçim yaparak, bardaklarına doldurmaları istenir. En fazla tüketilen içecek belirlenir.

21-) Sevilen içecekler (2)

21 Numaralı etkinliğimizde masaya boyalı makarnalar konularak, portakal suyunu sevenlerden sarı, süt sevenlerden beyaz, kola sevenlerden kırmızı makarna almaları istenir ve panoya yapıştırılır.

22-) Haftanın günleri

22 Numaralı etkinliğimizde çocuklara çalışma günü ve tatil günü kavramları anlatılır ve panoda okula gittikleri ve gitmedikleri günleri işaretlemeleri istenir.




23-) Hava durumu

23 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan okula geldikleri her gün, o günün hava şartlarına göre, panodaki uygun yeri işaretlemeleri istenir.

24-) Sınıf mevcudu

24 Numaralı etkinliğimizde sınıfta bulan her çocuktan, panoya, cinsiyetine göre, papyon ya da şeker yapıştırması istenir. Sonuca göre sınıf mevcudu belirlenir.

25-) Yaş grafiği

25 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, yaşlarına göre panoya işaretleme yapmaları istenir

26-) Boy grafiği

26 Numaralı etkinliğimizde palmiye şeklinde hazırlanmış boy cetvelinde ölçüm yapılan çocukların boyları panoya işlenir.

27-) Kilo grafiği

27 Numaralı etkinliğimizde baskülde kiloları ölçülen çocukların kiloları panoya işlenir

2:cool: Yumurta sayısı

28 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan farklı renklerdeki tavukların farklı renklerdeki yumurtalarının panoya yapıştırmaları istenir. Hem renk kavramı işlenirken, hem de sayılarla ilgili egzersiz yapılmış olunur.

29-) Buzdolabındaki yiyecekler

29 Numaralı etkinliğimizde farklı iki buzdolabı arasındaki yiyecekler karşılaştırılır.

30-) Tren

30 Numaralı etkinliğimizde farklı uzunluktaki iki trenin köprüden geçme süreleri karşılaştırılarak, çocuklara uzunluk kavramı anlatılır.


31-) Tombala

31 Numaralı etkinliğimizde iki tombala kâğıdından hangisinin hedefe ulaşmasının daha kolay olduğu sorulur.

32-) Vitrin

32 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, farklı renklerde vitrine dizilmiş hamur topların eşitlemeleri istenir.

33-) Renkli daireler

33 Numaralı etkinliğimizde çocuklardan, farklı üç renkteki daireleri, üç çubuk vasıtası ile bir araya getirmeli istenir.

34-) Tırtıl çiçek oyunu

34 Numaralı etkinliğimizde tırtıl maskesi takan iki çocuktan, belirli bir zamanda, kartondan yapılmış çiçek parçalarını kopararak, sepete atmaları istenir. Kalan çiçek parçasına göre galip ilan edilir.

35-) Elma tiyatrosu

35 Numaralı etkinliğimizde kurtlu ve sağlam elmaları konu alan bir piyes düzenlenir.

36-) Halka atma oyunu

36 Numaralı etkinliğimizde 3 gruba ayrıla çocuklar, kendi gruplarının belirlediği renkteki halkaları, sopaya atmaya çalışırlar.

37-) Renkli sıvı oyunu

37 Numaralı etkinliğimizde çocuklar 2 gruba ayrılır.2 ayrı sıvı bu 2 ayrı grup tarafından küçük kaplarla başka bir kaba boşaltılır. Belli bir süre içinde hangi grup daha çok sıvı taşımışsa o grup galip olur.
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
güzel çalışmalar paylaşımlar için teşekkürler
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
81
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
bunlar çok yararlı bilgiler nerden buluyorsunuz bunları ben de eklemek isitiyorum sadce gazetelerden buluyorum ama gönderemiyorum açıkçası zamanım da yok neyse emek veren her arkadaşın ellerine sağlık
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
325
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
Çalışmalar çok iyi ve öğrencilerin hoşuna gidecektir.Teşekkürler.
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
382
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
harika bilgiler bunlarr berkeye hangisini uygulıycağımı şaşırdım:))
 
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
64
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bunlar benim çok işime yarayacak arkadaslar çok saolun ben de sizlere faydalı olmaya calışıyorum....:):):)
 
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
64
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bunlar benim çok işime yarayacak arkadaslar çok saolun ben de sizlere faydalı olmaya calışıyorum....:):):)
 
Katılım
27 Ağu 2006
Mesajlar
45
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
48
ÇOK GÜZEL ETKİNLİKLER .YENİ OKULDA ÇOK İŞİME YARAYACAK TEŞEKKÜRLER...:4:
 
Katılım
19 Şub 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
ya lütfen yardım edin materyal geliştirme dersi diye bi ders var matematikle ilgili yaratıcı ilginç materyal lazım fikri olanlar zumrut_rcys@hotmail.com adresine yollayabilirler lüüttffeeennn
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst