PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Türkçe Dil Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Küçük Efe
KAVRAM: Açık-Koyu
YAŞ: 4-5
SÜRE: 20 dk.
MATERYALLER: Defter, kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatıp devamını tamamlatma
GELİŞİM ALANI: Sosyal-Duygusal, Dil ve Bilişsel Alan
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
Amaç 2: Duygularını fark edebilme
Kazanım 1: Duygularını söyler.
Kazanım 2: Duygularının nedenlerini söyler.
Kazanım 3
uygularının sonuçlarını söyler
Amaç 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanım 2: Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
Amaç 4:Kendini güdüleyebilme
Kazanım 2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
DİL ALANI:
Amaç 3: Türkçe’ yi doğru kullanabilme
Kazanım 1: Konuşmalarında söz dizimi kurallarını uygun olarak kullanır.
Kazanım 2: Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur.
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanım 1: Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
Kazanım 6: Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 7: Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
BİLİŞSEL GELİŞİM:
Amaç 16: Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım 3: Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tanımlar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen, hikayenin başlangıç kısmını öğrencilere anlatır ve kalan kısmını öğrencilerden kendi hayal güçlerine dayanarak tamamlamalarını ister. Hikayelerini tamamlayan öğrenciler sınıfta hikayelerini sırayla okumaya başlarlar.
Hikaye:
Efe, altı yaşında sevimli bir çocuktu. Efe oyun oynamayı ve gezmeyi çok severdi;fakat Efe’nin ilginç bir huyu vardı.Efe, gökyüzünün açık mavi olduğu yani güzel havalarda hep mutlu olurdu;gökyüzünün koyu mavi yani havanın kapalı olduğu günlerde ise hiçbir şey Efe’yi mutlu edemezdi,üzgün gezerdi.
Bir sabah yatağından kalktığında hava yine koyu mavi olmuştu hava kapalıydı ve Efe’nin mutsuz olma günü gibiydi. Fakat Efe yatağından mutlu uyandı ve hiç ummadığı bir şekilde günü mutlu geçirmeye başladı.Arkadaşı günaydın demek için Efe’yi aradı bu onu çok mutlu etti.Okuluna gittiğinde ise…
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Küçük Efe
KAVRAM: Açık-Koyu
YAŞ: 4-5
SÜRE: 20 dk.
MATERYALLER: Defter, kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatıp devamını tamamlatma
GELİŞİM ALANI: Sosyal-Duygusal, Dil ve Bilişsel Alan
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN:
Amaç 2: Duygularını fark edebilme
Kazanım 1: Duygularını söyler.
Kazanım 2: Duygularının nedenlerini söyler.
Kazanım 3
Amaç 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanım 2: Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
Amaç 4:Kendini güdüleyebilme
Kazanım 2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
DİL ALANI:
Amaç 3: Türkçe’ yi doğru kullanabilme
Kazanım 1: Konuşmalarında söz dizimi kurallarını uygun olarak kullanır.
Kazanım 2: Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur.
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanım 1: Dinlerken/konuşurken göz teması kurar.
Kazanım 6: Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 7: Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
BİLİŞSEL GELİŞİM:
Amaç 16: Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım 3: Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tanımlar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen, hikayenin başlangıç kısmını öğrencilere anlatır ve kalan kısmını öğrencilerden kendi hayal güçlerine dayanarak tamamlamalarını ister. Hikayelerini tamamlayan öğrenciler sınıfta hikayelerini sırayla okumaya başlarlar.
Hikaye:
Efe, altı yaşında sevimli bir çocuktu. Efe oyun oynamayı ve gezmeyi çok severdi;fakat Efe’nin ilginç bir huyu vardı.Efe, gökyüzünün açık mavi olduğu yani güzel havalarda hep mutlu olurdu;gökyüzünün koyu mavi yani havanın kapalı olduğu günlerde ise hiçbir şey Efe’yi mutlu edemezdi,üzgün gezerdi.
Bir sabah yatağından kalktığında hava yine koyu mavi olmuştu hava kapalıydı ve Efe’nin mutsuz olma günü gibiydi. Fakat Efe yatağından mutlu uyandı ve hiç ummadığı bir şekilde günü mutlu geçirmeye başladı.Arkadaşı günaydın demek için Efe’yi aradı bu onu çok mutlu etti.Okuluna gittiğinde ise…
DEĞERLENDİRME: