Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Kış İstasyonu

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Kış İstasyonu (Kış Mevsimi, Örüntü)

Etkinlik Çeşidi: Sanat ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K14:
Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak
nesnelerle örüntü oluşturur. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi
söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.)

DG: K10:
Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri
inceler.)

SDG: K7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler.
(Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi
zamanında bitirmek için çaba gösterir.)


MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri kopartır/
yırtar. Malzemelere elleriyle şekil verir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.)

MATERYALLER: Pamuk, çocuk, ev, kardan adam resimleri, karton, makas, yapıştırıcı.

SÖZCÜKLER: Örüntü

KAVRAMLAR: Sayı: Sıra sayısı (birinci-ikinci…)

ÖĞRENME SÜRECİ
• Kış mevsimi panosu için 4 ayrı masada istasyonlar hazırlanır.
1. Masada kış mevsimi ile ilgili yap-bozlar, 2. masada pamuk ve
kardan adam resmi, 3. masada ev ve yaprakları olmayan ağaç
resimleri , kahverengi ve renkli el işi kâğıtları, yapıştırıcı, 4. masada kış mevsimine uygun giyinmiş çocuk resimleri, boya kalemleri ve makas bulundurularak istasyonlar hazırlanır. Her bir
masaya 1, 2, 3, 4 rakamlarından bir tanesi yapıştırılır.
• Sınıfta bulunan çocuk sayısına göre torbaya eşit sayıda 1-4
arası rakamlar konulur. Her çocuk sırayla gelip bir rakam seçer.
Bu rakam çocuğun çalışmaya başlayacağı masayı belirler.
• Çocuklara süre başladığı zaman masalarda bulunan materyallerle neler yapacakları ve süreleri bittiği zaman sıradaki masaya geçerek o masada yarım kalan çalışmaya devam edecekleri
söylenir.
• Tüm çocuklar her istasyonda çalıştıktan sonra yapılan çalışmalar kartona yapıştırılarak mevsim panosu oluşturulur. Yapboz
ise mevsim panosunun altına bırakılır.
• Yapılan istasyon çalışması çocuklarla birlikte değerlendirilir.
• İstasyon etkinliğinden arta kalan malzemeler bir örüntü oluşturulur (Pamuk ve karton parçaları olabilir). Örüntü oluşturulduktan sonra sınıftan istekli bir çocuk dışarı çıkarılır örüntünün de bir
parçası çıkarılır. Dışarıya çıkan çocuk sınıfa çağırarak örüntüde
eksik olan parçayı tamamlaması istenir. Bu şekilde örüntüyü düzelt oyunu oynanır.

DEĞERLENDİRME
• Kaç tane masa vardı?
• Önce hangi masadan başladınız?
• En son hangi masada çalıştınız?
• Başka hangi nesnelerle örüntü oluşturabiliriz?
• Yardımcı olduğunuz arkadaşlarınız oldu mu? Nasıl yardımcı
oldunuz?
• En çok dikkat gerektiren çalışma hangisiydi?

AİLE KATILIMI
• Ailelere örüntü ile ilgili bilgi notu gönderilir. Evde çocuklarla
birlikte ikili veya üçlü örüntü oluşturmaları istenebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, örüntü çalışmasında sözel ipuçları verilerek yardımcı olunabilir.

ÖNERİLER
• Çocukların ilgisine göre çeşitli konularda panolar hazırlanabilir.
• İstasyonda geçirilecek süre belirlenirken kum saati kullanılabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst