Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Kızılay haftasıyla ilgili günlük plan

Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
:36_3_12:lütfen kızılay haftasıyla ilgili günlük plan örneği istiyorum
 
Katılım
19 Ocak 2009
Mesajlar
92
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39


SERBEST ZAMAN
öb a 3 : k 3
Öğretmen, çocukları karşılar ve her biri ile ayrı ayrı selâmlaşır.
Çocuklar ilgi köşelerine geçerek oyunlarını oynamaya başlarlar.
Eğitici oyuncak köşesine tangramlar ( 7 parçalı zeka oyunu) bırakılır. Çocukların ilgileri doğrultusunda oyunları gözlemlenir.
Etkinlik süresi sonunda, çocuklar sınıfı estetik anlayışlarına göre düzenlerler. Ellerini yıkamak ve tuvalet ihtiyaçlarını gidermek için tek sıra halinde lavabolara giderler. Beslenme saatinde yiyecekler yenirken sağlık ve görgü kurallarına uyulması gerektiği ile ilgili sohbet edilir.
TÜRKÇE
MÜZİK
SDA A 5 : K 1,2
SDA A 7 : K 2
DA A 2 : K 1,2
DA A 4 : K 1,2,3
öb a 5 : k 1,2,3,4
Öğretmen önceden yangın, deprem gibi çeşitli doğal afetlerle ve açlık çeken, sokakta yatan insanlarla ilgili resimleri gazete ve dergilerden keserek fen ve doğa köşesine asar. Çocuklara resimlerde ne gördükleri sorulur. Gelen cevaplar üzerine “Böyle durumlarda neler yapılabilir, bizlere kimler yardım edebilir?” diye sorularak çocuklara toplumsal yardımlaşmanın öneminden, yurdumuzda var olan Kızılay, Akut ve Çocuk Esirgeme Kurumu gibi kurumların deprem, sel, yangın gibi doğal afetlerde çadır, giyecek ve yiyecek yardımları yaptığından, yurt dışında da “Unicef” ve “Kızılhaç” gibi benzer yardım kuruluşları olduğundan bahsedilir. Savaşta ve barışta yurt içinde, yurt dışında, doğal afet ve felaketlere uğrayanlara yardım etmek “sosyal dayanışmayı desteklemektedir.” denir ve Daha sonra Final Okul Öncesi Belirli Gün ve Haftalar eğitim materyalisayfa 12’deki “Kızılay” şiirini önce öğretmen okur, sonra çocuklarla beraber bölüm bölüm tekrar eder. Şiirden sonra öğretmen çocukları düşündürmek ve eğlendirmek için bilmeceler sorar.
İçinde yaşarız, yuva deriz ona (Ev)
Her yeri sallar insanlar korkar (Deprem)
Yağmurla gelir her şeyi götürür (Sel)
Kibritle oynarsan çıkar, her şeyi kül yapar (Yangın)
Kızılay getirir evi olmayanlara verir (Çadır)
Depremde, yangında, Deprem felaketinde, Yeryüzünü sallarım,
Hemen koşar yardıma, Kızılay’ca kurulur, Evleri de yıkarım,
İlaç, çadır, yemek verir, Evsiz barksız insanlar, Çok canları yakarım. (Deprem)
Muhtaçları sevindirir. (Kızılay) Sokakta kalmaktan kurtulur. (Çadır)
Öğretmen daha sonra elindeki kuklayla “Merhaba çocuklar ben Aslı’nın arkadaşıyım. İsmim Ali, sizlere Aslı’nın iki yıl önce evlerinin nasıl yandığını anlatacağım.” der. Aslı’nın 2 yıl önce evlerinin yandığını, itfaiyenin gelip söndürdüğünü, ancak hiçbir eşyalarının kalmadığını ve evlerinin oturulamaz hale geldiğini, Kızılay ın Aslılara çadır, yiyecek, battaniye verip yardım ettiğini, Aslı’nın Kızılay’a yardımlarından dolayı teşekkür ettiğini, şimdi ise Aslı’nın güzel bir evde oturduğunu anlatarak hikayeyi tamamlar. Hikâyeden sonra Kızılay hakkında bilgi veren slâyt izlenir. Slâyt gösterisi sırasında çocukların soruları cevaplanır. Kızılay sağlık görevlileri (doktor hemşire), doğal afetler (yangın, deprem, sel vs.), ambulans, itfaiyenin görevleri ve acil telefon numaraları (Yangın İhbarı 110, polis imdat 155, ambulans 112) hakkında bilgi verilir. Bu açıklamalar ışığında sınıfta görev dağılımı yapılarak bir Kızılay ekibi kurulur. Herkes aldığı görevi anlatır ve dramatize eder.
Sanat
PMA A 2 : K 1,7
Çocuklar gruplara ayrılır.
Öğretmen; “Şimdi sizlerle Kızılay bayrağı ve Kızılay çadırı oluşturalım.” diyerek çocukları masaya yönlendirir. Her çocuğa makas, yapıştırıcı, daha önceden hazırlanan beyaz karton, kırmızı elişi kâğıtları dağıtılır. Kartondan ay ve çadır kesildikten sonra, çadırın üst bölümüne ay yapıştırılır. Kızılay bayrağı da aynı şekilde oluşturulur. Öğretmen, çocukların oluşturduğu üç boyutlu çalışmaları mukavvanın üzerine monte ede­rek sınıftaki köşede sergiler.
Diğer masaya öğretmen önce beyaz fon kartonuna Kızılay kepi ve kolluğu hazırlar.Bununla birlikte masaya makas, yapıştırıcı, tel zımba ve grapon kâğıdı yerleştirilir.Çocuklar önce kepi ve kolluğu çizgilerden makasla keserek çıkarırlar.Kırmızı grapon kâğıdı minik minik yuvarlanarak, kep ve kolluk üzerindeki aya yapıştırılır.Tamamlanan kepler zımbalanarak başlara, kolluklar da kollara takılır.
Öğretmen çocukları, çalışırken çevrelerini temiz tutmaları yönünde gözlemleyip olumlu davranışlarda sözel olarak ödüllendirir. Sınıf toplanır, köşeler düzenlenir; ellerin temizliği için lavaboya gidilir ve beslenmeye geçilir.
MÜZİK
DA A 2 : K 1,2
Final Okul Öncesi Belirli Gün ve Haftalar eğitim materyalisayfa 12’de yer alan “Kızılay” şarkısını önce kendi söyler, sonra çocuklarla bölüm bölüm tekrarlar. Ayrıca öğretmen “Yangın” şarkısını söyler, daha sonra isteyen çocuklar şarkıya katılır.
Yükseliyor alevler Koş arkadaş sende koş
Yanarken canım evler Suyu taşı çabuk çabuk
Yardıma koşuyor Yanmasın halı kilim
Kızılay ve görevliler Üzülmesin çoluk çocuk
OYUN
BA A 18 : K 1,2,3

Öğretmen “Çadırda Kim Var?” adlı oyunun kuralarını çocuklara anlatır, çocuklar arasından bir ebe seçilir ve sınıftan dışarı çıkartılır. Sınıfın bir köşesine battaniye vb. kullanarak çadır kurulur, sınıftan seçilen bir çocuk çadırın içine gizlenir. Ebe olan çocuk sınıfa çağrılır; çocuk, sorular sorarak çadırdaki arkadaşının kim olduğunu bulmaya çalışır. Oyun yeni bir öğrenci ile devam eder.
OKUMA yazMAYA haZIRLIK ÇALIŞMALARI
PMA A 2 : K 10,13,14
BA A 5 : K 1

Final Okul Öncesi Belirli Gün ve Haftalar eğitim materyali,sayfa 13’te yer alan “Kızılay Haftası” ile ilgili etkinlik öğretmen rehberliğinde ve yönergeler doğrultusunda tamamlanır.
Elmakurdu-2, sayfa 3-4-5-6-7 de yer alan çalışmalar yönergeleri doğrultusunda öğretmen rehberliğinde çalışılır.
Ayrıca sınıfta yer alan nesneler ve eğitici oyuncak ile eşleştirme çalışmaları yapılır.
AİLE KATILIMI
Ailelerden ülkemizde ve yabancı ülkelerde yapılan toplumsal çalışmalar ve bu işin sorumluluğunu yüklenen kurumları karşılaştırarak çocukları ile paylaşmaları istenir.
 
Katılım
19 Ocak 2009
Mesajlar
92
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
bir plandan alıntıdır arkadaşlar,umarım yardımcı olur
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst