- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
KROKİ ÇİZİYORUZ
Etkinlik Çeşidi: Fen (Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
(Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Harita ve
krokiyi kullanır.)
Dil Gelişimi
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel
materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde
kendini ifade eder.)
MATERYALLER
Fon kartonu, kraft kâğıdı, boya, oyuncaklar, okulun krokisi.
SÖZCÜKLER
Kroki
KAVRAMLAR
Mekânda Konum: Uzak-yakın
DEĞERLENDİRME
*Hayvanat bahçesi ile ilgili bir kroki hazırlanır ve çocuklara verilir.
Çocuklar kroki üzerinde maymuna giden en kısa yolu, baykuşa
giden en uzun yolu vb. yönergeleri çizerek gösterirler.
AİLE KATILIMI
*Ailelere kroki çizme etkinliklerini evin istenen bir odası/kendi odası
ya da evin tüm odalarını çizme şeklinde yapmaları önerilir.
*Ailelere alışveriş merkezlerinde, hayvanat bahçesinde, müzelerde
olan krokileri çocuklarıyla birlikte incelemeleri önerilir.
UYARLAMA
Sınıfta Üstün Yetenekli Bir Çocuk Varsa:
*Gönüllü iki çocuk bireysel olarak, diğer çocuklar ise birlikte sınıfın krokisini yaparken üstün yetenekli çocuk ilgisini çeken başka bir yerin krokisini çizebilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla sınıflarında nelerin olduğu, sınıfta bulunan eşyalar, bu
eşyaların yerleri, birbirleriyle olan yakınlıkları hakkında sohbet edilir.
*Çocuklar yere konmuş olan büyük bir kraft kâğıdının üzerine eşyaları
simgeleyen lego vb. yerleştirerek sınıfların görüntüsünü oluştururlar.
*Çocuklarla birlikte yerde oluşturulan sınıf görüntüsü incelenir. Eşyaların
yukarıdan bakıldığında nasıl görüldüğüne dikkat çekilir.
*Gönüllü iki çocuk hayallerindeki sınıfın görüntüsünü arkadaşlarına
göstermeden ayrı masalarda farklı materyaller kullanarak kâğıt üzerinde
oluştururlar.
*Diğer çocuklar ise birlikte hayallerindeki sınıfın krokisi büyük bir kartona
çizerler.
*Ortaya çıkan çalışmalar hep birlikte incelenir. Çocuklar kendi yaptıkları
çalışmaları anlatırlar.
*Öğretmen okulun krokisini ortaya koyar; “Krokinin ne işe yaradığı ve
nerelerde kullanıldığı” ile ilgili sorular sorar.
*Çocuklar soruları cevapladıktan sonra, her bir çocuk krokiden bir yer
belirler ve belirlediği bu yere krokiye bakarak gider ve gelir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen (Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
(Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler. Harita ve
krokiyi kullanır.)
Dil Gelişimi
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel
materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde
kendini ifade eder.)
MATERYALLER
Fon kartonu, kraft kâğıdı, boya, oyuncaklar, okulun krokisi.
SÖZCÜKLER
Kroki
KAVRAMLAR
Mekânda Konum: Uzak-yakın
DEĞERLENDİRME
*Hayvanat bahçesi ile ilgili bir kroki hazırlanır ve çocuklara verilir.
Çocuklar kroki üzerinde maymuna giden en kısa yolu, baykuşa
giden en uzun yolu vb. yönergeleri çizerek gösterirler.
AİLE KATILIMI
*Ailelere kroki çizme etkinliklerini evin istenen bir odası/kendi odası
ya da evin tüm odalarını çizme şeklinde yapmaları önerilir.
*Ailelere alışveriş merkezlerinde, hayvanat bahçesinde, müzelerde
olan krokileri çocuklarıyla birlikte incelemeleri önerilir.
UYARLAMA
Sınıfta Üstün Yetenekli Bir Çocuk Varsa:
*Gönüllü iki çocuk bireysel olarak, diğer çocuklar ise birlikte sınıfın krokisini yaparken üstün yetenekli çocuk ilgisini çeken başka bir yerin krokisini çizebilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla sınıflarında nelerin olduğu, sınıfta bulunan eşyalar, bu
eşyaların yerleri, birbirleriyle olan yakınlıkları hakkında sohbet edilir.
*Çocuklar yere konmuş olan büyük bir kraft kâğıdının üzerine eşyaları
simgeleyen lego vb. yerleştirerek sınıfların görüntüsünü oluştururlar.
*Çocuklarla birlikte yerde oluşturulan sınıf görüntüsü incelenir. Eşyaların
yukarıdan bakıldığında nasıl görüldüğüne dikkat çekilir.
*Gönüllü iki çocuk hayallerindeki sınıfın görüntüsünü arkadaşlarına
göstermeden ayrı masalarda farklı materyaller kullanarak kâğıt üzerinde
oluştururlar.
*Diğer çocuklar ise birlikte hayallerindeki sınıfın krokisi büyük bir kartona
çizerler.
*Ortaya çıkan çalışmalar hep birlikte incelenir. Çocuklar kendi yaptıkları
çalışmaları anlatırlar.
*Öğretmen okulun krokisini ortaya koyar; “Krokinin ne işe yaradığı ve
nerelerde kullanıldığı” ile ilgili sorular sorar.
*Çocuklar soruları cevapladıktan sonra, her bir çocuk krokiden bir yer
belirler ve belirlediği bu yere krokiye bakarak gider ve gelir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."