PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Fen ve doğa etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Çevremizdeki Nesnelerin Şekilleri
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 4
SÜRE: 30 dk
MATERYALLER: Kutu, fon kartonları, yapıştırıcı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip Yaptırma, anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor, bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(psikomotor alan) Amaç2:El göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
-Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
(bilişsel alan) Amaç2:Nesnelerin çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
-Nesne, olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme.
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebilir.
Amaç6:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
-Nesneleri şekillerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen bir kutunun içerisine üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şeklinde kesmiş olduğu fon kartonlarını koyar. Çocuklardan sıra ile gözlerini kapatarak kutudan bir şekil çekmesini ister. Çocuk çektiği şeklin adını ve özelliklerini söyler. Öğretmen çevresindeki o şekle benzeyen nesnelerden örnekler vermesini ister ve verdiği örneklerdeki nesnelerden bir tanesinin işlevini anlatmasını söyler. Daha sonra sınıfta o şekle benzeyen nesnelerin üzerine çektiği şekli yapıştırarak devam eder.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Çevremizdeki Nesnelerin Şekilleri
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 4
SÜRE: 30 dk
MATERYALLER: Kutu, fon kartonları, yapıştırıcı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip Yaptırma, anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor, bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(psikomotor alan) Amaç2:El göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
-Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
(bilişsel alan) Amaç2:Nesnelerin çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
-Nesne, olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme.
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebilir.
Amaç6:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
-Nesneleri şekillerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen bir kutunun içerisine üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şeklinde kesmiş olduğu fon kartonlarını koyar. Çocuklardan sıra ile gözlerini kapatarak kutudan bir şekil çekmesini ister. Çocuk çektiği şeklin adını ve özelliklerini söyler. Öğretmen çevresindeki o şekle benzeyen nesnelerden örnekler vermesini ister ve verdiği örneklerdeki nesnelerden bir tanesinin işlevini anlatmasını söyler. Daha sonra sınıfta o şekle benzeyen nesnelerin üzerine çektiği şekli yapıştırarak devam eder.
DEĞERLENDİRME: