- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Kuğular Suda Neden Islanmaz? (Islak - Kuru, Deney)
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne /durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne /durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar (Bir olayın olası nedenini söyler. Bir olayın olası sonucunu söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/ izlediklerini/ çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri /izledikleri ile ilgili sorular sorar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder)
MG:K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Kap, su, pamuk, zeytinyağı, fırça, flamingo ve kuğu kalıpları, makas, renkli A4 kâğıdı, boya kalemleri, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Kuğu, martı, pelikan, yaban ördeği, leylek, karabatak, penguen
KAVRAMLAR: Duyu: Islak - kuru SÖZCÜKLER: Kuğu, martı, pelikan,
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kuğu, martı, pelikan, yaban ördeği, leylek, karabatak, penguen gibi suda yaşayan kuşlara ait görseller masalara konarak, çocukların dikkati çekilir.
• Çocuklara bu hayvanların isimlerinin ne olduğu ve nerede yaşadıkları sorulur. Tahminleri alındıktan sonra bu hayvanların suda veya su kenarında yaşayan kuşlar olduğu söylenir.
• Ardından çocuklarla U şeklinde oturulur. “Göllerde yüzen kuğuların tüylerine dikkat ettiniz mi? Sizce kuğuların tüyleri ıslanıyor mudur? Neden?” soruları yöneltilip çocukların görüşleri alınarak birlikte bir deney yapılacağı söylenir.
• Orta boy bir kabın içine bir miktar su doldurulur.
• Bir parça pamuk yuvarlanarak suya bırakılır.
• Çocukların pamuğun ıslandıkça battığını gözlemlemelerine fırsat verilir.
• Pamuktan bir parça daha yuvarlanarak fırça yardımıyla pamuğun dış yüzeyine zeytinyağı sürülür sonra suya bırakılır.
• Pamuğun zeytinyağı sayesinde ıslanmadığı ve suyun üzerinde yüzdüğü gözlemlenerek deney çocuklarla birlikte değerlendirilir.
• Deney sonucunda görüldüğü gibi kuğuların da tüylerinde bulunan yağ tabakaları sayesinde tüylerinin ıslanmadığı ve yüzmelerinin kolaylaştığı açıklanır.
• Ardından masalara geçilir.
• Bir masaya flamingo, diğerine kuğu görselleri bırakılır. Çocuklara istedikleri masaya geçebilecekleri söylenir.
• Çocuklardan görselleri keserek çıkarmaları ve A4 kâğıtlarına yapıştırmaları istenir.
• Boya kalemleri dağıtılır. Çocukların kuşların yaşadıkları yerleri hayal ederek resmi tamamlamalarına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
• Sen bir kuş olsaydın denizlerde yüzmek mi, göklerde uçmak mı isterdin?
• Sen bir kuş olsaydın tüylerinin hangi renk olmasını isterdin?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte nesli tükenmekte olan kuşların hangileri olduğunu araştırmaları istenebilir.
• Varsa su kuşlarını gözlemleyebilecekleri bir göl veya deniz kenarına gezi yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ihtiyaç
duyması halinde fiziksel yardım ile etkinliği tamamlamasına
destek olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Farklı su kuşu görselleri eklenerek etkinlik zenginleştirilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne /durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne /durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar (Bir olayın olası nedenini söyler. Bir olayın olası sonucunu söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/ izlediklerini/ çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri /izledikleri ile ilgili sorular sorar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder)
MG:K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Kap, su, pamuk, zeytinyağı, fırça, flamingo ve kuğu kalıpları, makas, renkli A4 kâğıdı, boya kalemleri, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Kuğu, martı, pelikan, yaban ördeği, leylek, karabatak, penguen
KAVRAMLAR: Duyu: Islak - kuru SÖZCÜKLER: Kuğu, martı, pelikan,
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kuğu, martı, pelikan, yaban ördeği, leylek, karabatak, penguen gibi suda yaşayan kuşlara ait görseller masalara konarak, çocukların dikkati çekilir.
• Çocuklara bu hayvanların isimlerinin ne olduğu ve nerede yaşadıkları sorulur. Tahminleri alındıktan sonra bu hayvanların suda veya su kenarında yaşayan kuşlar olduğu söylenir.
• Ardından çocuklarla U şeklinde oturulur. “Göllerde yüzen kuğuların tüylerine dikkat ettiniz mi? Sizce kuğuların tüyleri ıslanıyor mudur? Neden?” soruları yöneltilip çocukların görüşleri alınarak birlikte bir deney yapılacağı söylenir.
• Orta boy bir kabın içine bir miktar su doldurulur.
• Bir parça pamuk yuvarlanarak suya bırakılır.
• Çocukların pamuğun ıslandıkça battığını gözlemlemelerine fırsat verilir.
• Pamuktan bir parça daha yuvarlanarak fırça yardımıyla pamuğun dış yüzeyine zeytinyağı sürülür sonra suya bırakılır.
• Pamuğun zeytinyağı sayesinde ıslanmadığı ve suyun üzerinde yüzdüğü gözlemlenerek deney çocuklarla birlikte değerlendirilir.
• Deney sonucunda görüldüğü gibi kuğuların da tüylerinde bulunan yağ tabakaları sayesinde tüylerinin ıslanmadığı ve yüzmelerinin kolaylaştığı açıklanır.
• Ardından masalara geçilir.
• Bir masaya flamingo, diğerine kuğu görselleri bırakılır. Çocuklara istedikleri masaya geçebilecekleri söylenir.
• Çocuklardan görselleri keserek çıkarmaları ve A4 kâğıtlarına yapıştırmaları istenir.
• Boya kalemleri dağıtılır. Çocukların kuşların yaşadıkları yerleri hayal ederek resmi tamamlamalarına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
• Sen bir kuş olsaydın denizlerde yüzmek mi, göklerde uçmak mı isterdin?
• Sen bir kuş olsaydın tüylerinin hangi renk olmasını isterdin?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte nesli tükenmekte olan kuşların hangileri olduğunu araştırmaları istenebilir.
• Varsa su kuşlarını gözlemleyebilecekleri bir göl veya deniz kenarına gezi yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ihtiyaç
duyması halinde fiziksel yardım ile etkinliği tamamlamasına
destek olunmalıdır.
ÖNERİLER
• Farklı su kuşu görselleri eklenerek etkinlik zenginleştirilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: